Podle Lewise Hamiltona se může v posledních 3 závodech sezóny stát vše, proto stále věří v zisk titulu mistra světa, ačkoliv má stále znatelnou ztrátu na vedoucího Rosberga.
Vítězství v Austinu pomohlo Hamiltonovi snížit jeho ztrátu na Rosberga o sedm bodů, nicméně ten má na něj stále náskok o hodnotě 26 bodů. Hamilton musí k zisku titulu vyhrát všechny tři závody, přičemž Rosbergovi v tom případě stačí dojet dvakrát druhý a jednou třetí.
Ačkoliv Hamilton už dávno nemá tento souboj ve svých rukou, nevzdává se a hodlá nadále bojovat.
"Snažím se udržet si pozitivní myšlení. Stále je ve hře spousta bodů a stát se může všechno. V momentě, kdy se vzdáte, tak prohrajete. V životě jsem se nikdy nevzdal a neplánuji to udělat ani tentokrát."
"V minulosti jsme viděli spoustu změn v posledních závodech. Když se podíváme do historie, tak se párkrát stalo, že byl už někdo v podstatě na odpis a nakonec to dokázal zvrátit ve svůj prospěch. Proto se snažím stále bojovat a pokusím se v dalších závodech odvést stejnou práci, jako jsem předvedl v Americe."
"Teď už nezměním to, co se dosud stalo. Vše, co můžu udělat je odejít ze závodu s vědomím toho, že jsem tam nechal celé srdce."
Hamilton letos zaznamenal už 3 velké poruchy motoru, naposledy během Velké ceny Malajsie, když v závodě pohodlně vedl.
"Prozatím byla spolehlivost na straně Nica. Nesmím nad tím ale uvažovat. Musím se soustředit na sebe a věřit, že v posledních 3 závodech budu mít zcela spolehlivé auto. Budu se nadále snažit a jezdit stejně, jako v Americe," uzavřel Hamilton.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.