Škatulata, škatulata, hejbejte se - ona oblíbená dětská říkanka platí nejenom pro piloty, o jejichž přesunech se často hovoří. Platí to i pro méně viditelnou sféru týmového zázemí, kde se rovněž konají "rozvody a námluvy". To je případ Toro Rosso, ale i dalších týmů.
Stáj se sídlem ve Faenze přišla v předvečer americké Grand Prix závodního šéfinženýra Phila Charlese. Uvádějí to italské zdroje. Charles byl klíčovou postavou inženýrského managementu, pracujícího pod vedením Jamese Keye, jehož budoucnost byla častým předmětem spekulací spojených s týmy Red Bull a Williams, usilujících o jeho služby.
Charles byl právě na konci tříletého kontraktu s týmem Toro Rosso a do dějiště Grand Prix USA v Austinu už neodcestoval. Jako jeden z možných odchodů jsou uváděny příčiny spíše soukromého rázu. Charlesova rodina prý není spokojena s pobytem v Itálii a tato eventualita je spíše pravděpodobná než nějaké rozpory s týmem samotným. Key a Charles jsou považováni za klíčové osobnosti, pod jejichž vedením se Toro Rosso zlepšilo svou konkurenceschopnost, i kdyý v druhé polovině sezóny byl tým handicapován rok starými a neinovovanými motory Ferrari.
Pro někoho může být nepochopitelné, proč Charles staví zájmy rodiny nad ty pracovní. Faktem je, že zaměstnanci týmů Toro Rosso, Ferrari a Sauber (pokud pocházejí z britských ostrovů) mají jen omezený počet dní v měsíci, které mohou trávit ve Velké Británii, což je oproti týmům, které zde mají své základy podstatný rozdíl. Proto se zdá, že v Charlesově případě dostala jeho mladá rodina prioritu.
Není to ale jediná změna. Šéfinženýr Ciaron Pilbeam pro příští sezónu vymění svůj post u McLarenu za působení v barvách Renaultu. Horkým kandidátem na jeho místo je současný šéfinženýr Fernanda Alonsa Andrea Stella.
Ve hře je rovněž někdejší technický ředitel Ferrari James Allison. Po odchodu z italské stáje odmítl nabídku Renaultu (více zde) a Williamsu. Nepředpokládá se, že by zaujal místo u Red Bullu a v minulosti již nereflektoval na zájem McLarenu. Je tu však ještě ta eventualita, že pokud by v týmu McLaren skončil Ron Dennis (článek zde), mohl by Allison dostat opakovanou nabídku a není vyloučeno, že by se jí minimálně zabýval.
Také u Mercedesu probíhají jednání, protože technický šéf týmu F1 Paddy Lowe v tomto období jedná o novém kontraktu se Stříbrnými šípy. A pokud by nedošlo k dohodě, což se jeví jako málo pravděpodobné, uvolnilo by se místo. Vyloučeno proto není, pokud Allison zreviduje své prozatímní rozhodnutí o působení v F1, že by mohl zamířit do mistrovské stáje. Ale podobná tvrzení a spekulace je třeba brát jako eventuality a počkat si na pravý stav věcí.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.