Jediný bod někdy může rozhodovat o milionech. Alespoň v F1 ano a magické slůvko prize money je pro týmy více než důležité. Právě jeden bod dělí od sebe týmy Manoru a Sauberu a zvláště švýcarský tým prahne po změně tohoto stavu.
Pascal Wehrlein, který pro mnohé zcela nečekaně přivezl zázračný bod v Grand Prix Rakouska, ale nevidí jako výhradního soupeře v nadcházejícím mexickém závodě právě Sauber. A to navzdory, že spolu s Marcusem Ericssonem budou stát na startu v jedné řadě. I když německý pilot Manoru připouští, že skončit před Sauberem má zásadní význam, zároveň naznačuje, že strategie týmu má i jiné cíle.
"První prioritou je dosažení nejlepšího možného výsledku. Z hlediska strategie je tu hned několik možností, buď zkusíme undercut nebo zastavit dříve, protože chceme jet před sauberem, ale v téhle chvíli musíme vytvořit normální strategický plán jako vždycky. Pokoušíme se pokaždé udělat něco jinak a lépe než ostatní týmy, nebo je něčím překvapit. Není to konkrétní specializace na Sauber a hlídání toho, co dělají oni, snažíme se vytěžit z dané situace maximum. Ale už jsem řekl, že cílem je dojet před Saubery," komentuje situaci šampion DTM z loňského roku.
Vrací se ještě k programu před vlastním závodem a jako mnozí ostatní vidí jako jedno z hlavních kritérií úspěchu pneumatiky. Podle jeho slov nebyla práce s nimi vůbec jednoduchá.
"Mohli bychom absolvoval slušný závod, na delší vzdálenost jsme co do rychlosti konkurenceschopní. S pneumatikami se tu potýkají všichni, zejména pak ve volných trénincích. V kvalifikaci byla trať o něco teplejší, takže to bylo jednodušší, ale jen relativně. Prakticky pořád není možné pneumatiky pořádně zahřát. Proto je obrovský úspěch, že jsem proklouzl do Q2, i když náš prvotní cíl, totiž porazit v kvalifikaci oba Saubery, nevyšel," doplnil Wehrlein své postřehy po kvalifikaci.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.