Pokud chceme v historii F1 hovořit o skutečně motoristické rodině se vším všudy, musíme zamířit do Brazílie a sklonit se před jménem Fittipaldi. Tahle rodina opravdu naplňuje pravidlo o jablku, které nepadá daleko od stromu.
Wilson Fittipaldi senior se postaral o masivní rozvoj závodů v rodné Brazílii a bez nadsázky jí nerozlučně spjal s Formulí 1. Pomohl mu v tom i jeho mladší syn Emerson dvěma tituly, starší Wilson junior vdechl život brazilskému snu, i když historie Copersucaru-Fittipaldi nebyla tak zářivá, jak si představoval. Do výčtu ještě chybí jeho syn a Emersonův synovec Christian, jehož výsledky ve Formuli 1 nebyly oslnivé, ale jistou stopu po sobě zanechal. Nyní se motorsport chystá už na čtvrtou generaci rodiny Fittipaldi.
Je mu patnáct let a jmenuje se Enzo Fittipaldi. Emersonův mladší vnuk se stejně jako otec vydal do Evropy, kde letos debutoval v šampionátu Ginetta Junior, který umožňuje mladým pilotům poznat většinu britských okruhů, navíc jde o velice vyrovnanou sérii. V barvách týmu Douglas Motorsport absolvoval sezónu na 18. místě se 113 získanými body.
Ashly Gallagher, manažer šampionátu, hodnotil Enza následovně: "Bylo skvělé přivítat mladíka ze stipendijního prostředí do samotného šampionátu. V paddocku se stal nesmírně populárním už při svém debutu a jeho energie i mimo trať byla naprosto úžasná," pochvaluje si vystupování dalšího člena rodiny Fittipaldi Gallagher.
Enzo Fittipaldi není jediným mladíkem, který bude od ledna působit ve Ferrari Driver's Academy. Vedle něj dostane možnost šestnáctiletý Marcus Armstrong z Nového Zélandu, který se příští rok soustředí na Toyota Racing Series. Dalšími třemi piloty FDA jsou mistr GP3 Charles Leclerc, Giuliano Alesi, syn někdejšího pilota F1 Jeana Alesiho, a čínský objev Guan Yu Zhou.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.