Formulí 1 hýbou určitá témata - na žebříčku těch nejčastějších se rozhodně nachází Max Verstappen. Prakticky od prvního testu je předmětem zájmu a není vůbec nadsázkou, že nechat si každé téma o jeho osobě ohodnotit, měl by slušný vedlejší příjem.
Napsalo se o něm opravdu hodně, počínaje spekulacemi o jeho věku a zkušenostech, havárii v Monacu 2015, ostré výměně názorů v Austrálii v úvodu letošní sezóny, diskutovaný jízdní styl... Nemálo lidí spojuje jednání devatenáctiletého mladíka s jeho otcem Josem, který na svého syna dohlíží a řídí jeho kroky. On sám prohlásil, že by soupeři měli zapomenout na to, že by dokázali přimět Maxe, aby svůj přístup k F1 změnil.
Sám Jos Verstappen se také hned několikrát zviditelnil, ať to byla hromadná kolize v Brazílii 1994, třebaže tam byl původcem karambolu Eddie Irvine a Jos pouze završil celý incident saltem přes vůz Martina Brundlea. Ještě víc lidí si pamatuje ohnivé intermezzo v boxech německé Grand Prix, kde se z Holanďanova benettonu stala doslova pochodeň, naštěstí bez vážné újmy na zdraví jeho nebo mechaniků (i když nějaké drobné popáleniny nakonec byly registrovány). Nejkontroverznější moment už jsme na stránkách F1NEWS připomínali - jednalo se o kolizi Jose Verstappena s Juan Pablo Montoyou v roce 2001.
Někteří piloti se cítí dotčeni způsobem Verstappenovy jízdy, zejména pak agresivní obranou i způsobem předjíždění. Navzdory tomu, že už kvůli jeho změnám směru během brzdného manévru došlo k úpravě pravidel (a vzápětí na to doplatil Vettel) se Jos Verstappen domnívá, že jeho syn nehodlá na svém závodním projevu nic měnit a podotýká, že všechno je podřízeno tomu, aby uspěl u Red Bullu.
"Nejsme tu kvůli někomu jinému. Jsme tu pro nás, jezdíme za Red Bull a chceme jim přivést co nejlepší možný výsledek. Ať si o tom lidé myslí cokoliv, ať jsou třeba naštvaní, měli by mít na paměti, že jde o závodění. Tak to bylo se Sebastianem Vettelem v Brazílii. Myslím, že to byl dobrý manévr. Max zkoušel předjet Seba v zatáčce 4, ale neuspěl. Vettel ho trochu vytlačil a Max poté udělal to samé, ale právě tohle chtějí fanoušci vidět. Někdy to vyjde Maxovi, někdy Sebastianovi, o to tady jde," vyjádřil se Jos Verstappen k závodnímu stylu svého syna.
Připomněl také široce diskutovaný telefonát Toto Wolffa, ve kterém šéf Mercedesu s Josem hovořil o případném zásahu Maxe do boje o mistrovský titul mezi Hamitonem a Rosbergem. Toto Wolff se k obsahu telefonátu vyjádřil, Jos k tomu také dodal své.
"Nejsme tu, abychom cokoli ovlivňovali. Jsme tu, abychom odjeli svůj vlastní závod, jak jste mohli v Brazílii vidět, ne proto, abychom někoho vyrazili z trati. Naším cílem je dobře závodit za Red Bull, který s Maxem odvádí neskutečnou práci. On sám se cítí v týmu velice dobře a na každý závod se těší. A rozhodně by neudělal nikdy nic, co by způsobilo nehodu," dodává Jos Verstappen. Možná, že takový Romain Grosjean bude mít na jeho slova poněkud odlišný názor.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.