Situace z 38. kola se nejeví šéfovi Mercedesu jako natolik závažná, aby za ní musela následovat penalizace. Wolff naopak vyzdvihuje bravurní výkon svého pilota, který se dokázal propracovat z posledního místa na stupně vítězů.
Duel Rosberga s oběma vozy Ferrari byl jedním z klíčových bodů závodu v Malajsii. Po úvodní kolizi s Vettelem, za kterou byl německý pilot po závodě potrestán (detaily zde), přišlo 38. kolo, ve kterém v zatáčce 2 došlo k dalšímu kontaktu dvojice Mercedes-Ferrari. Tentokrát se Rosberg potýkal s Kimi Räikkönenem.
Nico se agresivním manévrem vřítil na vnitřní okraj trati, ale bylo zřejmé, že nedokáže dostatečně svůj vůz nasměrovat do zatáčky. Následoval kontakt, po kterém se Rosberg dostal před Räikkönena. Záhy se objevilo oznámení, že incident bude prošetřován a posléze byl vynesen verdikt komisařů, že pilot Mercedesu dostává penalizaci 10 vteřin. V tu chvíli jen Rosberg o 6,4 vteřin před Räikkönenem, později dostal od týmu povolení přejít na dvě kola do rychlejšího módu motoru a nakonec porazil Icemana o dostatečných 13 vteřin.
Toto Wolff po závodě vyjádřil nespokojenost s rozhodnutím komisařů, ale dle vlastních slov se touto záležitosti dál nechce zabývat, podstatnější pro tým je defekt Hamiltonova motoru.
"Rosberg předvedl brilantní jízdu a dostal se až na třetí místo, nedopustil se žádných chyb a ve skutečnosti o jeho výkonu nelze říci nic negativního. Trest, který dostal, je naprostý nesmysl. Ale na to se nehodláme zaměřit, protože dnes jsme hodně srazili dolů Lewise. A s tím se musíme především popasovat. Naříkat nad nespravedlivým trestem nic neřeší, protože Nico nakonec zůstal třetí. Před několika měsíci jsme se všichni dohodli, že bychom si přáli tvrdší souboje mezi piloty - a pokud nebude stoprocentně jasné, že je někdo na vině, měli bychom je nechat závodit," prohlásil na adresu komisařů Toto Wolff.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.