Max Verstappen lituje špatné strategie Red Bullu, která ho připravila o druhou příčku před Mercedesem Nica Rosberga. Po zastávce v pozdější fázi závodu, kdy se propadl na 14. pozici, se přesto dostal na pódium a třetí místo vnímal skoro jako vítězství.
"Když jsem nakonec protnul cílovou čáru, tak to bylo jako vítězství - téměř stejně hezký závod, jaký jsem odjel v Barceloně," hodnotí dravý pilot Red Bullu, který letos ve Španělsku ihned po svém příchodu z Toro Rosso zvítězil.
"Zavolali mě do boxů [ve 43. kole pro přechodné pneumatiky], protože Daniel Ricciardo byl na přechodných a jezdil o sekundu rychleji. Proto jsme to udělali a první kolo bylo hodně dobré. Pak ale začalo více pršet a v poslední sektor se stal zkrátka nezvládatelným, proto jsme zamířili do boxů znovu - a pak jsem začal lidi předjíždět," vzpomíná Verstappen na průběh závodu.
"Bylo to těžké. Neviděl jsem kvůli vodní tříšti, kudy jezdím, ale dokázal jsem hodně lidí předjet. A vrátit se na pódium, to je skvělý výsledek," libuje si mladý Holanďan, který lituje snad jen té strategie, který ho připravila ještě o lepší výsledek.
"Na vítězství to asi nebylo, ale druhé možná ano. Někdy ale musíte kvůli vítězství riskovat, a to jsme dnes zkusili. Nevyšlo to, i tak jsem ale na pódiu po několika skvělých předjetích, takže jsem šťastný," pokračuje Verstappen, jenž v úvodní části po zajetí safety caru do boxů předjel Räikkönena i Rosberga.
"V první části jsem hledal odlišné stopy a jednu jsem našel. Věděl jsem, že pokud jí Kimi nepojede, tak budu mít velkou šanci na jeho předjetí. Dostal jsem se z vodní tříště a předjel jsem jej vnitřkem," pokračuje. Prožil si i okamžik hrůzy, když dostal smyk v rychlé zatáčce č. 14, který ale zvládl a jen těsně minul svodidla.
Rychlost jsem měl dobrou, dokázal jsem držet tempo kluků vpředu, a svedl dobrý souboj s Nicem v zatáčce č. 3. Pak jsem se snažil následovat Lewise a prožil jsem obrovský okamžik v poslední zatáčce. Měl jsem velké štěstí, že jsem nenarazil do svodidel," dodává Verstappen, který letos posedmé stanul na pódiu a fanoušci jej v internetovém hlasování zvolili jezdcem dne.
Další fotografie z Verstappenova závodu a následných oslav na pódiu v Brazílii:
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.