Formulí 1 hýbou určitá témata - na žebříčku těch nejčastějších se rozhodně nachází Max Verstappen. Prakticky od prvního testu je předmětem zájmu a není vůbec nadsázkou, že nechat si každé téma o jeho osobě ohodnotit, měl by slušný vedlejší příjem.
Napsalo se o něm opravdu hodně, počínaje spekulacemi o jeho věku a zkušenostech, havárii v Monacu 2015, ostré výměně názorů v Austrálii v úvodu letošní sezóny, diskutovaný jízdní styl... Nemálo lidí spojuje jednání devatenáctiletého mladíka s jeho otcem Josem, který na svého syna dohlíží a řídí jeho kroky. On sám prohlásil, že by soupeři měli zapomenout na to, že by dokázali přimět Maxe, aby svůj přístup k F1 změnil.
Sám Jos Verstappen se také hned několikrát zviditelnil, ať to byla hromadná kolize v Brazílii 1994, třebaže tam byl původcem karambolu Eddie Irvine a Jos pouze završil celý incident saltem přes vůz Martina Brundlea. Ještě víc lidí si pamatuje ohnivé intermezzo v boxech německé Grand Prix, kde se z Holanďanova benettonu stala doslova pochodeň, naštěstí bez vážné újmy na zdraví jeho nebo mechaniků (i když nějaké drobné popáleniny nakonec byly registrovány). Nejkontroverznější moment už jsme na stránkách F1NEWS připomínali - jednalo se o kolizi Jose Verstappena s Juan Pablo Montoyou v roce 2001.
Někteří piloti se cítí dotčeni způsobem Verstappenovy jízdy, zejména pak agresivní obranou i způsobem předjíždění. Navzdory tomu, že už kvůli jeho změnám směru během brzdného manévru došlo k úpravě pravidel (a vzápětí na to doplatil Vettel) se Jos Verstappen domnívá, že jeho syn nehodlá na svém závodním projevu nic měnit a podotýká, že všechno je podřízeno tomu, aby uspěl u Red Bullu.
"Nejsme tu kvůli někomu jinému. Jsme tu pro nás, jezdíme za Red Bull a chceme jim přivést co nejlepší možný výsledek. Ať si o tom lidé myslí cokoliv, ať jsou třeba naštvaní, měli by mít na paměti, že jde o závodění. Tak to bylo se Sebastianem Vettelem v Brazílii. Myslím, že to byl dobrý manévr. Max zkoušel předjet Seba v zatáčce 4, ale neuspěl. Vettel ho trochu vytlačil a Max poté udělal to samé, ale právě tohle chtějí fanoušci vidět. Někdy to vyjde Maxovi, někdy Sebastianovi, o to tady jde," vyjádřil se Jos Verstappen k závodnímu stylu svého syna.
Připomněl také široce diskutovaný telefonát Toto Wolffa, ve kterém šéf Mercedesu s Josem hovořil o případném zásahu Maxe do boje o mistrovský titul mezi Hamitonem a Rosbergem. Toto Wolff se k obsahu telefonátu vyjádřil, Jos k tomu také dodal své.
"Nejsme tu, abychom cokoli ovlivňovali. Jsme tu, abychom odjeli svůj vlastní závod, jak jste mohli v Brazílii vidět, ne proto, abychom někoho vyrazili z trati. Naším cílem je dobře závodit za Red Bull, který s Maxem odvádí neskutečnou práci. On sám se cítí v týmu velice dobře a na každý závod se těší. A rozhodně by neudělal nikdy nic, co by způsobilo nehodu," dodává Jos Verstappen. Možná, že takový Romain Grosjean bude mít na jeho slova poněkud odlišný názor.
McLaren oznámil, že tým ponese od následující sezony název McLaren Mastercard F1 Team, čímž Mastercard posiluje své partnerství a angažovanost v týmu. Nové partnerství přináší nejen finanční podporu, ale i příležitosti pro technologické inovace a fanouškovské projekty.
Sergio Pérez po bolestném konci v Red Bullu našel novou motivaci a v roce 2026 se vrátí do Formule 1 jako jezdec nováčka Cadillac. Zkušený Mexičan tak dostane šanci na restart kariéry i podíl na budování ambiciózního projektu od základů.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.