Druhý trénink v Brazílii vyhrál Lewis Hamilton s náskokem pouhých 30 tisícin na druhého Rosberga. Druhým nejrychlejším týmem v tréninku byl Williams, jeho jezdci se umístili na třetím a čtvrtém místě. Trénink nedojel ani jeden z jezdců McLarenu.
Na začátku druhého tréninku bylo v Brazílii slunečno a sucho, nicméně podle předpovědi byla 40 % šance na déšť. Prvním mužem na trati byl Kevin Magnussen, který dokázal ihned zajet také první měřené kolo tréninku, s časem 1:16,634 ale díru do světa neudělal. Následně se na trať vydali další jezdci, už v třetí minutě tréninku měli zajetý čas 4 jezdci, na trati se alespoň na chvíli už objevila polovina startovního pole.
Po pěti minutách se v čele na chvíli objevil Alonso, ale zanedlouho ho přeskočili oba jezdci Ferrari, když Vettel dokázal zajet o 4 desetiny rychlejší čas než jeho týmový kolega. Ericsson se poté dostal do lehkého smyku, který na krátkou chvíli zapříčinil žluté vlajky, Ericsson ale dokázal dojet zpátky do boxů. Mezitím se do čela vyšvihl Ricciardo s časem 1:13,748, na dopolední časy to mělo ale stále daleko.
Přesně po deseti minutách se vydal na trať dosavadní lídr šampionátu Rosberg, zatímco jeho týmový kolega Hamilton stále vyčkával v boxech. Rosberg na trať vyjel na již použitých středně tvrdých pneumatikách. Verstappen dokázal zajet o 1 desetinu pomalejší čas než Ricciardo, díky kterému se dostal na prozatimní druhou příčku. Kvyat si následně v týmovém rádiu postěžoval na údajné zdržení kvůli Alonsovi.
Rosberg se svým prvním kolem během druhého tréninku dostal na čtvrtou příčku, na prvního Ricciarda ztratil 0,176 vteřiny. V ten moment na trať také poprvé vyjel Hamilton, stejně jako jeho kolega na středně tvrdých pneumatikách. Svým druhým měřeným kolem se už Rosberg dostal na první příčku, dokázal zajet čas 1:13,355, který ale hned vzápětí překonal Hamilton s časem 1:13,157.
Po 21 minutách nasadil Ricciardo jako první jezdec během tohoto tréninku měkké pneumatiky. Na trati byl momentálně jen on a oba jezdci Mercedesu, jediný bez měřeného času zůstal Ericsson. Hned svým prvním kolem na měkkých pneumatikách se dokázal Ricciardo dostat na první místo, zajel čas 1:12.828, o více než 3 desetiny rychlejší než Hamilton. Zanedlouho se mu s časem 1:13,047 přiblížil Räikkönen, který využil také měkké pneumatiky.
Těsně před koncem první třetiny tréninku zajel sympatické kolo Alonso, čas 1:13,572 ho dostal na pátou příčku, na Rosberga ztratil jen 2 desetiny. Očekávanou dobrou formu McLarenu v Brazílii poté potvrdil také Button, který dokázal zajet ještě o desetinu rychlejší čas než Alonso. Na první místo se mezitím dostal loučící se Massa, kterého pak překonal s časem 1:12,761 jeho týmový kolega Bottas. Po první půlhodině byly tedy na prvních 2 příčkách oba jezdci Williamsu.
Verstappen dokázal nepatrně zlepšit svůj čas, nebýt jeho velkého probrzdění hned v prvním kole, tak by se nejspíš dostal na lepší než čtvrtou příčku. Komisaři oznámili, že po konci tréninku budou vyšetřovat incident ze začátku tréninku mezi Räikkönenem a Sainzem, kdy se Fin na cílové rovince dostal před Sainze a následně zajel do boxů. Poté, co jezdci Mercedesu nasadili měkké pneumatiky, se okamžitě dostali na průbězná první dvě místa. Hamilton zajel čas 1:12,271, Rosberg na něj ztratil jen 30 tisícin.
Grosjeana během tréninku pronásledovaly problémy, do rádia řekl: "Nevím, co se to děje." Mělo by jít o snížený výkon pohonné jednotky, ale už dříve během tréninku mu tým sdělil, že žádný problém nenašel. Grosjean následně dodal, že je něco špatně a velmi divně v zatáčce číslo 1.
Po 50 minutách byli týmoví kolegové v prozatimních výsledcích seřazeni pěkně za sebou, první byla dvojice z Mercedesu, druhá z Williamsu, páté a šesté místo obsadili jezdci Red Bullu a hned za nimi piloti Ferrari. Jezdci se poté zaměřili spíše na dlouhé výjezdy, Hamilton také trénoval start, který popsal jako dost dobrý. Uvítal by ale, kdyby byl trochu více agresivní.
36 minut před koncem pátečních jízd přišla špatná zpráva pro fanoušky McLarenu, Alonso musel pro technické problémy odstavit své auto nedaleko první zatáčky okruhu. Vypadá to, že už v druhém tréninku nepřidá na svůj účet žádné další kolo, prozatím jich zajel 18. Maršálové se poté pustili do odklizení auta z dráhy. Pomohl i sám Alonso, když dal kámen pod jedno z kol, aby auto nadále neujíždělo. Tým Alonsovi v rádiu sdělil, že se jedná o problém s ERS.
Mezitím se teplota trati vyšplhala až na 51° C, pro týmy to tedy nejsou úplně reprezentativní podmínky, o víkendu se očekává chladnější počasí, nebo dokonce i déšť. Na trati vytrvale kroužil Sainz se svým Toro Rosso, na středně tvrdých pneumatikách dokázal zajet už 20 kol.
Alonso se zatím do garáže McLarenu nevrátil, místo toho stojí u trati a z blízka sleduje ostatní piloty. 25 minut před koncem tréninku má na svém kontě Wehrlein pouze 8 kol, na měkkých pneumatikách dokonce ještě ani nevyjel, od Manoru se nám ale zatím vysvětlení nedostalo. Technické potíže postihly také Räikkönena, jedná se o problém s brzdami. Tým ho informoval, že potřebují, aby zajel do boxů.
#F1 #BrazilGP FP2 Best sectors: #Bottas fastest in S1, #Rosberg in S2, #Massa in S3 but #Hamilton ending on top putting the lap together pic.twitter.com/7raZC1ytD4
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) November 11, 201620 minut před koncem tréninku se na trať konečně vydal Wehrlein na měkkých pneumatikách, jeho kolo ho ale z poslední příčky neodlepilo. Ačkoliv má Ricciardo prozatím rychlejší čas než Verstappen, tak dlouhé jízdy vychází lépe Verstappenovi. Podle Red Bullu by se měl Ricciardo zlepšit zejména v zatáčce číslo 6.
Čtvrt hodiny před koncem tréninku McLaren ohlásil, že pro ně tento trénink skončil, na trať se už tedy nevydá ani Button.
Verstappen prozatím není spokojený s opotřebením svých pneumatik, auto až příliš klouže. Naopak spokojený je se svou rychlostí Hamilton, podle něj je mu nejblíž právě Verstappen. Už dlouho jsme se nedočkali žádného zlepšení, jezdci absolvují dlouhé výjezdy, 7 minut před koncem je ve svém 11. kole na středně tvrdých pneumatikách Hamilton. Alonso je stále u místa svého odstoupení, dlouhou chvíli si krátí díky kamínkům, s kterými si hraje.
#F1 #BrazilGP FP2 Max. SPEEDS: #Ocon reached 348kph in S3. Speed trap position not optimal (in braking zone). Spoke with FOM, change in 2107 pic.twitter.com/6ljdqgxu2e
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) November 11, 2016Na konci tréninku byla na trati většina aut, nikdo z nich se už ale zlepšit nedokázal. Nejrychlejším časem dne je kolo Hamiltona ještě z prvního tréninku o hodnotě 1:11,895.
Max. rychlosti (v km/h): 1. Ocon 348; 2. Nasr 347; 3. Vettel 347; 4. Räikkönen 346; 5. Massa 343; 6. Hülkenberg 342.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.