Situace z 38. kola se nejeví šéfovi Mercedesu jako natolik závažná, aby za ní musela následovat penalizace. Wolff naopak vyzdvihuje bravurní výkon svého pilota, který se dokázal propracovat z posledního místa na stupně vítězů.
Duel Rosberga s oběma vozy Ferrari byl jedním z klíčových bodů závodu v Malajsii. Po úvodní kolizi s Vettelem, za kterou byl německý pilot po závodě potrestán (detaily zde), přišlo 38. kolo, ve kterém v zatáčce 2 došlo k dalšímu kontaktu dvojice Mercedes-Ferrari. Tentokrát se Rosberg potýkal s Kimi Räikkönenem.
Nico se agresivním manévrem vřítil na vnitřní okraj trati, ale bylo zřejmé, že nedokáže dostatečně svůj vůz nasměrovat do zatáčky. Následoval kontakt, po kterém se Rosberg dostal před Räikkönena. Záhy se objevilo oznámení, že incident bude prošetřován a posléze byl vynesen verdikt komisařů, že pilot Mercedesu dostává penalizaci 10 vteřin. V tu chvíli jen Rosberg o 6,4 vteřin před Räikkönenem, později dostal od týmu povolení přejít na dvě kola do rychlejšího módu motoru a nakonec porazil Icemana o dostatečných 13 vteřin.
Toto Wolff po závodě vyjádřil nespokojenost s rozhodnutím komisařů, ale dle vlastních slov se touto záležitosti dál nechce zabývat, podstatnější pro tým je defekt Hamiltonova motoru.
"Rosberg předvedl brilantní jízdu a dostal se až na třetí místo, nedopustil se žádných chyb a ve skutečnosti o jeho výkonu nelze říci nic negativního. Trest, který dostal, je naprostý nesmysl. Ale na to se nehodláme zaměřit, protože dnes jsme hodně srazili dolů Lewise. A s tím se musíme především popasovat. Naříkat nad nespravedlivým trestem nic neřeší, protože Nico nakonec zůstal třetí. Před několika měsíci jsme se všichni dohodli, že bychom si přáli tvrdší souboje mezi piloty - a pokud nebude stoprocentně jasné, že je někdo na vině, měli bychom je nechat závodit," prohlásil na adresu komisařů Toto Wolff.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.