V letošní sezóně vyvolal určité rozladění termín Grand Prix Evropy konané v ázerbajdžánském Baku, který kolidoval se slavným vytrvalostním závodem 24 hodin Le Mans. Jak se zdá, i napřesrok bude situace obdobná.
Protože pořádat v jednom termínu dvě takové akce není z marketingového hlediska nic příjemného, řešila se otázka, jak v příštím roce podobnému problému předejít. FIA proto předběžně stanovila termín pro Le Mans na 17. a 18. června 2017 s tím, že by se francouzská legenda a závod F1 mohly vyhnout. Jenže nově zveřejněný plán naznačuje, že se opět obě akce sejdou v jeden závodní víkend.
Není pochopitelně vyloučeno, že se s některými datumy může hnout dopředu či vzad, jak to při zveřejnění kalendáře F1 bývá, nicméně jedním z téměř jistých termínu je začátek sezóny, který tradičně proběhne v australském Melbourne 26. března 2017.
Co to znamená pro testy?Pokud se ani s tímto základním datem nepohne, lze potvrdit plánované předsezónní testy - první by měl proběhnout ve dnech 27. února až 2. března, následující o týden později (7. - 10. 3.). Definitivní místo pro zkušební jízdy ještě nebylo potvrzeno, ozvaly se už hlasy, že obvyklá Barcelona není docela vhodným místem.
Padla už také myšlenka spojit první dva závody po týdenní pauze, za Austrálii by se mohla zařadit Čína, ale i to je předmětem debat. Termínová listina se hodně podobá té letošní, v červenci se opět pojedou hned čtyři Grand Prix, v kalendáři je i Německo, Kanada a Brazílie, ačkoliv se kolem těchto lokalit vedly různé debaty, zda především z finančních důvodů nebudou pořadatelé nuceni svou kandidaturu odvolat. Konečné slovo o termínech bude mít Bernie Ecclestone, po jeho schválení pak dostane seriál 21 Grand Prix k posvěcení Světová rada motoristického sportu.
Takto vypadá předběžný návrh závodů F1 pro rok 2017:
26. 3. 2017 - GP Austrálie 2. 4. 2017 - GP Číny16. 4. 2017 - GP Bahrajnu30. 4. 2017 - GP Ruska14. 5. 2017 - GP Španělska28. 5. 2017 - GP Monaca11. 6. 2017 - GP Kanady18. 6. 2017 - GP Evropy 2. 7. 2017 - GP Rakouska 9. 7. 2017 - GP Velké Británie23. 7. 2017 - GP Maďarska30. 7. 2017 - GP Německa27. 8. 2017 - GP Belgie 3. 9. 2017 - GP Itálie17. 9. 2017 - GP Singapuru 1. 10. 2017 - GP Malajsie 8. 10. 2017 - GP Japonska22. 10. 2017 - GP USA29. 10. 2017 - GP Mexika12. 11. 2017 - GP Brazílie26. 11. 2017 - GP SAE
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.