Někdy čas plyne rychleji, než jsme schopni si uvědomit. Rio Harjanto zahájil v týmu Manor letošní sezónu, ale už po letní přestávce byl vystřídán Estebanem Oconem. Také vám to přijde jako dávná minulost?
Indonéský mladík absolvoval dvanáct závodů, ale ani jednou nedokázal porazit svého týmového kolegu Pascala Wehrleina. Nejlepší umístění zaznamenal v Monaku, kde dojel patnáctý. Už před zmíněnou letní pauzou se hovořilo o jeho finančních otázkách, které byly podmínkou jeho dalšího setrvání v týmu. Přitom původně měl Harjanto jet ještě o závod méně, smlouva byla z komerčních důvodů podepsána jen na 11 Grand Prix.
Harjanto uvolnil místo Estebanu Oconovi a sám se přesunul do role testpilota, ovšem zatím se jako třetí pilot v žádném prvním volném tréninku neobjevil (v USA dostal šanci Jordan King). Třiadvacetiletý rodák ze Surakarty však nadále věří, že se mu podaří v příští sezóně návrat do F1.
"Je škoda, že jsem nemohl u Manoru absolvovat celou sezónu, ale vzato kolem a kolem, jsem tu hlavně proto, abych se ještě učil. Jde to velmi dobře a momentálně intenzivně pracuji na tom, abych se do F1 vrátil. Existuje několik dobrých možností, zatím bych své šance viděl tak půl na půl. Uvidíme, doufám, že brzy přijdou potěšitelné zprávy," popsal situaci Harjanto.
Nespecifikoval, jestli hodlá svůj comeback realizovat opět u týmu Manor, nebo se zaměřit na nějakou jinou stáj. V tomto směru také hraje roli finanční stránka, což bude hodně záviset na tom, jak bude vyhodnocen přínos jeho chlebodárců stran F1.
"Stále sledujeme několik možností, Samozřejmě, Manor je mezi nimi. V současné době je pro mě pořád prioritou F1. Zatím jsem se nezabýval jinými kategoriemi, Formule 1 má před vším ostatním přednost," dodává Harjanto.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.