Mladý talent McLarenu Nyck de Vries věří, že se pro něj v blízké budoucnosti najde v F1 místo. V motorsportu ale nemá nikdo nic jisté, jak upozorňuje jeho manažer Anthony Hamilton.
Britský tým v Monze odhalil "inovativní strategii tří jezdců," když Jensona Buttona nechá příští rok odpočívat, a místo něj dá šanci Stoffelovi Vandoornemu po boku pokračujícího Fernanda Alonsa.
Jedenadvacetiletý De Vries to pro sebe vnímá jako pozitivní zprávu: "Je to velmi dobré, že Stoffel teď dostává šanci, kterou si zaslouží. Bude tam pak další místo, což je očividně dobré. McLaren měl Kevina Magnussena a nyní je poskytována příležitost Stoffelovi. Mám tedy naději. Ano, ale i když je F1 blízko, tak je na druhou stranu stále daleko."
O jeho kariéru se stará Anthony Hamilton, otec úřadujícího mistra světa. Ten dobře ví, co jeho svěřence čeká: "Musíte nadále prokazovat, co ve vás je, jinak to je k ničemu."
De Vries v současné době závodí za ART v GP3, kde je čtvrtý, a příští rok by mohl postoupit do GP2. Podle Hamiltona staršího ale nemá nic jisté, pokud jde o další kariérní postup: "V tomto sportu neexistují žádné záruky. Nevím. Musíme si počkat."
"Zvnějšku to může vypadat, že tyto věci jsou velmi dobře naplánované, ale není tomu tak. Pokud vezmete v úvahu McLaren, 2000 zaměstnanců a auto, které je trochu méně konkurenceschopné, pak Nyck de Vries není na prvním místě jejich priorit. Musíme s tím žít," dodává Hamilton.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.