V letošní sezóně vyvolal určité rozladění termín Grand Prix Evropy konané v ázerbajdžánském Baku, který kolidoval se slavným vytrvalostním závodem 24 hodin Le Mans. Jak se zdá, i napřesrok bude situace obdobná.
Protože pořádat v jednom termínu dvě takové akce není z marketingového hlediska nic příjemného, řešila se otázka, jak v příštím roce podobnému problému předejít. FIA proto předběžně stanovila termín pro Le Mans na 17. a 18. června 2017 s tím, že by se francouzská legenda a závod F1 mohly vyhnout. Jenže nově zveřejněný plán naznačuje, že se opět obě akce sejdou v jeden závodní víkend.
Není pochopitelně vyloučeno, že se s některými datumy může hnout dopředu či vzad, jak to při zveřejnění kalendáře F1 bývá, nicméně jedním z téměř jistých termínu je začátek sezóny, který tradičně proběhne v australském Melbourne 26. března 2017.
Co to znamená pro testy?Pokud se ani s tímto základním datem nepohne, lze potvrdit plánované předsezónní testy - první by měl proběhnout ve dnech 27. února až 2. března, následující o týden později (7. - 10. 3.). Definitivní místo pro zkušební jízdy ještě nebylo potvrzeno, ozvaly se už hlasy, že obvyklá Barcelona není docela vhodným místem.
Padla už také myšlenka spojit první dva závody po týdenní pauze, za Austrálii by se mohla zařadit Čína, ale i to je předmětem debat. Termínová listina se hodně podobá té letošní, v červenci se opět pojedou hned čtyři Grand Prix, v kalendáři je i Německo, Kanada a Brazílie, ačkoliv se kolem těchto lokalit vedly různé debaty, zda především z finančních důvodů nebudou pořadatelé nuceni svou kandidaturu odvolat. Konečné slovo o termínech bude mít Bernie Ecclestone, po jeho schválení pak dostane seriál 21 Grand Prix k posvěcení Světová rada motoristického sportu.
Takto vypadá předběžný návrh závodů F1 pro rok 2017:
26. 3. 2017 - GP Austrálie 2. 4. 2017 - GP Číny16. 4. 2017 - GP Bahrajnu30. 4. 2017 - GP Ruska14. 5. 2017 - GP Španělska28. 5. 2017 - GP Monaca11. 6. 2017 - GP Kanady18. 6. 2017 - GP Evropy 2. 7. 2017 - GP Rakouska 9. 7. 2017 - GP Velké Británie23. 7. 2017 - GP Maďarska30. 7. 2017 - GP Německa27. 8. 2017 - GP Belgie 3. 9. 2017 - GP Itálie17. 9. 2017 - GP Singapuru 1. 10. 2017 - GP Malajsie 8. 10. 2017 - GP Japonska22. 10. 2017 - GP USA29. 10. 2017 - GP Mexika12. 11. 2017 - GP Brazílie26. 11. 2017 - GP SAE
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.