Na autodromu bratří Rodríguezů probíhala závěrečná čtvrtina druhého tréninku a Sebastian Vettel se ocitl v těsném závěsu za Alonsovým mclarenem. Po několika vteřinách se zjevně rozladěný Němec vyjádřil o svém soupeři před sebou jako o idiotovi.
Podobných výroků už jsme letos slyšeli dost a jsou často odrazem různých nálad. Kdo by však čekal, že dvojnásobný mistr světa svého závodního kolegu, čtyřnásobného šampiona odsoudí, dost by se přepočítal. Španěl prohlásil, že mu jeho výrok, kterým ho Němec počastoval ve 12. zatáčce odpouští. Prostě proto, že ho chápe.
Fernando Alonso strávil v týmu Scuderie Ferrari pět sezón (2010-2014), ale dle vlastních slov se místo třetího titulu dočkal jen problémů s materiálem, který nebyl nikdy nejlepší. Proto je mu jasné, že se Vettel musí cítit podobně, protože se jemu a jeho týmu nepodařilo navázat na výsledky z roku 2015.
"Slyšel jsem, co Vettel v radiokomunikaci řekl, ale nemám s tím vůbec žádný problém. Prožívá velmi frustrující období, on sám i stáj Ferrari, takže je třeba mu prominout," komentoval situaci po druhém tréninku Alonso. Zároveň se vyjádřil ke zlepšení, kterého dosáhl po dopoledním tréninku - po něm byl na 16. místě, odpoledne se mu podařil posun na konec první desítky.
"V pátek to bylo pro každého hodně těžké, protože povrchu stejně jako loni chybí přilnavost. V prvním tréninku bylo na trati hodně nečistot, zkusili jsme na autě něco upravit pro druhý trénink a snažili se vyzkoušet pneumatiky vhodné pro závod - měkké a superměkké. Museli jsme ale náš pobyt na trati z preventivních důvodů omezit, vyskytl se nějaký problém s brzdným zařízením, bylo potřeba ho zkontrolovat. Bude třeba vydolovat nějakou rychlost navíc, zkoušíme zapracovat na výkonu. Mám tu starý motor, nikoli nejnovější verzi, takže dostat se do Q3 by pro mě bylo velkým překvapením. Budeme se snažit, udělat vše, co je v našich silách, ale projít do Q3 určitě nebude jednoduché," spřádá kvalifikační plány Alonso.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.