Ačkoliv to v konečné klasifikaci vypadá jinak, švédský pilot Marcus Ericsson je přesvědčen, že se v roce 2016 co do jezdeckého projevu zlepšil. Navzdory tomu, že v loňské sezóně se pětkrát objevil na bodovaných příčkách, letos ani jednou.
Zásluhu na avizovaném Ericssonově zlepšení má jeho dnes už nejspíš někdejší kolega Felipe Nasr. Tihle dva se setkávali v GP2 a v posledních dvou sezónách nebyly výjimkou jejich souboje na tratích Grand Prix. Stačí vzpomenout i na případ, kdy to nevyšlo - vzájemná kolize v Monaku se dost dlouho řešila. Ačkoliv v obou ročnících byl úspěšnější Brazilec, nakonec mu Ericsson vděčí za svůj progres.
"Myslím, že jsme sváděli s Felipem dobré souboje, protože jsme tlačili jeden na druhého. I když si myslím, že jsem se zlepšil, pořád to bylo velmi těsné. Vždycky se jednalo o dobré duely, kdy jsme do toho šli naplno a hodně tvrdě. Měli jsme neshody a problémy, o tom není pochyb. Ale pořád věřím, že to pro oba byly pozitivní dva roky, jak už jsem řekl, bojovali jsme bok po boku. Bylo to dobré. Některé věci jsme byli schopni nechat stranou a šli dál, nebylo to tak, že bychom spolu vůbec nemluvili. Oba jsme natolik profesionální, že jsme se některými věcmi dále nezabývali a pokračovali. Co se stane příští rok? Netuším. Pokud by Felipe zůstal, budu spokojen. Pokud přijde někdo jiný, nebude mi to vadit, důležité je, aby to byl někdo kvalitní a mohli jsme pokračovat ve vzájemných soubojích a posouvat tak tým nadále vpřed," hodnotí Ericsson uplynulý rok.
Přestože šestadvacetiletý Seveřan podruhé ve svých třech sezónách v F1 nebodoval, domnívá se, že jeho závodní projev oproti předchozímu roku šel nahoru. Podle něj nebylo až tak důležité, že klesl v oblasti výsledkové, jako fakt, že se zlepšil jeho celkový přístup.
"Loni jsem prožíval každý závod a prožíval stresující chvíle, když se mi nepovedla kvalifikace. Teď se mi dařilo rozložit své síly na pátek i na sobotu a zaměřil se na skutečnost, že všechno ve volných trénincích je důležité pro kvalifikaci. Nemusel jsem uspět v druhém térninku, ale bylo důležité vědět proč, neboť jsme zkoušeli to či ono. Už jsem se tím tolik netrápil a soustředil se na práci s inženýry, abychom byli připraveni na sobotní odpoledne. To byla ta nejdůležitější věc. Také jsem se naučil lépe chápat můj vůz a jak z něj dostat co nejvíc. V tom jsem pokročil a naučil se lépe pracovat s mými inženýry a odvádět dobrou práci v kvalifikaci," dodává Ericsson.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.