Když Max Verstappen informoval v Singapuru boxy Red Bullu o velkém ještěrovi, který mu přeběhl přes cestu, tým si myslel, jestli není pod vlivem alkoholu nebo omamných látek, i když to bylo nemožné. Vše se záhy vysvětlilo.
Holanďan by v podobném stavu ani nemohl usednout za volant, ostatně "pachatel", tedy varan skvrnitý (varanus salvator) byl záhy identifikován na videu. Jenže co si měli diváci, členové týmu a další zainteresované osoby myslet, když Daniil Kvjat v prvním volném tréninku oznámil: "Ach ne, je tu zase chobotnice. Je docela malá, spíš chobotnička".
Ruský pilot způsobil zmatek mezi fanoušky a vyvolal obrovské množství dohadů. Záhy proto vysvětlil, že nešlo ani o parafrázi na jednu z bondovek, ani o nějaké zvíře zatoulané z hodně vzdáleného moře. Anténu na kokpitu mu omotal neposedný kousek gumy, který se za jízdy v závislosti na rychlosti vozu třepil, takže to vypadalo, jako kdyby měl chapadla. Kvjat už s podobnou situací měl své zkušenosti, konkrétně z Grand Prix Číny 2014, ovšem tam byla situace poněkud komplikovanější, protože se mu zvláštní nečistota dostala přímo na přilbu.
"Zdá se, že se to stává populární... začalo to v Číně, když jsem absolvoval svůj první rok ve Formuli 1. Stalo se to v závodě a vypadalo to opravdu jako velká chobotnice. Dnes to bylo mnohem menší, domnívám se, že se mi namotaly na anténu nějaké kousky gumy. Tehdy v Číně to bylo horší, skoro mi to zakrylo hledí, proto jsem se musel pokusit to nějak odstranit. Dnes to byl mnohem menší kousek, řekl bych taková chobotnička. Zavolal jsem týmu a řekl »Vzpomínáte?« Už tehdy to byla svým způsobem legrace, dnes to bylo obdobné. V rádiu to ale muselo působit docela podivně. V přestávce mezi tréninky mi sdělili, že to znělo hodně zvláště. Bylo to jen vtípek pro moje inženýry, ale jak vidno, šlo to do celého světa," vysvětluje Kvjat.
Navzdory debatám o chapadlovitých měkkýších si Kvjat, kolem nějž se pořád točí nemalé množství debat ohledně jeho budoucnosti, vedl dobře i na trati a mohl se vyjádřit k podstatně závažnějším věcem, týkajících se jeho výkonu v obou trénincích.
"Bylo to opravdu dobré. Myslím, že první byl velice slušný, hned jsem se cítil ve voze spokojeně. Měli jsme pak mezi oběma částmi určité problémy, protože při instalaci pro druhý trénink bylo nutné zvolit nějaké kompromisy v nastavení, ale pořád jsem se ve voze cítil dobře. V dlouhodobém horizontu to byla kvalitně odvedená práce, budeme teď sbírat střípky při nastavení vozu a na jejich základě optimalizovat přípravu pro zítřek. Otázkou také je, jak to bude vypadat s počasím, to by mohlo přinést zajímavé situace," odhaduje Kvjat.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.