Přesněji, pořadatelé závodu v kolébce motorsportu mají devět měsíců na to, aby se postarali o zajištění budoucnosti své Grand Prix, jinak se může stát, že budou následovat Francii a z kalendáře F1 vypadnou.
Velká Británie by měla mít svou Grand Prix zajištěnou do sezóny 2026. Jenže existuje doložka ohledně finančního zajištění závodu, která může pro Brity znamenat konec už o sedm let dříve. Pokud totiž nebudou schopni do konání následující Grand Prix, která se podle schváleného kalendáře pojede 9. července 2017, složit garance týkající se finančního zajištění, může podle oné doložky Bernie Ecclestone od roku 2019 závod z kalendáře vyškrtnout.
Jak přiznává prezident Britského závodního autoklubu (British Racing Drivers' Club = BRDC) a někdejší pilot F1 Derek Stanley Harper Warwick, klauzule o 5% růstu nákladů schválená v prosinci 2009 znamená pro Brity příliš velké zatížení a domácí závod se pro ně stává "příliš drahým".
"Vyhlížíme, co se bude dít v roce 2019, jestli ještě budeme nebo nebudeme mít Grand Prix a jak budeme moci provozovat Silverstone, pokud z kalendáře vypadneme. Jde o to, jestli si to budeme moci dovolit nebo ne. Provozujeme britskou Grand Prix už mnoho let bez jakékoli podpory třetích stran nebo státní podpory. Vynaložili jsme kolem padesáti milionů liber na vybudování areálý Wing, udělali jsme všechno, co Bernie chtěl, aby okruh měl statut Grand Prix. Ale nyní se nacházíme v situaci kdy pětiprocentní nárůst je pro nás příliš nákladný," komentuje situaci Warwick.
Dvaašedesátiletý rodák z Alresfordu, který absolvoval v F1 146 Grand Prix rovněž potvrdil existenci doložky, podle níž mohou Britové skutečně přijít o svůj závod a zároveň naznačil, že BRDC nehodlá složit ruce do klína. "Ona doložka na rok 2019 existuje, musíme tedy příští rok složit záruky. Takže máme devět měsíců na to, abychom se tomuto kroku vyhnuli, protože nelze spoléhat na Bernieho vstřícnost. Víte, jaký je," pokračuje Warwick.
V současné době BRDC jedná se čtyřmi zájemci, kteří by mohli okruh koupit, dále pak s dalšími subjekty, které by mohly pomoci závody v Silverstone zachovat. Mezi aktuálními partnery je Jaguar Land Rover, dalšími jsou nabídky od Lawrence Tomlinsona, majitele značky Ginetta, ve hře je i Motorsport Vision bývalého pilota F1 Jonathana Palmera. Čtvrtý subjekt nebyl blíže specifikován. Kdo z nich se jeví jako nejvhodnější partner? Derek Warwick nic nezakrývá.
"Opravdu to záleží na tom, kdo bude mít největší kapsu. V současnosti se s BRDC probíráme možnostmi a jsme napjatí, jak to dopadne. Dvě nebo tři možnosti jsou podle našeho názoru naprosto fantastické a možná nám umožní úlevu a Silverstone se bude rozvíjet jiným způsobem než do této doby. Každopádně jak jsem řekl, buď bude existovat s Grand Prix, nebo bez ní. Na konci jsou vždy čísla. My jsme udělali pro podporu britské Grand Prix všechno, co bylo v našich silách. Abychom ji mohli mít i nadále, bude nezbytná podpora třetích stran," shrnul situaci Warwick.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.