Ačkoliv to v konečné klasifikaci vypadá jinak, švédský pilot Marcus Ericsson je přesvědčen, že se v roce 2016 co do jezdeckého projevu zlepšil. Navzdory tomu, že v loňské sezóně se pětkrát objevil na bodovaných příčkách, letos ani jednou.
Zásluhu na avizovaném Ericssonově zlepšení má jeho dnes už nejspíš někdejší kolega Felipe Nasr. Tihle dva se setkávali v GP2 a v posledních dvou sezónách nebyly výjimkou jejich souboje na tratích Grand Prix. Stačí vzpomenout i na případ, kdy to nevyšlo - vzájemná kolize v Monaku se dost dlouho řešila. Ačkoliv v obou ročnících byl úspěšnější Brazilec, nakonec mu Ericsson vděčí za svůj progres.
"Myslím, že jsme sváděli s Felipem dobré souboje, protože jsme tlačili jeden na druhého. I když si myslím, že jsem se zlepšil, pořád to bylo velmi těsné. Vždycky se jednalo o dobré duely, kdy jsme do toho šli naplno a hodně tvrdě. Měli jsme neshody a problémy, o tom není pochyb. Ale pořád věřím, že to pro oba byly pozitivní dva roky, jak už jsem řekl, bojovali jsme bok po boku. Bylo to dobré. Některé věci jsme byli schopni nechat stranou a šli dál, nebylo to tak, že bychom spolu vůbec nemluvili. Oba jsme natolik profesionální, že jsme se některými věcmi dále nezabývali a pokračovali. Co se stane příští rok? Netuším. Pokud by Felipe zůstal, budu spokojen. Pokud přijde někdo jiný, nebude mi to vadit, důležité je, aby to byl někdo kvalitní a mohli jsme pokračovat ve vzájemných soubojích a posouvat tak tým nadále vpřed," hodnotí Ericsson uplynulý rok.
Přestože šestadvacetiletý Seveřan podruhé ve svých třech sezónách v F1 nebodoval, domnívá se, že jeho závodní projev oproti předchozímu roku šel nahoru. Podle něj nebylo až tak důležité, že klesl v oblasti výsledkové, jako fakt, že se zlepšil jeho celkový přístup.
"Loni jsem prožíval každý závod a prožíval stresující chvíle, když se mi nepovedla kvalifikace. Teď se mi dařilo rozložit své síly na pátek i na sobotu a zaměřil se na skutečnost, že všechno ve volných trénincích je důležité pro kvalifikaci. Nemusel jsem uspět v druhém térninku, ale bylo důležité vědět proč, neboť jsme zkoušeli to či ono. Už jsem se tím tolik netrápil a soustředil se na práci s inženýry, abychom byli připraveni na sobotní odpoledne. To byla ta nejdůležitější věc. Také jsem se naučil lépe chápat můj vůz a jak z něj dostat co nejvíc. V tom jsem pokročil a naučil se lépe pracovat s mými inženýry a odvádět dobrou práci v kvalifikaci," dodává Ericsson.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.