Ta situace nastala už nesčíselněkrát - pilot o kolo zpět se několik zatáček "motá" v cestě rychlejšímu vozu, následuje osočení, vysvětlování, ospravedlňování. FIA nyní zkusí nový způsob, s nímž by se část problémů mohla stát minulostí
Novinka bude uplatněna na základě dřívějších stížností ze strany pilotů už v nadcházejícím závodě - tedy při Grand Prix USA. Základem by mělo být první "varování", že se k pilotovi se ztrátou kola blíží rychlejší pilot. Modré vlajky a signalizace světly z trati nezmizí, ale bude použita až jako aktuální.
"Článek 27.9 sportovních řádů vyžaduje, aby piloti dostižení jiným autem a chystajícím se ho předjet o celé kolo, uvolnili tomuto vozu při první možné příležitosti bezpečný průjezd. Prostřednictvím FIA byl vyvinut F1 Marshalling System (F1MS), který by konzistentně posoudil vyvěšení/zobrazení modré vlajky, neboť lépe vyhodnotí situaci než samotné traťové hlídky. Přestože se zdálo, že dosavadní systém byl úspěšný, ukazuje se jako značně nestálý," vysvětlil nové postupy Charlie Whiting, závodní ředitel FIA.
"F1MS bude od nynějška fungovat tak, že pilot jedoucí se ztrátou bude předběžně varován ve chvíli, kdy se vozy mající kolo navíc objeví za ním s odstupem tří vteřin. Tým by měl takového pilota varovat, že se k němu blíží rychlejší vozy a budou ho předjíždět, přičemž umožnění předjetí »opozdilce« by mělo být pro pomalejšího pilota prioritou.
Ve chvíli, kdy se rychlejší vůz ocitne za pomalejším s odstupem jedné vteřiny, proběhne signalizace modrými vlajkami (včetně modrých světel u trati a v kokpitu pilota) a pilot při první možnosti musí nechat rychlejší vůz projet. Cílem použití F1MS je zajistit konzistentní uplatňování pravidel, další instrukce může poskytovat i vedení závodu, pokud to bude nezbytně nutné," dodal Whiting.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.