Tihle dva už si spolu letos popovídali a Whiting asi hodně promlouval holandskému mladíkovi do duše, zejména po belgickém závodě ve Spa- Francorchamps. Po Japonsku následovala další konverzace, i když v mírnějším duchu.
Po skončení závodu si Max Verstappen, závodní ředitel FIA Charlie Whiting a dva komisaři FIA pohovořili o obranném manévru pilota Red Bullu v poslední šikaně na okruhu, ke kterému došlo v předposledním kole. Verstappen čelil na druhém místě finálnímu útoku Hamiltona, který se pokoušel ho předjet v Casio Triangle - při svém manévru zaujal pozici na vnitřní straně trati, takže Hamilton projel únikovou zónou a zařadil se při vjezdu na cílovou rovinku opět za Red Bull. V rádiu si postěžvoal týmu, že Verstappen změnil směr v brzdné zóně.
Rozprava Whitinga a obou komisařů - jedním z nich byl bývalý pilot F1 Emanuele Pirro - měla neformální charakter, rozhodně nešlo o vyšetřování, Whiting si pouze chtěl vyjasnit situaci a naznačil holandskému pilotovi, že změny směru v brzdné zóně je něco, co by FIA nerada viděla jako uznávanou praxi. Verstappen už několikrát podobný manévr provedl, ať v Maďarsku nebo Belgii - a vždy u toho byl jako oponent Kimi Räikkönen.
FIA nejspíš bude muset zaujmout k této problematice stanovisko a nelze vyloučit, že v tomto směru navrhne určitá opatření. Každopádně je jisté, že proti Verstappenovi nebude podniknuta žádná opravná akce, což ostatně komentoval i Lewis Hamilton v pozávodním prohlášení: "Teď už na tom nezáleží, Je po závodě a já chci myslet dopředu."
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.