Kalendář F1 2017 má stejný problém jako letošní. Dojde ještě k úpravě?

Kalendář F1 dostává pomalu obrysy, v plánu je opět 21 závodů
Kalendář F1 dostává pomalu obrysy, v plánu je opět 21 závodů, foto: Pirelli
Robert RoBertino Pavelka 6. září 2016 13:20
Sdílej:

V letošní sezóně vyvolal určité rozladění termín Grand Prix Evropy konané v ázerbajdžánském Baku, který kolidoval se slavným vytrvalostním závodem 24 hodin Le Mans. Jak se zdá, i napřesrok bude situace obdobná.

Protože pořádat v jednom termínu dvě takové akce není z marketingového hlediska nic příjemného, řešila se otázka, jak v příštím roce podobnému problému předejít. FIA proto předběžně stanovila termín pro Le Mans na 17. a 18. června 2017 s tím, že by se francouzská legenda a závod F1 mohly vyhnout. Jenže nově zveřejněný plán naznačuje, že se opět obě akce sejdou v jeden závodní víkend.

Není pochopitelně vyloučeno, že se s některými datumy může hnout dopředu či vzad, jak to při zveřejnění kalendáře F1 bývá, nicméně jedním z téměř jistých termínu je začátek sezóny, který tradičně proběhne v australském Melbourne 26. března 2017.

Co to znamená pro testy?

Pokud se ani s tímto základním datem nepohne, lze potvrdit plánované předsezónní testy - první by měl proběhnout ve dnech 27. února až 2. března, následující o týden později (7. - 10. 3.). Definitivní místo pro zkušební jízdy ještě nebylo potvrzeno, ozvaly se už hlasy, že obvyklá Barcelona není docela vhodným místem.

Padla už také myšlenka spojit první dva závody po týdenní pauze, za Austrálii by se mohla zařadit Čína, ale i to je předmětem debat. Termínová listina se hodně podobá té letošní, v červenci se opět pojedou hned čtyři Grand Prix, v kalendáři je i Německo, Kanada a Brazílie, ačkoliv se kolem těchto lokalit vedly různé debaty, zda především z finančních důvodů nebudou pořadatelé nuceni svou kandidaturu odvolat. Konečné slovo o termínech bude mít Bernie Ecclestone, po jeho schválení pak dostane seriál 21 Grand Prix k posvěcení Světová rada motoristického sportu.

Takto vypadá předběžný návrh závodů F1 pro rok 2017:

26.   3. 2017 - GP Austrálie  2.   4. 2017 - GP Číny16.   4. 2017 - GP Bahrajnu30.   4. 2017 - GP Ruska14.   5. 2017 - GP Španělska28.   5. 2017 - GP Monaca11.   6. 2017 - GP Kanady18.   6. 2017 - GP Evropy  2.   7. 2017 - GP Rakouska  9.   7. 2017 - GP Velké Británie23.   7. 2017 - GP Maďarska30.   7. 2017 - GP Německa27.   8. 2017 - GP Belgie  3.   9. 2017 - GP Itálie17.   9. 2017 - GP Singapuru  1. 10. 2017 - GP Malajsie  8. 10. 2017 - GP Japonska22. 10. 2017 - GP USA29. 10. 2017 - GP Mexika12. 11. 2017 - GP Brazílie26. 11. 2017 - GP SAE

 

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.