Tihle dva už si spolu letos popovídali a Whiting asi hodně promlouval holandskému mladíkovi do duše, zejména po belgickém závodě ve Spa- Francorchamps. Po Japonsku následovala další konverzace, i když v mírnějším duchu.
Po skončení závodu si Max Verstappen, závodní ředitel FIA Charlie Whiting a dva komisaři FIA pohovořili o obranném manévru pilota Red Bullu v poslední šikaně na okruhu, ke kterému došlo v předposledním kole. Verstappen čelil na druhém místě finálnímu útoku Hamiltona, který se pokoušel ho předjet v Casio Triangle - při svém manévru zaujal pozici na vnitřní straně trati, takže Hamilton projel únikovou zónou a zařadil se při vjezdu na cílovou rovinku opět za Red Bull. V rádiu si postěžvoal týmu, že Verstappen změnil směr v brzdné zóně.
Rozprava Whitinga a obou komisařů - jedním z nich byl bývalý pilot F1 Emanuele Pirro - měla neformální charakter, rozhodně nešlo o vyšetřování, Whiting si pouze chtěl vyjasnit situaci a naznačil holandskému pilotovi, že změny směru v brzdné zóně je něco, co by FIA nerada viděla jako uznávanou praxi. Verstappen už několikrát podobný manévr provedl, ať v Maďarsku nebo Belgii - a vždy u toho byl jako oponent Kimi Räikkönen.
FIA nejspíš bude muset zaujmout k této problematice stanovisko a nelze vyloučit, že v tomto směru navrhne určitá opatření. Každopádně je jisté, že proti Verstappenovi nebude podniknuta žádná opravná akce, což ostatně komentoval i Lewis Hamilton v pozávodním prohlášení: "Teď už na tom nezáleží, Je po závodě a já chci myslet dopředu."
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.