Když Max Verstappen informoval v Singapuru boxy Red Bullu o velkém ještěrovi, který mu přeběhl přes cestu, tým si myslel, jestli není pod vlivem alkoholu nebo omamných látek, i když to bylo nemožné. Vše se záhy vysvětlilo.
Holanďan by v podobném stavu ani nemohl usednout za volant, ostatně "pachatel", tedy varan skvrnitý (varanus salvator) byl záhy identifikován na videu. Jenže co si měli diváci, členové týmu a další zainteresované osoby myslet, když Daniil Kvjat v prvním volném tréninku oznámil: "Ach ne, je tu zase chobotnice. Je docela malá, spíš chobotnička".
Ruský pilot způsobil zmatek mezi fanoušky a vyvolal obrovské množství dohadů. Záhy proto vysvětlil, že nešlo ani o parafrázi na jednu z bondovek, ani o nějaké zvíře zatoulané z hodně vzdáleného moře. Anténu na kokpitu mu omotal neposedný kousek gumy, který se za jízdy v závislosti na rychlosti vozu třepil, takže to vypadalo, jako kdyby měl chapadla. Kvjat už s podobnou situací měl své zkušenosti, konkrétně z Grand Prix Číny 2014, ovšem tam byla situace poněkud komplikovanější, protože se mu zvláštní nečistota dostala přímo na přilbu.
"Zdá se, že se to stává populární... začalo to v Číně, když jsem absolvoval svůj první rok ve Formuli 1. Stalo se to v závodě a vypadalo to opravdu jako velká chobotnice. Dnes to bylo mnohem menší, domnívám se, že se mi namotaly na anténu nějaké kousky gumy. Tehdy v Číně to bylo horší, skoro mi to zakrylo hledí, proto jsem se musel pokusit to nějak odstranit. Dnes to byl mnohem menší kousek, řekl bych taková chobotnička. Zavolal jsem týmu a řekl »Vzpomínáte?« Už tehdy to byla svým způsobem legrace, dnes to bylo obdobné. V rádiu to ale muselo působit docela podivně. V přestávce mezi tréninky mi sdělili, že to znělo hodně zvláště. Bylo to jen vtípek pro moje inženýry, ale jak vidno, šlo to do celého světa," vysvětluje Kvjat.
Navzdory debatám o chapadlovitých měkkýších si Kvjat, kolem nějž se pořád točí nemalé množství debat ohledně jeho budoucnosti, vedl dobře i na trati a mohl se vyjádřit k podstatně závažnějším věcem, týkajících se jeho výkonu v obou trénincích.
"Bylo to opravdu dobré. Myslím, že první byl velice slušný, hned jsem se cítil ve voze spokojeně. Měli jsme pak mezi oběma částmi určité problémy, protože při instalaci pro druhý trénink bylo nutné zvolit nějaké kompromisy v nastavení, ale pořád jsem se ve voze cítil dobře. V dlouhodobém horizontu to byla kvalitně odvedená práce, budeme teď sbírat střípky při nastavení vozu a na jejich základě optimalizovat přípravu pro zítřek. Otázkou také je, jak to bude vypadat s počasím, to by mohlo přinést zajímavé situace," odhaduje Kvjat.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.