Historický úspěch týmu, který se pohybuje ve Formuli 1 už devátou sezónu, hodnotí zástupce vedoucího týmu Bob Fernley. Sice se nepodařilo překonat nejlepší umístění Giancarla Fisichelly, ale tým Vijay Mallyi se vyšplhal na čtvrtou příčku v Poháru konstruktérů.
Jen si můžeme připomenout, že onu stříbrnou příčku přivezl Fisichella v Belgii 2009 a nádavkem k ní přidal i jediné pole-position historii týmu. Bob Fernley si na tento úspěch samozřejmě vzpomíná, i když letos jeho svěřenci Sergio "Checo" Pérez a Nico Hülkenberg na podobné umístění nedosáhli.
Ti dva spolu jezdili od roku 2014, kdy vytvořili novou jezdeckou dvojici. Jestliže Nico dokázal porazit svého mexického kolegu hned v první společné sezóně, "Checo" mu to vrátil hned dvakrát: v roce 2015 měl navrch dvacet, letos dokonce 29 bodů. Fernley to vysvětluje tím, že Hülkenberg byl pro Péreze vždy dobrým závodním stimulem.
"Byla to prostě vynikající kombinace, protože jsme byli schopni z Checa dostat to nejlepší. Je dnes už vyzrálým a dobře zavedeným pilotem F1. Samozřejmě by bylo jednodušší jít do sezóny 2017 i s Nicem, protože jeho kvalita je také známá. Pokud se nám podaří mezi oběma piloty dosáhnout podobnou míru konkurence - a právě o to usilujeme - pak si myslím, že Esteban může uspět. Bude to ale představovat hodně tvrdou práci, abychom ho přes zimu odpovědně připravili na první závod," líčí plány týmu Fernley.
Podle zástupce šéfa týmu bude veškerá snaha směřovat k tomu, aby byl mladý Francouz - který už v minulosti do Force Indie v rámci testování usedl - bez problémů zvládl první testy, které začnou 27. února.
"Nečekáme, že by z této činnosti pro nás plynul nějaký stres, protože jsme přivedli Estebana do týmu proto, aby s ním splynul, poznal se s inženýry a všechno ostatní. Začneme s ním tento proces na simulátoru, který máme mezi ostatními jeden z nejlepších. Takže jsme okamžitě připraveni spustit všechny softwarové procesy pro sezónu 2017, Esteban je bude mít k dispozici a může se pustit do práce. Na první test bude důkladně připraven, hlavně by měl být schopen se na reálné trati posunout kupředu, poté budeme jeho výkon hodnotit. Ale platí, že by měl být schopen vše zvládnout dlouho předtím, než to v Barceloně vypukne," dodává Fernley.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.