Škatulata, škatulata, hejbejte se - ona oblíbená dětská říkanka platí nejenom pro piloty, o jejichž přesunech se často hovoří. Platí to i pro méně viditelnou sféru týmového zázemí, kde se rovněž konají "rozvody a námluvy". To je případ Toro Rosso, ale i dalších týmů.
Stáj se sídlem ve Faenze přišla v předvečer americké Grand Prix závodního šéfinženýra Phila Charlese. Uvádějí to italské zdroje. Charles byl klíčovou postavou inženýrského managementu, pracujícího pod vedením Jamese Keye, jehož budoucnost byla častým předmětem spekulací spojených s týmy Red Bull a Williams, usilujících o jeho služby.
Charles byl právě na konci tříletého kontraktu s týmem Toro Rosso a do dějiště Grand Prix USA v Austinu už neodcestoval. Jako jeden z možných odchodů jsou uváděny příčiny spíše soukromého rázu. Charlesova rodina prý není spokojena s pobytem v Itálii a tato eventualita je spíše pravděpodobná než nějaké rozpory s týmem samotným. Key a Charles jsou považováni za klíčové osobnosti, pod jejichž vedením se Toro Rosso zlepšilo svou konkurenceschopnost, i kdyý v druhé polovině sezóny byl tým handicapován rok starými a neinovovanými motory Ferrari.
Pro někoho může být nepochopitelné, proč Charles staví zájmy rodiny nad ty pracovní. Faktem je, že zaměstnanci týmů Toro Rosso, Ferrari a Sauber (pokud pocházejí z britských ostrovů) mají jen omezený počet dní v měsíci, které mohou trávit ve Velké Británii, což je oproti týmům, které zde mají své základy podstatný rozdíl. Proto se zdá, že v Charlesově případě dostala jeho mladá rodina prioritu.
Není to ale jediná změna. Šéfinženýr Ciaron Pilbeam pro příští sezónu vymění svůj post u McLarenu za působení v barvách Renaultu. Horkým kandidátem na jeho místo je současný šéfinženýr Fernanda Alonsa Andrea Stella.
Ve hře je rovněž někdejší technický ředitel Ferrari James Allison. Po odchodu z italské stáje odmítl nabídku Renaultu (více zde) a Williamsu. Nepředpokládá se, že by zaujal místo u Red Bullu a v minulosti již nereflektoval na zájem McLarenu. Je tu však ještě ta eventualita, že pokud by v týmu McLaren skončil Ron Dennis (článek zde), mohl by Allison dostat opakovanou nabídku a není vyloučeno, že by se jí minimálně zabýval.
Také u Mercedesu probíhají jednání, protože technický šéf týmu F1 Paddy Lowe v tomto období jedná o novém kontraktu se Stříbrnými šípy. A pokud by nedošlo k dohodě, což se jeví jako málo pravděpodobné, uvolnilo by se místo. Vyloučeno proto není, pokud Allison zreviduje své prozatímní rozhodnutí o působení v F1, že by mohl zamířit do mistrovské stáje. Ale podobná tvrzení a spekulace je třeba brát jako eventuality a počkat si na pravý stav věcí.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.