Když Max Verstappen informoval v Singapuru boxy Red Bullu o velkém ještěrovi, který mu přeběhl přes cestu, tým si myslel, jestli není pod vlivem alkoholu nebo omamných látek, i když to bylo nemožné. Vše se záhy vysvětlilo.
Holanďan by v podobném stavu ani nemohl usednout za volant, ostatně "pachatel", tedy varan skvrnitý (varanus salvator) byl záhy identifikován na videu. Jenže co si měli diváci, členové týmu a další zainteresované osoby myslet, když Daniil Kvjat v prvním volném tréninku oznámil: "Ach ne, je tu zase chobotnice. Je docela malá, spíš chobotnička".
Ruský pilot způsobil zmatek mezi fanoušky a vyvolal obrovské množství dohadů. Záhy proto vysvětlil, že nešlo ani o parafrázi na jednu z bondovek, ani o nějaké zvíře zatoulané z hodně vzdáleného moře. Anténu na kokpitu mu omotal neposedný kousek gumy, který se za jízdy v závislosti na rychlosti vozu třepil, takže to vypadalo, jako kdyby měl chapadla. Kvjat už s podobnou situací měl své zkušenosti, konkrétně z Grand Prix Číny 2014, ovšem tam byla situace poněkud komplikovanější, protože se mu zvláštní nečistota dostala přímo na přilbu.
"Zdá se, že se to stává populární... začalo to v Číně, když jsem absolvoval svůj první rok ve Formuli 1. Stalo se to v závodě a vypadalo to opravdu jako velká chobotnice. Dnes to bylo mnohem menší, domnívám se, že se mi namotaly na anténu nějaké kousky gumy. Tehdy v Číně to bylo horší, skoro mi to zakrylo hledí, proto jsem se musel pokusit to nějak odstranit. Dnes to byl mnohem menší kousek, řekl bych taková chobotnička. Zavolal jsem týmu a řekl »Vzpomínáte?« Už tehdy to byla svým způsobem legrace, dnes to bylo obdobné. V rádiu to ale muselo působit docela podivně. V přestávce mezi tréninky mi sdělili, že to znělo hodně zvláště. Bylo to jen vtípek pro moje inženýry, ale jak vidno, šlo to do celého světa," vysvětluje Kvjat.
Navzdory debatám o chapadlovitých měkkýších si Kvjat, kolem nějž se pořád točí nemalé množství debat ohledně jeho budoucnosti, vedl dobře i na trati a mohl se vyjádřit k podstatně závažnějším věcem, týkajících se jeho výkonu v obou trénincích.
"Bylo to opravdu dobré. Myslím, že první byl velice slušný, hned jsem se cítil ve voze spokojeně. Měli jsme pak mezi oběma částmi určité problémy, protože při instalaci pro druhý trénink bylo nutné zvolit nějaké kompromisy v nastavení, ale pořád jsem se ve voze cítil dobře. V dlouhodobém horizontu to byla kvalitně odvedená práce, budeme teď sbírat střípky při nastavení vozu a na jejich základě optimalizovat přípravu pro zítřek. Otázkou také je, jak to bude vypadat s počasím, to by mohlo přinést zajímavé situace," odhaduje Kvjat.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.