Lewis Hamilton označil svůj přestup od McLarenu k Mercedesu za nejlepší rozhodnutí svého života poté, co dokázal získat své 51. vítězství kariéry v závodě v Mexiku.
Hamilton má díky výhry v Mexiku už stejný počet vítězství jako Alain Prost a nachází se tak na druhém místě v počtu vítězství v historii F1. Na prvního Schumechera ztrácí 40 vítězství.
Než přestoupil k Mercedesu před sezónou 2013 měl Hamilton na svém účtě 29 vítězství. Díky svému přestupu dokázal vyhrát tituly v letech 2014 a 2015, zatímco McLaren od roku 2012 nedokázal zvítězit ani v závodě.
"Je to až neuvěřitelné. Nevím proč, ale ani mi nepřipadá, že mám už 51 vítězství. Víkend od víkendu jsem více přesvědčený o tom, že to byla správná volba, přestoupit do Mercedesu. Bylo to nejlepší rozhodnutí v mé kariéře a také v mém životě."
Hamilton tento rok ztrácí na svého týmového kolegu Nico Rosberga 2 závody před koncem sezóny 19 bodů. V Brazílii si už tedy může Rosberg zajistit svůj první titul v kariéře.
"V tento moment se nesoustředím na šampionát. Soustředím se jen na poslední 2 závody. Vím, že jsem v Brazílii nikdy nevyhrál, ale není tu nic zvláštního, kvůli čemu se mi to tady dosud nepovedlo."
"U McLarenu jsem tady mohl jeden závod vyhrát (v roce 2012), ale zasáhl mě Hülkenberg. Minulé dva roky byl Nico rychlejší, loni jsem ale na něj ztratil jen 7 setin. Kdo ví? Snad to bude pro mě do třetice všeho dobrého," uzavřel Hamilton.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.