Švédský pilot si musí v F1 připadat jako na houpačce. Svůj první rok v Caterhamu se většinou díval soupeřům jen na záda, loni po přechodu k Sauberu udělal krok výš a získal devět mistrovských bodů. Letošek byl ale zase propad.
Ten byl pochopitelně způsoben finančními problémy švýcarského týmu, kvůli kterých se opožďovaly platby a stagnoval vývoj. Každý by hleděl opustit potápějící se loď, jenže v červenci vstoupil do osudu Sauberu silný finanční partner Longbow Finance a tradiční účastník F1, který bez ohledu na různé šarády s názvy působí v F1 už čtvrt století, začal opět nabírat dech.
Marcus Ericcson působí u Sauberu druhou sezónu a v současné době stojí před závažným rozhodnutím. Objevil se třeba na seznamu potenciálních náhradníků u konkurenční Force Indie, odkud odešel k Renaultu Nico Hülkenberg. Švéd zatím stále nemá jasno, jak se bude jeho další existence v F1 vyvíjet.
"Myslím, že nejpravděpodobněji se jeví setrvání u Sauberu. Ale pořád nelze vyloučit ani ostatní možnosti, které zůstávají otevřené, protože dle mého vlastního názoru jsem se za posledního půdruhého roku jako pilot hodně zlepšil. Chci proto mít k dispozici vůz, v němž to budu moci potvrdit. Možná to bude Sauber, ale pořád jsou volná určitá místa, musím tedy prověřit, jaké možnosti se nabízejí. Cítím, že můj výkon se od konce evropské části sezóny posílil, stalo se tak ve správný čas, podařilo se mi značně posílit svou pozici v týmu," hodnotí své nynější působení Ericsson.
Je jenom otázkou, kdy se šestadvacetiletý rodák z Kumly svou definitivu dozví. Sezóna se pomalu blíží ke konci, poslední závod v Abú Zabí se jede v závěru měsíce listopadu. Bude mít už do té doby Ericsson definitivum?
"Doufejme, bylo by hezké vědět to už před posledním závodem. Do zimní přestávky je dobré jít s vědomím, co bude příští rok. Jako pilot bych se to rád dozvěděl co nejdřív, ale pořád ještě není důvod ke spěchu," hodnotí situaci Ericsson.
V jeho rozhodování může pochopitelně hrát značnou roli i poslední závod v Mexiku, kde se Marcus dostal do druhé části kvalifikace a v závodě dojel na 11. místě, což představuje jeho letošní nejlepší výsledek. Podle Ericssona by tak Sauber mohl být hodně atraktivní volbou.
"Určitě to tak vnímám. Domnivám se, že v týmu probíhá velký pokrok. Jenom to dokazuje, co lze zvládnout, když existují zdroje na vývoj vozu, což tým evidentně potřeboval. Posledních pár let se Sauber nacházel v režimu přežívání, teď usiluje o "režim většího výkonu". S velkými změnami se také zlepšila atmosféra v týmu. Takže nyní je setrvání v něm hodně přitažlivější než řekněme před pěti měsíci," dodává Ericsson.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.