Pascal Welhrein za kolizi, která zapříčinila jeho odstoupení hned v úvodu závodu v Mexiku, obviňuje Estebana Gutiérreze z Haasu.
Gutiérrez v první zatáčce závodu probrzdil a zasáhl Welhreina, který následně kolidoval s Marcusem Ericssonem. Pro Welhreina to znamenalo konec do té doby nadějného víkendu.
"Jednoduše brzdil příliš pozdě. Skoro už naboural do McLarenu před ním, poté zablokoval brzdy a narazil do mě."
"Na vnitřku měl další auto, jak jsem poté viděl v záznamu závodu. Tohle ale není zatáčka, kde můžou jet vedle sebe tři auta. Neměl v podstatě žádnou šanci mě tady předjet, zbytečně riskoval i svůj závod."
"Ve středu pole se toho v první zatáčce obvykle hodně stane, tohle bylo ale zbytečné. Velmi mě to mrzí, protože jsme tady o víkendu udělali s týmem skvělou práci," uzavřel zklamaný Wehrlein.
Gutiérrez mohl v závodě pokračovat a nakonec dojel na 19.příčce. Mexický jezdec si ale nemyslí, že by mohl za odstoupení Wehrleina.
"Neměl jsem jak zabránit kontaktu. Vlevo jsem měl jeden Sauber a vpravo byl Wehrlein, byl jsem mezi nimi sevřený," prohlásil Gutiérrez.
"Rozumím ale tomu, že je naštvaný, kdybych byl v jeho pozici, tak bych na tom byl stejně. Nemůže být ale naštvaný na mě, protože jsem s tím nemohl nic udělat."
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.