Ferrari prozradilo, že Kimi Räikkönen po nezaviněné kolizi s Nicem Rosbergem ztrácel ve Velké ceně Malajsie tři desetiny sekundy v každém kole.
K nárazu došlo v 38. kole, kdy Rosberg agresivně zaútočil v pomalé úvodní pravo-levé šikaně. Komisaři za to Němce potrestali přičtením 10 sekund, pilot Mercedesu si však do konce závodu dokázal vyjet dostatečný náskok na to, aby penalizace neměla vliv na jeho konečné umístění na stupních vítězů.
Jezdec Ferrari při tom ale poškodil vůz: "Při nárazu od Nica přišel o část podlahy a předního křídla. Dle propočtů našich inženýrů přišel o víceméně 10 jednotek [přítlaku], proto za té situace nemohl nic stáhnout," uvádí šéf týmu Maurizio Arrivabene.
"Přesto i s poškozeným vozem zajížděl velmi dobrá kola. Snažili jsme se na boxové zídce udělat v rámci strategie to nejlepší, co jsme mohli, ale ostatní dělali totéž. My jsme byli agresivní, oni byli agresivní. My jsme zpomalili, oni zpomalili," pokračuje šéf Scuderie.
"Je proto škoda, že se Kimi nemohl dostat na pódium. Po tom nárazu přišel o veškeré šance," myslí si šéf Ferrari, které v Sepangu prožilo smolný závod, když hned v úvodu po vlastní chybě vypadl Vettel, jenž nešťastně narazil právě do Rosberga. Za způsobení nehody v první zatáčce se mu ještě včera večer telefonicky omluvil.
Stáj z Maranella si z Malajsie odvezla jen 12 bodů, zatímco její největší soupeř v boji o druhou příčku - Red Bull vybojoval maximální možný počet: 43 bodů. Svůj náskok tak navýšil na 46 bodů. Ferrari sice bude usilovat o jeho smazání, vzhledem k jeho rychlosti v posledních závodech je však velmi nepravděpodobné, že by mu to mohlo vyjít.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.