Historický úspěch týmu, který se pohybuje ve Formuli 1 už devátou sezónu, hodnotí zástupce vedoucího týmu Bob Fernley. Sice se nepodařilo překonat nejlepší umístění Giancarla Fisichelly, ale tým Vijay Mallyi se vyšplhal na čtvrtou příčku v Poháru konstruktérů.
Jen si můžeme připomenout, že onu stříbrnou příčku přivezl Fisichella v Belgii 2009 a nádavkem k ní přidal i jediné pole-position historii týmu. Bob Fernley si na tento úspěch samozřejmě vzpomíná, i když letos jeho svěřenci Sergio "Checo" Pérez a Nico Hülkenberg na podobné umístění nedosáhli.
Ti dva spolu jezdili od roku 2014, kdy vytvořili novou jezdeckou dvojici. Jestliže Nico dokázal porazit svého mexického kolegu hned v první společné sezóně, "Checo" mu to vrátil hned dvakrát: v roce 2015 měl navrch dvacet, letos dokonce 29 bodů. Fernley to vysvětluje tím, že Hülkenberg byl pro Péreze vždy dobrým závodním stimulem.
"Byla to prostě vynikající kombinace, protože jsme byli schopni z Checa dostat to nejlepší. Je dnes už vyzrálým a dobře zavedeným pilotem F1. Samozřejmě by bylo jednodušší jít do sezóny 2017 i s Nicem, protože jeho kvalita je také známá. Pokud se nám podaří mezi oběma piloty dosáhnout podobnou míru konkurence - a právě o to usilujeme - pak si myslím, že Esteban může uspět. Bude to ale představovat hodně tvrdou práci, abychom ho přes zimu odpovědně připravili na první závod," líčí plány týmu Fernley.
Podle zástupce šéfa týmu bude veškerá snaha směřovat k tomu, aby byl mladý Francouz - který už v minulosti do Force Indie v rámci testování usedl - bez problémů zvládl první testy, které začnou 27. února.
"Nečekáme, že by z této činnosti pro nás plynul nějaký stres, protože jsme přivedli Estebana do týmu proto, aby s ním splynul, poznal se s inženýry a všechno ostatní. Začneme s ním tento proces na simulátoru, který máme mezi ostatními jeden z nejlepších. Takže jsme okamžitě připraveni spustit všechny softwarové procesy pro sezónu 2017, Esteban je bude mít k dispozici a může se pustit do práce. Na první test bude důkladně připraven, hlavně by měl být schopen se na reálné trati posunout kupředu, poté budeme jeho výkon hodnotit. Ale platí, že by měl být schopen vše zvládnout dlouho předtím, než to v Barceloně vypukne," dodává Fernley.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.