Nico Rosberg ujel ve středu první dva dnyv Barceloně při testování širších pneumatik pro příští sezónu pouze 60 kol. Počasí mu totiž moc nepřálo, odpoledne se spustil déšť.
Mercedes se včera s Pirelli pustil do dalšího dvoudenního testu nových pneumatik pro rok 2017, kdy dojde na velké změny technický předpisů. Kromě širších vozů budou širší i pneumatiky: 305 mm vpředu a 405 mm vzadu.
Lídr šampionátu jezdil s loňským Mercedesem F1 W06 Hybrid, který byl upraven tak, aby generoval vyšší přítlak a přiblížil se tak zátěži, jíž budou příští sezónu pneumatiky procházet - na fotografiích si například můžete všimnout bočních lišt pod podlahou v zadní části vozu, které pod ním zvyšují tvorbu přítlaku.
Žel teploty byly nízké i v Barceloně: 17 °C na začátku testu, poté se odpoledne přidal déšť, což bránilo práci na vývoji pneumatik a podle Pirelli "ztížilo získání reprezentativních dat o pneumatikách." Dopoledne ujel Rosberg na suché dráze 46 kol, odpoledne jich přidal už pouze 14.
Test byl dopoledne zaměřen na hladké pneumatiky, odpoledne kvůli podmínkám přešel Mercedes s Pirelli na pneumatiky do deště - vše ve velikostech pro rok 2017.
Mistrovský tým bude v jízdách v Barceloně pokračovat ještě dnes, od pátku se testování chopí Red Bullu - nikoliv však ve Španělsku, ale v Abú Zabí, kde se bude věnovat slickům.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.