Dozvědět se, že máte v kontextu nejspolehlivější vůz, je skutečně značně bolavé zjištění, když vám selže v tu nejméně vhodnou dobu. Statistika naznačuje, že Hamilton je na tom ze všech mistrů světa nejlépe, ale to mu je v tuto chvíli opravdu k ničemu.
Letmým pohledem do tabulky mistrovství světa totiž zjistíme, že to byla pro Lewise Hamiltona vůbec první porucha v letošním ročníku. Ono druhé odstoupení padá na vrub kolize s Rosbergem v Grand Prix Španělska. Pro druhého pilota průběžné klasifikace to ale je jen hodně slabá náplast, stejně jako statistický údaj, že ze všech 32 šapionů Formule 1 má dlouhodobě nejspolehlivější monoposty.
Pokud vstoupí do hry matematika, Lewis Hamilton absolvoval 183 Grand Prix, ve kterých zaznamenal pouze 11 odstoupení z důvodu technického problémů. To dává neuvěřitelnou, ale skutečnou 6% "úmrtnost". S mírným odstupem následuje Sebastian Vettel (8,7 %); pokud bychom si chtěli posvítit na tři další šampiony, kteří letos působí ve startovním poli, tak nejlépe na tom je Fernando Alonso (10,1 %) před Jensonem Buttonem (11,3 %) a Kimi Räikkönenem (13 %).
Vynikající spolehlivost má i Nico Rosberg, Hamiltonův nejvější soupeř v boji o titul mistra světa. Ten absolvoval o sezónu víc, takže má na kontě 201 Grand Prix a odstoupil pouze ve 14 případech, což představuje 7% neúspěšnost. Milovníci číselných hrátek šli ještě dál a spočítali, že i kdyby Hamilton odpadl ve všech zbývajících pěti Grand Prix, které do konce roku zbývají, pořád by byl ještě mistrem světa s nejspolehlivějšími vozy.
Trocha hraní si s údajiMercedes měl v neděli na dosah vyrovnání rekordu McLarenu z roku 1988, leč Hamiltonovo odstoupení a Rosbergova kolize s Vettelem přerušily jeho vítěznou šňůru. Už španělská Grand Prix mohla být jejich jedenáctým triumfem v řadě, ale několikrát připomínaná kolize vše zhatila. To samé se přihodilo v neděli, kdy bezkonkurenčně vedoucí Hamilton musel odstavit svůj vůz kvůli poruše motoru - Mercedes tak zůstal opět "jen" na deseti vyhraných Grand Prix bez přerušení, v čele je zmíněný McLaren s 11 Grand Prix v rozmezí GP Brazílie a GP Belgie v roce 1988. O kvalitách motoru nicméně vypovídá leccos fakt, že v GP Malajsie mohl oslavit už 150. umístění na bodovaných příčkách.
Ačkoliv nikdo nepochybuje o tom, kdo letos opět získá Pohár konstruktérů a další hypotézy jsou jen matematickými hříčkami, korunovace se prozatím odkládá. Náskok je však značný a pokud Mercedesy tento víkend v japonské Suzuce nasbírají o 23 bodů více než Red Bull, může se osazenstvo Stříbrných šípů začít slavnostně fotografovat před transparentem Construction Cup'w Winner.
Něco málo rekordních zápisů u Red Bullu - věřte nebo ne, v éře hybridních šestiválců jde o první double pro rakouský tým. Předchozí spadá ještě do roku 2013, kdy za piloty hřměly osmiválce - tehdy vyhrál Sebastian Vettel před Markem Webberem v brazilském Interlagosu. Daniel Ricciardo v tabulce vítězů dostihl Američana Dana Gurneye, Novozélanďana Bruce McLarena a Severního Ira Eddie Irvinea, také oni vyhráli v kariéře čtyři Grand Prix. A Australan je letos čtvrtým pilotem, který dokázal vyhrát závod, tedy něco, co jsme v uplynulých dvou letech nepoznali.
Pojďme ještě ke traťovým statistikám: Hamilton je nadále více jak z poloviny úspěšný při pole-position (přesněji v 54,6 % případů) - z první řady odstartoval v jubilejní 100. Grand Prix, přičemž v 57 případech to bylo z pole-position. Něco podobného dokázal v F1 zatím pouze Michael Schumacher.
Jenom znovu připomeneme, že Jenson Button se oficiálně stal členem neexistujícího klubu "třístovkařů". Pouze on, Rubens Barrichello a Michael Schumacher odjeli 300 a více Grand Prix. Jak už jsme uvedli, pokud se Button nevrátí do F1 po skončení letošního ročníku, zůstane o jeden závod zpátky za Schumacherem na třetím místě.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.