Nico Rosberg ujel ve středu první dva dnyv Barceloně při testování širších pneumatik pro příští sezónu pouze 60 kol. Počasí mu totiž moc nepřálo, odpoledne se spustil déšť.
Mercedes se včera s Pirelli pustil do dalšího dvoudenního testu nových pneumatik pro rok 2017, kdy dojde na velké změny technický předpisů. Kromě širších vozů budou širší i pneumatiky: 305 mm vpředu a 405 mm vzadu.
Lídr šampionátu jezdil s loňským Mercedesem F1 W06 Hybrid, který byl upraven tak, aby generoval vyšší přítlak a přiblížil se tak zátěži, jíž budou příští sezónu pneumatiky procházet - na fotografiích si například můžete všimnout bočních lišt pod podlahou v zadní části vozu, které pod ním zvyšují tvorbu přítlaku.
Žel teploty byly nízké i v Barceloně: 17 °C na začátku testu, poté se odpoledne přidal déšť, což bránilo práci na vývoji pneumatik a podle Pirelli "ztížilo získání reprezentativních dat o pneumatikách." Dopoledne ujel Rosberg na suché dráze 46 kol, odpoledne jich přidal už pouze 14.
Test byl dopoledne zaměřen na hladké pneumatiky, odpoledne kvůli podmínkám přešel Mercedes s Pirelli na pneumatiky do deště - vše ve velikostech pro rok 2017.
Mistrovský tým bude v jízdách v Barceloně pokračovat ještě dnes, od pátku se testování chopí Red Bullu - nikoliv však ve Španělsku, ale v Abú Zabí, kde se bude věnovat slickům.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.