Jediný bod někdy může rozhodovat o milionech. Alespoň v F1 ano a magické slůvko prize money je pro týmy více než důležité. Právě jeden bod dělí od sebe týmy Manoru a Sauberu a zvláště švýcarský tým prahne po změně tohoto stavu.
Pascal Wehrlein, který pro mnohé zcela nečekaně přivezl zázračný bod v Grand Prix Rakouska, ale nevidí jako výhradního soupeře v nadcházejícím mexickém závodě právě Sauber. A to navzdory, že spolu s Marcusem Ericssonem budou stát na startu v jedné řadě. I když německý pilot Manoru připouští, že skončit před Sauberem má zásadní význam, zároveň naznačuje, že strategie týmu má i jiné cíle.
"První prioritou je dosažení nejlepšího možného výsledku. Z hlediska strategie je tu hned několik možností, buď zkusíme undercut nebo zastavit dříve, protože chceme jet před sauberem, ale v téhle chvíli musíme vytvořit normální strategický plán jako vždycky. Pokoušíme se pokaždé udělat něco jinak a lépe než ostatní týmy, nebo je něčím překvapit. Není to konkrétní specializace na Sauber a hlídání toho, co dělají oni, snažíme se vytěžit z dané situace maximum. Ale už jsem řekl, že cílem je dojet před Saubery," komentuje situaci šampion DTM z loňského roku.
Vrací se ještě k programu před vlastním závodem a jako mnozí ostatní vidí jako jedno z hlavních kritérií úspěchu pneumatiky. Podle jeho slov nebyla práce s nimi vůbec jednoduchá.
"Mohli bychom absolvoval slušný závod, na delší vzdálenost jsme co do rychlosti konkurenceschopní. S pneumatikami se tu potýkají všichni, zejména pak ve volných trénincích. V kvalifikaci byla trať o něco teplejší, takže to bylo jednodušší, ale jen relativně. Prakticky pořád není možné pneumatiky pořádně zahřát. Proto je obrovský úspěch, že jsem proklouzl do Q2, i když náš prvotní cíl, totiž porazit v kvalifikaci oba Saubery, nevyšel," doplnil Wehrlein své postřehy po kvalifikaci.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.