Někdy čas plyne rychleji, než jsme schopni si uvědomit. Rio Harjanto zahájil v týmu Manor letošní sezónu, ale už po letní přestávce byl vystřídán Estebanem Oconem. Také vám to přijde jako dávná minulost?
Indonéský mladík absolvoval dvanáct závodů, ale ani jednou nedokázal porazit svého týmového kolegu Pascala Wehrleina. Nejlepší umístění zaznamenal v Monaku, kde dojel patnáctý. Už před zmíněnou letní pauzou se hovořilo o jeho finančních otázkách, které byly podmínkou jeho dalšího setrvání v týmu. Přitom původně měl Harjanto jet ještě o závod méně, smlouva byla z komerčních důvodů podepsána jen na 11 Grand Prix.
Harjanto uvolnil místo Estebanu Oconovi a sám se přesunul do role testpilota, ovšem zatím se jako třetí pilot v žádném prvním volném tréninku neobjevil (v USA dostal šanci Jordan King). Třiadvacetiletý rodák ze Surakarty však nadále věří, že se mu podaří v příští sezóně návrat do F1.
"Je škoda, že jsem nemohl u Manoru absolvovat celou sezónu, ale vzato kolem a kolem, jsem tu hlavně proto, abych se ještě učil. Jde to velmi dobře a momentálně intenzivně pracuji na tom, abych se do F1 vrátil. Existuje několik dobrých možností, zatím bych své šance viděl tak půl na půl. Uvidíme, doufám, že brzy přijdou potěšitelné zprávy," popsal situaci Harjanto.
Nespecifikoval, jestli hodlá svůj comeback realizovat opět u týmu Manor, nebo se zaměřit na nějakou jinou stáj. V tomto směru také hraje roli finanční stránka, což bude hodně záviset na tom, jak bude vyhodnocen přínos jeho chlebodárců stran F1.
"Stále sledujeme několik možností, Samozřejmě, Manor je mezi nimi. V současné době je pro mě pořád prioritou F1. Zatím jsem se nezabýval jinými kategoriemi, Formule 1 má před vším ostatním přednost," dodává Harjanto.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.