Švédský pilot si musí v F1 připadat jako na houpačce. Svůj první rok v Caterhamu se většinou díval soupeřům jen na záda, loni po přechodu k Sauberu udělal krok výš a získal devět mistrovských bodů. Letošek byl ale zase propad.
Ten byl pochopitelně způsoben finančními problémy švýcarského týmu, kvůli kterých se opožďovaly platby a stagnoval vývoj. Každý by hleděl opustit potápějící se loď, jenže v červenci vstoupil do osudu Sauberu silný finanční partner Longbow Finance a tradiční účastník F1, který bez ohledu na různé šarády s názvy působí v F1 už čtvrt století, začal opět nabírat dech.
Marcus Ericcson působí u Sauberu druhou sezónu a v současné době stojí před závažným rozhodnutím. Objevil se třeba na seznamu potenciálních náhradníků u konkurenční Force Indie, odkud odešel k Renaultu Nico Hülkenberg. Švéd zatím stále nemá jasno, jak se bude jeho další existence v F1 vyvíjet.
"Myslím, že nejpravděpodobněji se jeví setrvání u Sauberu. Ale pořád nelze vyloučit ani ostatní možnosti, které zůstávají otevřené, protože dle mého vlastního názoru jsem se za posledního půdruhého roku jako pilot hodně zlepšil. Chci proto mít k dispozici vůz, v němž to budu moci potvrdit. Možná to bude Sauber, ale pořád jsou volná určitá místa, musím tedy prověřit, jaké možnosti se nabízejí. Cítím, že můj výkon se od konce evropské části sezóny posílil, stalo se tak ve správný čas, podařilo se mi značně posílit svou pozici v týmu," hodnotí své nynější působení Ericsson.
Je jenom otázkou, kdy se šestadvacetiletý rodák z Kumly svou definitivu dozví. Sezóna se pomalu blíží ke konci, poslední závod v Abú Zabí se jede v závěru měsíce listopadu. Bude mít už do té doby Ericsson definitivum?
"Doufejme, bylo by hezké vědět to už před posledním závodem. Do zimní přestávky je dobré jít s vědomím, co bude příští rok. Jako pilot bych se to rád dozvěděl co nejdřív, ale pořád ještě není důvod ke spěchu," hodnotí situaci Ericsson.
V jeho rozhodování může pochopitelně hrát značnou roli i poslední závod v Mexiku, kde se Marcus dostal do druhé části kvalifikace a v závodě dojel na 11. místě, což představuje jeho letošní nejlepší výsledek. Podle Ericssona by tak Sauber mohl být hodně atraktivní volbou.
"Určitě to tak vnímám. Domnivám se, že v týmu probíhá velký pokrok. Jenom to dokazuje, co lze zvládnout, když existují zdroje na vývoj vozu, což tým evidentně potřeboval. Posledních pár let se Sauber nacházel v režimu přežívání, teď usiluje o "režim většího výkonu". S velkými změnami se také zlepšila atmosféra v týmu. Takže nyní je setrvání v něm hodně přitažlivější než řekněme před pěti měsíci," dodává Ericsson.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.