Jediný bod někdy může rozhodovat o milionech. Alespoň v F1 ano a magické slůvko prize money je pro týmy více než důležité. Právě jeden bod dělí od sebe týmy Manoru a Sauberu a zvláště švýcarský tým prahne po změně tohoto stavu.
Pascal Wehrlein, který pro mnohé zcela nečekaně přivezl zázračný bod v Grand Prix Rakouska, ale nevidí jako výhradního soupeře v nadcházejícím mexickém závodě právě Sauber. A to navzdory, že spolu s Marcusem Ericssonem budou stát na startu v jedné řadě. I když německý pilot Manoru připouští, že skončit před Sauberem má zásadní význam, zároveň naznačuje, že strategie týmu má i jiné cíle.
"První prioritou je dosažení nejlepšího možného výsledku. Z hlediska strategie je tu hned několik možností, buď zkusíme undercut nebo zastavit dříve, protože chceme jet před sauberem, ale v téhle chvíli musíme vytvořit normální strategický plán jako vždycky. Pokoušíme se pokaždé udělat něco jinak a lépe než ostatní týmy, nebo je něčím překvapit. Není to konkrétní specializace na Sauber a hlídání toho, co dělají oni, snažíme se vytěžit z dané situace maximum. Ale už jsem řekl, že cílem je dojet před Saubery," komentuje situaci šampion DTM z loňského roku.
Vrací se ještě k programu před vlastním závodem a jako mnozí ostatní vidí jako jedno z hlavních kritérií úspěchu pneumatiky. Podle jeho slov nebyla práce s nimi vůbec jednoduchá.
"Mohli bychom absolvoval slušný závod, na delší vzdálenost jsme co do rychlosti konkurenceschopní. S pneumatikami se tu potýkají všichni, zejména pak ve volných trénincích. V kvalifikaci byla trať o něco teplejší, takže to bylo jednodušší, ale jen relativně. Prakticky pořád není možné pneumatiky pořádně zahřát. Proto je obrovský úspěch, že jsem proklouzl do Q2, i když náš prvotní cíl, totiž porazit v kvalifikaci oba Saubery, nevyšel," doplnil Wehrlein své postřehy po kvalifikaci.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.