Max Verstappen lituje špatné strategie Red Bullu, která ho připravila o druhou příčku před Mercedesem Nica Rosberga. Po zastávce v pozdější fázi závodu, kdy se propadl na 14. pozici, se přesto dostal na pódium a třetí místo vnímal skoro jako vítězství.
"Když jsem nakonec protnul cílovou čáru, tak to bylo jako vítězství - téměř stejně hezký závod, jaký jsem odjel v Barceloně," hodnotí dravý pilot Red Bullu, který letos ve Španělsku ihned po svém příchodu z Toro Rosso zvítězil.
"Zavolali mě do boxů [ve 43. kole pro přechodné pneumatiky], protože Daniel Ricciardo byl na přechodných a jezdil o sekundu rychleji. Proto jsme to udělali a první kolo bylo hodně dobré. Pak ale začalo více pršet a v poslední sektor se stal zkrátka nezvládatelným, proto jsme zamířili do boxů znovu - a pak jsem začal lidi předjíždět," vzpomíná Verstappen na průběh závodu.
"Bylo to těžké. Neviděl jsem kvůli vodní tříšti, kudy jezdím, ale dokázal jsem hodně lidí předjet. A vrátit se na pódium, to je skvělý výsledek," libuje si mladý Holanďan, který lituje snad jen té strategie, který ho připravila ještě o lepší výsledek.
"Na vítězství to asi nebylo, ale druhé možná ano. Někdy ale musíte kvůli vítězství riskovat, a to jsme dnes zkusili. Nevyšlo to, i tak jsem ale na pódiu po několika skvělých předjetích, takže jsem šťastný," pokračuje Verstappen, jenž v úvodní části po zajetí safety caru do boxů předjel Räikkönena i Rosberga.
"V první části jsem hledal odlišné stopy a jednu jsem našel. Věděl jsem, že pokud jí Kimi nepojede, tak budu mít velkou šanci na jeho předjetí. Dostal jsem se z vodní tříště a předjel jsem jej vnitřkem," pokračuje. Prožil si i okamžik hrůzy, když dostal smyk v rychlé zatáčce č. 14, který ale zvládl a jen těsně minul svodidla.
Rychlost jsem měl dobrou, dokázal jsem držet tempo kluků vpředu, a svedl dobrý souboj s Nicem v zatáčce č. 3. Pak jsem se snažil následovat Lewise a prožil jsem obrovský okamžik v poslední zatáčce. Měl jsem velké štěstí, že jsem nenarazil do svodidel," dodává Verstappen, který letos posedmé stanul na pódiu a fanoušci jej v internetovém hlasování zvolili jezdcem dne.
Další fotografie z Verstappenova závodu a následných oslav na pódiu v Brazílii:
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.