Tihle dva už si spolu letos popovídali a Whiting asi hodně promlouval holandskému mladíkovi do duše, zejména po belgickém závodě ve Spa- Francorchamps. Po Japonsku následovala další konverzace, i když v mírnějším duchu.
Po skončení závodu si Max Verstappen, závodní ředitel FIA Charlie Whiting a dva komisaři FIA pohovořili o obranném manévru pilota Red Bullu v poslední šikaně na okruhu, ke kterému došlo v předposledním kole. Verstappen čelil na druhém místě finálnímu útoku Hamiltona, který se pokoušel ho předjet v Casio Triangle - při svém manévru zaujal pozici na vnitřní straně trati, takže Hamilton projel únikovou zónou a zařadil se při vjezdu na cílovou rovinku opět za Red Bull. V rádiu si postěžvoal týmu, že Verstappen změnil směr v brzdné zóně.
Rozprava Whitinga a obou komisařů - jedním z nich byl bývalý pilot F1 Emanuele Pirro - měla neformální charakter, rozhodně nešlo o vyšetřování, Whiting si pouze chtěl vyjasnit situaci a naznačil holandskému pilotovi, že změny směru v brzdné zóně je něco, co by FIA nerada viděla jako uznávanou praxi. Verstappen už několikrát podobný manévr provedl, ať v Maďarsku nebo Belgii - a vždy u toho byl jako oponent Kimi Räikkönen.
FIA nejspíš bude muset zaujmout k této problematice stanovisko a nelze vyloučit, že v tomto směru navrhne určitá opatření. Každopádně je jisté, že proti Verstappenovi nebude podniknuta žádná opravná akce, což ostatně komentoval i Lewis Hamilton v pozávodním prohlášení: "Teď už na tom nezáleží, Je po závodě a já chci myslet dopředu."
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.