Nico Rosberg ujel ve středu první dva dnyv Barceloně při testování širších pneumatik pro příští sezónu pouze 60 kol. Počasí mu totiž moc nepřálo, odpoledne se spustil déšť.
Mercedes se včera s Pirelli pustil do dalšího dvoudenního testu nových pneumatik pro rok 2017, kdy dojde na velké změny technický předpisů. Kromě širších vozů budou širší i pneumatiky: 305 mm vpředu a 405 mm vzadu.
Lídr šampionátu jezdil s loňským Mercedesem F1 W06 Hybrid, který byl upraven tak, aby generoval vyšší přítlak a přiblížil se tak zátěži, jíž budou příští sezónu pneumatiky procházet - na fotografiích si například můžete všimnout bočních lišt pod podlahou v zadní části vozu, které pod ním zvyšují tvorbu přítlaku.
Žel teploty byly nízké i v Barceloně: 17 °C na začátku testu, poté se odpoledne přidal déšť, což bránilo práci na vývoji pneumatik a podle Pirelli "ztížilo získání reprezentativních dat o pneumatikách." Dopoledne ujel Rosberg na suché dráze 46 kol, odpoledne jich přidal už pouze 14.
Test byl dopoledne zaměřen na hladké pneumatiky, odpoledne kvůli podmínkám přešel Mercedes s Pirelli na pneumatiky do deště - vše ve velikostech pro rok 2017.
Mistrovský tým bude v jízdách v Barceloně pokračovat ještě dnes, od pátku se testování chopí Red Bullu - nikoliv však ve Španělsku, ale v Abú Zabí, kde se bude věnovat slickům.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.