Na autodromu bratří Rodríguezů probíhala závěrečná čtvrtina druhého tréninku a Sebastian Vettel se ocitl v těsném závěsu za Alonsovým mclarenem. Po několika vteřinách se zjevně rozladěný Němec vyjádřil o svém soupeři před sebou jako o idiotovi.
Podobných výroků už jsme letos slyšeli dost a jsou často odrazem různých nálad. Kdo by však čekal, že dvojnásobný mistr světa svého závodního kolegu, čtyřnásobného šampiona odsoudí, dost by se přepočítal. Španěl prohlásil, že mu jeho výrok, kterým ho Němec počastoval ve 12. zatáčce odpouští. Prostě proto, že ho chápe.
Fernando Alonso strávil v týmu Scuderie Ferrari pět sezón (2010-2014), ale dle vlastních slov se místo třetího titulu dočkal jen problémů s materiálem, který nebyl nikdy nejlepší. Proto je mu jasné, že se Vettel musí cítit podobně, protože se jemu a jeho týmu nepodařilo navázat na výsledky z roku 2015.
"Slyšel jsem, co Vettel v radiokomunikaci řekl, ale nemám s tím vůbec žádný problém. Prožívá velmi frustrující období, on sám i stáj Ferrari, takže je třeba mu prominout," komentoval situaci po druhém tréninku Alonso. Zároveň se vyjádřil ke zlepšení, kterého dosáhl po dopoledním tréninku - po něm byl na 16. místě, odpoledne se mu podařil posun na konec první desítky.
"V pátek to bylo pro každého hodně těžké, protože povrchu stejně jako loni chybí přilnavost. V prvním tréninku bylo na trati hodně nečistot, zkusili jsme na autě něco upravit pro druhý trénink a snažili se vyzkoušet pneumatiky vhodné pro závod - měkké a superměkké. Museli jsme ale náš pobyt na trati z preventivních důvodů omezit, vyskytl se nějaký problém s brzdným zařízením, bylo potřeba ho zkontrolovat. Bude třeba vydolovat nějakou rychlost navíc, zkoušíme zapracovat na výkonu. Mám tu starý motor, nikoli nejnovější verzi, takže dostat se do Q3 by pro mě bylo velkým překvapením. Budeme se snažit, udělat vše, co je v našich silách, ale projít do Q3 určitě nebude jednoduché," spřádá kvalifikační plány Alonso.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.
Max Verstapen po kvalifikaci v Montrealu, kde skončil druhý za Georgem Russellem, přiznal, že ho opakované otázky o blížícím se trestu startu opravdu rozčilují. Tyto spekulace mu podle jeho slov odvádějí pozornost od závodního víkendu.
Lando Norris nenavázal v Kanadě na formu z předchozích závodů a po trápení v trénincích i kvalifikaci odstartuje až ze sedmé pozice. Na rozdíl od týmového kolegy Piastriho bude muset v závodě dohánět.
Isack Hadjar obdržel třímísta na startu za zdržení Carlose Sainze během kvalifikace na Velkou cenu Kanady. Komisaři rozhodli, že jezdec Racing Bulls nedostatečně uvolnil trať, čímž ovlivnil soupeřovo měřené kolo.
Charles Leclerc byl po osmém místě v kvalifikaci v Kanadě viditelně zklamaný, protože věřil, že měl na pole position. Jeho týmový kolega Lewis Hamilton bude startovat z pátého místa a míří na pódium.
Ve finální tréninkové jízdě na Grand Prix Kanady předjel jezdec Red Bullu Oscara Piastriho za červených vlajek, což je porušení pravidel. FIA tento incident vyšetřuje, protože takové prohřešky ohrožují bezpečnost a spravedlnost závodu.
George Russell potvrdil svou formu v Montrealu a druhým po sobě jdoucím pole position ukázal, že Mercedes opět nachází tempo. Pokud promění start ve vítězství, může tím zlomit dosavadní průběh sezóny a upevnit své postavení mezi elitou.
Mercedes si v pátečních trénincích v Montrealu vybojoval první a třetí místo, přičemž George Russell ujistil, že během svého nejlepšího kola ve druhém tréninku plně využil potenciál vozu a nijak nešetřil.
Hlavní kandidáti na titul ve Formuli 1, Lando Norris a Oscar Piastri, přiznali, že jejich páteční tréninky v Montrealu neprobíhaly podle očekávání a potýkali se s technickými i jízdními problémy.
Fred Vasseur před Velkou cenou Kanady apeloval na novináře, aby nezapomínali, že ve Formuli 1 jde především o lidi, ne jen o výsledky a techniku. Jeho výrok je jasnou výzvou k větší empatii a férovosti v mediálním zacházení se sportovci i týmy.