Švédský pilot si musí v F1 připadat jako na houpačce. Svůj první rok v Caterhamu se většinou díval soupeřům jen na záda, loni po přechodu k Sauberu udělal krok výš a získal devět mistrovských bodů. Letošek byl ale zase propad.
Ten byl pochopitelně způsoben finančními problémy švýcarského týmu, kvůli kterých se opožďovaly platby a stagnoval vývoj. Každý by hleděl opustit potápějící se loď, jenže v červenci vstoupil do osudu Sauberu silný finanční partner Longbow Finance a tradiční účastník F1, který bez ohledu na různé šarády s názvy působí v F1 už čtvrt století, začal opět nabírat dech.
Marcus Ericcson působí u Sauberu druhou sezónu a v současné době stojí před závažným rozhodnutím. Objevil se třeba na seznamu potenciálních náhradníků u konkurenční Force Indie, odkud odešel k Renaultu Nico Hülkenberg. Švéd zatím stále nemá jasno, jak se bude jeho další existence v F1 vyvíjet.
"Myslím, že nejpravděpodobněji se jeví setrvání u Sauberu. Ale pořád nelze vyloučit ani ostatní možnosti, které zůstávají otevřené, protože dle mého vlastního názoru jsem se za posledního půdruhého roku jako pilot hodně zlepšil. Chci proto mít k dispozici vůz, v němž to budu moci potvrdit. Možná to bude Sauber, ale pořád jsou volná určitá místa, musím tedy prověřit, jaké možnosti se nabízejí. Cítím, že můj výkon se od konce evropské části sezóny posílil, stalo se tak ve správný čas, podařilo se mi značně posílit svou pozici v týmu," hodnotí své nynější působení Ericsson.
Je jenom otázkou, kdy se šestadvacetiletý rodák z Kumly svou definitivu dozví. Sezóna se pomalu blíží ke konci, poslední závod v Abú Zabí se jede v závěru měsíce listopadu. Bude mít už do té doby Ericsson definitivum?
"Doufejme, bylo by hezké vědět to už před posledním závodem. Do zimní přestávky je dobré jít s vědomím, co bude příští rok. Jako pilot bych se to rád dozvěděl co nejdřív, ale pořád ještě není důvod ke spěchu," hodnotí situaci Ericsson.
V jeho rozhodování může pochopitelně hrát značnou roli i poslední závod v Mexiku, kde se Marcus dostal do druhé části kvalifikace a v závodě dojel na 11. místě, což představuje jeho letošní nejlepší výsledek. Podle Ericssona by tak Sauber mohl být hodně atraktivní volbou.
"Určitě to tak vnímám. Domnivám se, že v týmu probíhá velký pokrok. Jenom to dokazuje, co lze zvládnout, když existují zdroje na vývoj vozu, což tým evidentně potřeboval. Posledních pár let se Sauber nacházel v režimu přežívání, teď usiluje o "režim většího výkonu". S velkými změnami se také zlepšila atmosféra v týmu. Takže nyní je setrvání v něm hodně přitažlivější než řekněme před pěti měsíci," dodává Ericsson.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.