Ačkoliv to v konečné klasifikaci vypadá jinak, švédský pilot Marcus Ericsson je přesvědčen, že se v roce 2016 co do jezdeckého projevu zlepšil. Navzdory tomu, že v loňské sezóně se pětkrát objevil na bodovaných příčkách, letos ani jednou.
Zásluhu na avizovaném Ericssonově zlepšení má jeho dnes už nejspíš někdejší kolega Felipe Nasr. Tihle dva se setkávali v GP2 a v posledních dvou sezónách nebyly výjimkou jejich souboje na tratích Grand Prix. Stačí vzpomenout i na případ, kdy to nevyšlo - vzájemná kolize v Monaku se dost dlouho řešila. Ačkoliv v obou ročnících byl úspěšnější Brazilec, nakonec mu Ericsson vděčí za svůj progres.
"Myslím, že jsme sváděli s Felipem dobré souboje, protože jsme tlačili jeden na druhého. I když si myslím, že jsem se zlepšil, pořád to bylo velmi těsné. Vždycky se jednalo o dobré duely, kdy jsme do toho šli naplno a hodně tvrdě. Měli jsme neshody a problémy, o tom není pochyb. Ale pořád věřím, že to pro oba byly pozitivní dva roky, jak už jsem řekl, bojovali jsme bok po boku. Bylo to dobré. Některé věci jsme byli schopni nechat stranou a šli dál, nebylo to tak, že bychom spolu vůbec nemluvili. Oba jsme natolik profesionální, že jsme se některými věcmi dále nezabývali a pokračovali. Co se stane příští rok? Netuším. Pokud by Felipe zůstal, budu spokojen. Pokud přijde někdo jiný, nebude mi to vadit, důležité je, aby to byl někdo kvalitní a mohli jsme pokračovat ve vzájemných soubojích a posouvat tak tým nadále vpřed," hodnotí Ericsson uplynulý rok.
Přestože šestadvacetiletý Seveřan podruhé ve svých třech sezónách v F1 nebodoval, domnívá se, že jeho závodní projev oproti předchozímu roku šel nahoru. Podle něj nebylo až tak důležité, že klesl v oblasti výsledkové, jako fakt, že se zlepšil jeho celkový přístup.
"Loni jsem prožíval každý závod a prožíval stresující chvíle, když se mi nepovedla kvalifikace. Teď se mi dařilo rozložit své síly na pátek i na sobotu a zaměřil se na skutečnost, že všechno ve volných trénincích je důležité pro kvalifikaci. Nemusel jsem uspět v druhém térninku, ale bylo důležité vědět proč, neboť jsme zkoušeli to či ono. Už jsem se tím tolik netrápil a soustředil se na práci s inženýry, abychom byli připraveni na sobotní odpoledne. To byla ta nejdůležitější věc. Také jsem se naučil lépe chápat můj vůz a jak z něj dostat co nejvíc. V tom jsem pokročil a naučil se lépe pracovat s mými inženýry a odvádět dobrou práci v kvalifikaci," dodává Ericsson.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.