Když Max Verstappen informoval v Singapuru boxy Red Bullu o velkém ještěrovi, který mu přeběhl přes cestu, tým si myslel, jestli není pod vlivem alkoholu nebo omamných látek, i když to bylo nemožné. Vše se záhy vysvětlilo.
Holanďan by v podobném stavu ani nemohl usednout za volant, ostatně "pachatel", tedy varan skvrnitý (varanus salvator) byl záhy identifikován na videu. Jenže co si měli diváci, členové týmu a další zainteresované osoby myslet, když Daniil Kvjat v prvním volném tréninku oznámil: "Ach ne, je tu zase chobotnice. Je docela malá, spíš chobotnička".
Ruský pilot způsobil zmatek mezi fanoušky a vyvolal obrovské množství dohadů. Záhy proto vysvětlil, že nešlo ani o parafrázi na jednu z bondovek, ani o nějaké zvíře zatoulané z hodně vzdáleného moře. Anténu na kokpitu mu omotal neposedný kousek gumy, který se za jízdy v závislosti na rychlosti vozu třepil, takže to vypadalo, jako kdyby měl chapadla. Kvjat už s podobnou situací měl své zkušenosti, konkrétně z Grand Prix Číny 2014, ovšem tam byla situace poněkud komplikovanější, protože se mu zvláštní nečistota dostala přímo na přilbu.
"Zdá se, že se to stává populární... začalo to v Číně, když jsem absolvoval svůj první rok ve Formuli 1. Stalo se to v závodě a vypadalo to opravdu jako velká chobotnice. Dnes to bylo mnohem menší, domnívám se, že se mi namotaly na anténu nějaké kousky gumy. Tehdy v Číně to bylo horší, skoro mi to zakrylo hledí, proto jsem se musel pokusit to nějak odstranit. Dnes to byl mnohem menší kousek, řekl bych taková chobotnička. Zavolal jsem týmu a řekl »Vzpomínáte?« Už tehdy to byla svým způsobem legrace, dnes to bylo obdobné. V rádiu to ale muselo působit docela podivně. V přestávce mezi tréninky mi sdělili, že to znělo hodně zvláště. Bylo to jen vtípek pro moje inženýry, ale jak vidno, šlo to do celého světa," vysvětluje Kvjat.
Navzdory debatám o chapadlovitých měkkýších si Kvjat, kolem nějž se pořád točí nemalé množství debat ohledně jeho budoucnosti, vedl dobře i na trati a mohl se vyjádřit k podstatně závažnějším věcem, týkajících se jeho výkonu v obou trénincích.
"Bylo to opravdu dobré. Myslím, že první byl velice slušný, hned jsem se cítil ve voze spokojeně. Měli jsme pak mezi oběma částmi určité problémy, protože při instalaci pro druhý trénink bylo nutné zvolit nějaké kompromisy v nastavení, ale pořád jsem se ve voze cítil dobře. V dlouhodobém horizontu to byla kvalitně odvedená práce, budeme teď sbírat střípky při nastavení vozu a na jejich základě optimalizovat přípravu pro zítřek. Otázkou také je, jak to bude vypadat s počasím, to by mohlo přinést zajímavé situace," odhaduje Kvjat.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.