Mladý talent McLarenu Nyck de Vries věří, že se pro něj v blízké budoucnosti najde v F1 místo. V motorsportu ale nemá nikdo nic jisté, jak upozorňuje jeho manažer Anthony Hamilton.
Britský tým v Monze odhalil "inovativní strategii tří jezdců," když Jensona Buttona nechá příští rok odpočívat, a místo něj dá šanci Stoffelovi Vandoornemu po boku pokračujícího Fernanda Alonsa.
Jedenadvacetiletý De Vries to pro sebe vnímá jako pozitivní zprávu: "Je to velmi dobré, že Stoffel teď dostává šanci, kterou si zaslouží. Bude tam pak další místo, což je očividně dobré. McLaren měl Kevina Magnussena a nyní je poskytována příležitost Stoffelovi. Mám tedy naději. Ano, ale i když je F1 blízko, tak je na druhou stranu stále daleko."
O jeho kariéru se stará Anthony Hamilton, otec úřadujícího mistra světa. Ten dobře ví, co jeho svěřence čeká: "Musíte nadále prokazovat, co ve vás je, jinak to je k ničemu."
De Vries v současné době závodí za ART v GP3, kde je čtvrtý, a příští rok by mohl postoupit do GP2. Podle Hamiltona staršího ale nemá nic jisté, pokud jde o další kariérní postup: "V tomto sportu neexistují žádné záruky. Nevím. Musíme si počkat."
"Zvnějšku to může vypadat, že tyto věci jsou velmi dobře naplánované, ale není tomu tak. Pokud vezmete v úvahu McLaren, 2000 zaměstnanců a auto, které je trochu méně konkurenceschopné, pak Nyck de Vries není na prvním místě jejich priorit. Musíme s tím žít," dodává Hamilton.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.