Max Verstappen lituje špatné strategie Red Bullu, která ho připravila o druhou příčku před Mercedesem Nica Rosberga. Po zastávce v pozdější fázi závodu, kdy se propadl na 14. pozici, se přesto dostal na pódium a třetí místo vnímal skoro jako vítězství.
"Když jsem nakonec protnul cílovou čáru, tak to bylo jako vítězství - téměř stejně hezký závod, jaký jsem odjel v Barceloně," hodnotí dravý pilot Red Bullu, který letos ve Španělsku ihned po svém příchodu z Toro Rosso zvítězil.
"Zavolali mě do boxů [ve 43. kole pro přechodné pneumatiky], protože Daniel Ricciardo byl na přechodných a jezdil o sekundu rychleji. Proto jsme to udělali a první kolo bylo hodně dobré. Pak ale začalo více pršet a v poslední sektor se stal zkrátka nezvládatelným, proto jsme zamířili do boxů znovu - a pak jsem začal lidi předjíždět," vzpomíná Verstappen na průběh závodu.
"Bylo to těžké. Neviděl jsem kvůli vodní tříšti, kudy jezdím, ale dokázal jsem hodně lidí předjet. A vrátit se na pódium, to je skvělý výsledek," libuje si mladý Holanďan, který lituje snad jen té strategie, který ho připravila ještě o lepší výsledek.
"Na vítězství to asi nebylo, ale druhé možná ano. Někdy ale musíte kvůli vítězství riskovat, a to jsme dnes zkusili. Nevyšlo to, i tak jsem ale na pódiu po několika skvělých předjetích, takže jsem šťastný," pokračuje Verstappen, jenž v úvodní části po zajetí safety caru do boxů předjel Räikkönena i Rosberga.
"V první části jsem hledal odlišné stopy a jednu jsem našel. Věděl jsem, že pokud jí Kimi nepojede, tak budu mít velkou šanci na jeho předjetí. Dostal jsem se z vodní tříště a předjel jsem jej vnitřkem," pokračuje. Prožil si i okamžik hrůzy, když dostal smyk v rychlé zatáčce č. 14, který ale zvládl a jen těsně minul svodidla.
Rychlost jsem měl dobrou, dokázal jsem držet tempo kluků vpředu, a svedl dobrý souboj s Nicem v zatáčce č. 3. Pak jsem se snažil následovat Lewise a prožil jsem obrovský okamžik v poslední zatáčce. Měl jsem velké štěstí, že jsem nenarazil do svodidel," dodává Verstappen, který letos posedmé stanul na pódiu a fanoušci jej v internetovém hlasování zvolili jezdcem dne.
Další fotografie z Verstappenova závodu a následných oslav na pódiu v Brazílii:
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.