Ačkoliv to v konečné klasifikaci vypadá jinak, švédský pilot Marcus Ericsson je přesvědčen, že se v roce 2016 co do jezdeckého projevu zlepšil. Navzdory tomu, že v loňské sezóně se pětkrát objevil na bodovaných příčkách, letos ani jednou.
Zásluhu na avizovaném Ericssonově zlepšení má jeho dnes už nejspíš někdejší kolega Felipe Nasr. Tihle dva se setkávali v GP2 a v posledních dvou sezónách nebyly výjimkou jejich souboje na tratích Grand Prix. Stačí vzpomenout i na případ, kdy to nevyšlo - vzájemná kolize v Monaku se dost dlouho řešila. Ačkoliv v obou ročnících byl úspěšnější Brazilec, nakonec mu Ericsson vděčí za svůj progres.
"Myslím, že jsme sváděli s Felipem dobré souboje, protože jsme tlačili jeden na druhého. I když si myslím, že jsem se zlepšil, pořád to bylo velmi těsné. Vždycky se jednalo o dobré duely, kdy jsme do toho šli naplno a hodně tvrdě. Měli jsme neshody a problémy, o tom není pochyb. Ale pořád věřím, že to pro oba byly pozitivní dva roky, jak už jsem řekl, bojovali jsme bok po boku. Bylo to dobré. Některé věci jsme byli schopni nechat stranou a šli dál, nebylo to tak, že bychom spolu vůbec nemluvili. Oba jsme natolik profesionální, že jsme se některými věcmi dále nezabývali a pokračovali. Co se stane příští rok? Netuším. Pokud by Felipe zůstal, budu spokojen. Pokud přijde někdo jiný, nebude mi to vadit, důležité je, aby to byl někdo kvalitní a mohli jsme pokračovat ve vzájemných soubojích a posouvat tak tým nadále vpřed," hodnotí Ericsson uplynulý rok.
Přestože šestadvacetiletý Seveřan podruhé ve svých třech sezónách v F1 nebodoval, domnívá se, že jeho závodní projev oproti předchozímu roku šel nahoru. Podle něj nebylo až tak důležité, že klesl v oblasti výsledkové, jako fakt, že se zlepšil jeho celkový přístup.
"Loni jsem prožíval každý závod a prožíval stresující chvíle, když se mi nepovedla kvalifikace. Teď se mi dařilo rozložit své síly na pátek i na sobotu a zaměřil se na skutečnost, že všechno ve volných trénincích je důležité pro kvalifikaci. Nemusel jsem uspět v druhém térninku, ale bylo důležité vědět proč, neboť jsme zkoušeli to či ono. Už jsem se tím tolik netrápil a soustředil se na práci s inženýry, abychom byli připraveni na sobotní odpoledne. To byla ta nejdůležitější věc. Také jsem se naučil lépe chápat můj vůz a jak z něj dostat co nejvíc. V tom jsem pokročil a naučil se lépe pracovat s mými inženýry a odvádět dobrou práci v kvalifikaci," dodává Ericsson.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.