Dozvědět se, že máte v kontextu nejspolehlivější vůz, je skutečně značně bolavé zjištění, když vám selže v tu nejméně vhodnou dobu. Statistika naznačuje, že Hamilton je na tom ze všech mistrů světa nejlépe, ale to mu je v tuto chvíli opravdu k ničemu.
Letmým pohledem do tabulky mistrovství světa totiž zjistíme, že to byla pro Lewise Hamiltona vůbec první porucha v letošním ročníku. Ono druhé odstoupení padá na vrub kolize s Rosbergem v Grand Prix Španělska. Pro druhého pilota průběžné klasifikace to ale je jen hodně slabá náplast, stejně jako statistický údaj, že ze všech 32 šapionů Formule 1 má dlouhodobě nejspolehlivější monoposty.
Pokud vstoupí do hry matematika, Lewis Hamilton absolvoval 183 Grand Prix, ve kterých zaznamenal pouze 11 odstoupení z důvodu technického problémů. To dává neuvěřitelnou, ale skutečnou 6% "úmrtnost". S mírným odstupem následuje Sebastian Vettel (8,7 %); pokud bychom si chtěli posvítit na tři další šampiony, kteří letos působí ve startovním poli, tak nejlépe na tom je Fernando Alonso (10,1 %) před Jensonem Buttonem (11,3 %) a Kimi Räikkönenem (13 %).
Vynikající spolehlivost má i Nico Rosberg, Hamiltonův nejvější soupeř v boji o titul mistra světa. Ten absolvoval o sezónu víc, takže má na kontě 201 Grand Prix a odstoupil pouze ve 14 případech, což představuje 7% neúspěšnost. Milovníci číselných hrátek šli ještě dál a spočítali, že i kdyby Hamilton odpadl ve všech zbývajících pěti Grand Prix, které do konce roku zbývají, pořád by byl ještě mistrem světa s nejspolehlivějšími vozy.
Trocha hraní si s údajiMercedes měl v neděli na dosah vyrovnání rekordu McLarenu z roku 1988, leč Hamiltonovo odstoupení a Rosbergova kolize s Vettelem přerušily jeho vítěznou šňůru. Už španělská Grand Prix mohla být jejich jedenáctým triumfem v řadě, ale několikrát připomínaná kolize vše zhatila. To samé se přihodilo v neděli, kdy bezkonkurenčně vedoucí Hamilton musel odstavit svůj vůz kvůli poruše motoru - Mercedes tak zůstal opět "jen" na deseti vyhraných Grand Prix bez přerušení, v čele je zmíněný McLaren s 11 Grand Prix v rozmezí GP Brazílie a GP Belgie v roce 1988. O kvalitách motoru nicméně vypovídá leccos fakt, že v GP Malajsie mohl oslavit už 150. umístění na bodovaných příčkách.
Ačkoliv nikdo nepochybuje o tom, kdo letos opět získá Pohár konstruktérů a další hypotézy jsou jen matematickými hříčkami, korunovace se prozatím odkládá. Náskok je však značný a pokud Mercedesy tento víkend v japonské Suzuce nasbírají o 23 bodů více než Red Bull, může se osazenstvo Stříbrných šípů začít slavnostně fotografovat před transparentem Construction Cup'w Winner.
Něco málo rekordních zápisů u Red Bullu - věřte nebo ne, v éře hybridních šestiválců jde o první double pro rakouský tým. Předchozí spadá ještě do roku 2013, kdy za piloty hřměly osmiválce - tehdy vyhrál Sebastian Vettel před Markem Webberem v brazilském Interlagosu. Daniel Ricciardo v tabulce vítězů dostihl Američana Dana Gurneye, Novozélanďana Bruce McLarena a Severního Ira Eddie Irvinea, také oni vyhráli v kariéře čtyři Grand Prix. A Australan je letos čtvrtým pilotem, který dokázal vyhrát závod, tedy něco, co jsme v uplynulých dvou letech nepoznali.
Pojďme ještě ke traťovým statistikám: Hamilton je nadále více jak z poloviny úspěšný při pole-position (přesněji v 54,6 % případů) - z první řady odstartoval v jubilejní 100. Grand Prix, přičemž v 57 případech to bylo z pole-position. Něco podobného dokázal v F1 zatím pouze Michael Schumacher.
Jenom znovu připomeneme, že Jenson Button se oficiálně stal členem neexistujícího klubu "třístovkařů". Pouze on, Rubens Barrichello a Michael Schumacher odjeli 300 a více Grand Prix. Jak už jsme uvedli, pokud se Button nevrátí do F1 po skončení letošního ročníku, zůstane o jeden závod zpátky za Schumacherem na třetím místě.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.