Ta situace nastala už nesčíselněkrát - pilot o kolo zpět se několik zatáček "motá" v cestě rychlejšímu vozu, následuje osočení, vysvětlování, ospravedlňování. FIA nyní zkusí nový způsob, s nímž by se část problémů mohla stát minulostí
Novinka bude uplatněna na základě dřívějších stížností ze strany pilotů už v nadcházejícím závodě - tedy při Grand Prix USA. Základem by mělo být první "varování", že se k pilotovi se ztrátou kola blíží rychlejší pilot. Modré vlajky a signalizace světly z trati nezmizí, ale bude použita až jako aktuální.
"Článek 27.9 sportovních řádů vyžaduje, aby piloti dostižení jiným autem a chystajícím se ho předjet o celé kolo, uvolnili tomuto vozu při první možné příležitosti bezpečný průjezd. Prostřednictvím FIA byl vyvinut F1 Marshalling System (F1MS), který by konzistentně posoudil vyvěšení/zobrazení modré vlajky, neboť lépe vyhodnotí situaci než samotné traťové hlídky. Přestože se zdálo, že dosavadní systém byl úspěšný, ukazuje se jako značně nestálý," vysvětlil nové postupy Charlie Whiting, závodní ředitel FIA.
"F1MS bude od nynějška fungovat tak, že pilot jedoucí se ztrátou bude předběžně varován ve chvíli, kdy se vozy mající kolo navíc objeví za ním s odstupem tří vteřin. Tým by měl takového pilota varovat, že se k němu blíží rychlejší vozy a budou ho předjíždět, přičemž umožnění předjetí »opozdilce« by mělo být pro pomalejšího pilota prioritou.
Ve chvíli, kdy se rychlejší vůz ocitne za pomalejším s odstupem jedné vteřiny, proběhne signalizace modrými vlajkami (včetně modrých světel u trati a v kokpitu pilota) a pilot při první možnosti musí nechat rychlejší vůz projet. Cílem použití F1MS je zajistit konzistentní uplatňování pravidel, další instrukce může poskytovat i vedení závodu, pokud to bude nezbytně nutné," dodal Whiting.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.