Ferrari prozradilo, že Kimi Räikkönen po nezaviněné kolizi s Nicem Rosbergem ztrácel ve Velké ceně Malajsie tři desetiny sekundy v každém kole.
K nárazu došlo v 38. kole, kdy Rosberg agresivně zaútočil v pomalé úvodní pravo-levé šikaně. Komisaři za to Němce potrestali přičtením 10 sekund, pilot Mercedesu si však do konce závodu dokázal vyjet dostatečný náskok na to, aby penalizace neměla vliv na jeho konečné umístění na stupních vítězů.
Jezdec Ferrari při tom ale poškodil vůz: "Při nárazu od Nica přišel o část podlahy a předního křídla. Dle propočtů našich inženýrů přišel o víceméně 10 jednotek [přítlaku], proto za té situace nemohl nic stáhnout," uvádí šéf týmu Maurizio Arrivabene.
"Přesto i s poškozeným vozem zajížděl velmi dobrá kola. Snažili jsme se na boxové zídce udělat v rámci strategie to nejlepší, co jsme mohli, ale ostatní dělali totéž. My jsme byli agresivní, oni byli agresivní. My jsme zpomalili, oni zpomalili," pokračuje šéf Scuderie.
"Je proto škoda, že se Kimi nemohl dostat na pódium. Po tom nárazu přišel o veškeré šance," myslí si šéf Ferrari, které v Sepangu prožilo smolný závod, když hned v úvodu po vlastní chybě vypadl Vettel, jenž nešťastně narazil právě do Rosberga. Za způsobení nehody v první zatáčce se mu ještě včera večer telefonicky omluvil.
Stáj z Maranella si z Malajsie odvezla jen 12 bodů, zatímco její největší soupeř v boji o druhou příčku - Red Bull vybojoval maximální možný počet: 43 bodů. Svůj náskok tak navýšil na 46 bodů. Ferrari sice bude usilovat o jeho smazání, vzhledem k jeho rychlosti v posledních závodech je však velmi nepravděpodobné, že by mu to mohlo vyjít.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.