Neverending story pokračuje - počínání Maxe Verstappena na trati v Mexiku nadále zůstává pod drobnohledem lidí s blízkým vztahem k F1. Slyšeli jsme názor britský, tak se nyní podívejme na opačný pól a dejme slovo Holanďanovi.
Pamětníci si určitě vybaví jméno Johannes "Jan" Lammers. Dnes šedesátiletý expilot absolvoval v letech 1979-1982 celkem 21 závodů na značkách Shadow, ATS, Ensign a Theodore, ale nikdy se výrazněji neprosadil. Překvapivě se pak objevil ještě na sklonku sezóny 1992 ve voze March a stanovil tak rekord mezi dvěma absolvovanými Grand Prix - v jeho případě časový interval činil 10 let a 3 měsíce. Taková doba uplynula od GP Francie 1982 a GP Japonska 1992. Pokud bychom chtěli být hodně důslední, tak bychom museli přičíst ještě 22 dní, protože ve Francii se Holanďan nekvalifikoval, naposledy jel závod na domácí půdě v Holandsku čtyři týdny před Francií.
Jan se narodil přímo v místě okruhu někdejší holandské Grand Prix, tedy v Zandvoortu a proslul zejména působením ve slavné závodní "Škole smyků" Roba Slotemakera, kterou Lammers po jeho smrti převzal. K reakci ho přiměl výrok Nikiho Laudy, který označil Verstappena za "arogantní, ztracený případ" (více zde).
"Musím to ze sebe dostat ven. Přemýšlel jsem o kritice toho, co tak hrozného Verstappen udělal. Prošel jsem celou dobu od jeho první Grand Prix v roce 2015 a došel jsem k závěru, že nic. Absolutně nic! Ano, naštval pár lidí, jednoduše proto, že kolem nich prosvištěl brilantním způsbem, nebo že je nepustil před sebe, protože je obratný a chytrý v bránění své pozice. Ovšem, některých se »téměr« nebo »skoro« dotkl, ale to je jenom součástí jeho dovednosti," uvedl Lammers na svém facebookovém účtu.
Lammers je považován za všestranného jezdce, závodil ve formuli CART, v roce 1988 vyhrál 24 hodin Le Mans na Jaguaru (s Johnny Dumfriesem a Andy Wallacem) a o jedenáct let později se účastnil rallye Paris-Dakar. Na kritice Verstappena mu vadí především skutečnost, že nikdy nezpůsobil havárii a destrukci soupeřova vozu, což podle něj nikdo nebere v úvahu.
"Kolik z pilotů Formule 1 může o sobě něco podobného v posledních dvou letech říci? Zcela určitě nikoliv vaši dva hoši, pane Laudo," připomněl Lammers kolizi obou Mercedesů z letošní Grand Prix Španelska.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.