Pokud chceme v historii F1 hovořit o skutečně motoristické rodině se vším všudy, musíme zamířit do Brazílie a sklonit se před jménem Fittipaldi. Tahle rodina opravdu naplňuje pravidlo o jablku, které nepadá daleko od stromu.
Wilson Fittipaldi senior se postaral o masivní rozvoj závodů v rodné Brazílii a bez nadsázky jí nerozlučně spjal s Formulí 1. Pomohl mu v tom i jeho mladší syn Emerson dvěma tituly, starší Wilson junior vdechl život brazilskému snu, i když historie Copersucaru-Fittipaldi nebyla tak zářivá, jak si představoval. Do výčtu ještě chybí jeho syn a Emersonův synovec Christian, jehož výsledky ve Formuli 1 nebyly oslnivé, ale jistou stopu po sobě zanechal. Nyní se motorsport chystá už na čtvrtou generaci rodiny Fittipaldi.
Je mu patnáct let a jmenuje se Enzo Fittipaldi. Emersonův mladší vnuk se stejně jako otec vydal do Evropy, kde letos debutoval v šampionátu Ginetta Junior, který umožňuje mladým pilotům poznat většinu britských okruhů, navíc jde o velice vyrovnanou sérii. V barvách týmu Douglas Motorsport absolvoval sezónu na 18. místě se 113 získanými body.
Ashly Gallagher, manažer šampionátu, hodnotil Enza následovně: "Bylo skvělé přivítat mladíka ze stipendijního prostředí do samotného šampionátu. V paddocku se stal nesmírně populárním už při svém debutu a jeho energie i mimo trať byla naprosto úžasná," pochvaluje si vystupování dalšího člena rodiny Fittipaldi Gallagher.
Enzo Fittipaldi není jediným mladíkem, který bude od ledna působit ve Ferrari Driver's Academy. Vedle něj dostane možnost šestnáctiletý Marcus Armstrong z Nového Zélandu, který se příští rok soustředí na Toyota Racing Series. Dalšími třemi piloty FDA jsou mistr GP3 Charles Leclerc, Giuliano Alesi, syn někdejšího pilota F1 Jeana Alesiho, a čínský objev Guan Yu Zhou.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.