Ferrari prozradilo, že Kimi Räikkönen po nezaviněné kolizi s Nicem Rosbergem ztrácel ve Velké ceně Malajsie tři desetiny sekundy v každém kole.
K nárazu došlo v 38. kole, kdy Rosberg agresivně zaútočil v pomalé úvodní pravo-levé šikaně. Komisaři za to Němce potrestali přičtením 10 sekund, pilot Mercedesu si však do konce závodu dokázal vyjet dostatečný náskok na to, aby penalizace neměla vliv na jeho konečné umístění na stupních vítězů.
Jezdec Ferrari při tom ale poškodil vůz: "Při nárazu od Nica přišel o část podlahy a předního křídla. Dle propočtů našich inženýrů přišel o víceméně 10 jednotek [přítlaku], proto za té situace nemohl nic stáhnout," uvádí šéf týmu Maurizio Arrivabene.
"Přesto i s poškozeným vozem zajížděl velmi dobrá kola. Snažili jsme se na boxové zídce udělat v rámci strategie to nejlepší, co jsme mohli, ale ostatní dělali totéž. My jsme byli agresivní, oni byli agresivní. My jsme zpomalili, oni zpomalili," pokračuje šéf Scuderie.
"Je proto škoda, že se Kimi nemohl dostat na pódium. Po tom nárazu přišel o veškeré šance," myslí si šéf Ferrari, které v Sepangu prožilo smolný závod, když hned v úvodu po vlastní chybě vypadl Vettel, jenž nešťastně narazil právě do Rosberga. Za způsobení nehody v první zatáčce se mu ještě včera večer telefonicky omluvil.
Stáj z Maranella si z Malajsie odvezla jen 12 bodů, zatímco její největší soupeř v boji o druhou příčku - Red Bull vybojoval maximální možný počet: 43 bodů. Svůj náskok tak navýšil na 46 bodů. Ferrari sice bude usilovat o jeho smazání, vzhledem k jeho rychlosti v posledních závodech je však velmi nepravděpodobné, že by mu to mohlo vyjít.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.