Verstappen, Verstappen a zase Verstappen. Tentokrát však mladý holandský talent nebudí takové nadšení, jako když překvapivě vyhrál Grand Prix Španělska. Jeho chování na trati Spa-Francorchamps vedlo závodního ředitele Charlie Whitinga k osobnímu pohovoru.
Jestliže jsme informovali, že Charlie Whiting vyslovil záměr si pohovořit s oběma piloty Ferrari o belgických událostech (více zde) a Verstappen mezitím sděloval světu, že "on nic, on muzikant", obrazně řečeno došlo i na něj. Závodní ředitel FIA si s Maxem pohovořil před prvním volným tréninkem v Itálii. Jeho chování v Belgii se dostalo rovněž na přetřes při pravidelné schůzce manažerů ve čtvrtek večer.
Charlie Whiting uvedl, že zpětné přezkoumání Verstappenova chování na trati, zejména blokování Kimi Räikkönena na rovince Kemmel vedlo k názoru, že holandský pilot mohl vidět penalizační černobílé vlajky. Jedná se o poslední výstrahu pilotovi za jeho chování na trati před penalizací, její signalizace musí být schválena závodními komisaři. V relgementu FIA se uvádí: "Tuto vlajku lze použít jen jednou a je varováním pro pilota, že jeho chování na trati je nesportovní."
V návaznosti na toto jednání uvedl Jonathan Wheatley, manažer Red Bullu Racing a Maxe Verstasppena, že se jeho svěřenec setkal v pátek dopoledne s Charlie Whitingem za účelem přesného vymezení jeho chování na trati v budoucnu. Po závodě v Belgii se s ohledem na některé události na trati totiž ozvaly hlasy, že komisaři byli tlačeni k tomu, aby nechali piloty závodit a fotbalovou hantýrkou řečeno - nechali jim výhodu. Jaký přístup asi nastolí jejich kolegové na Monze, které povede několikanásobný vítěz Le Mans Tom Kristensen?
Hornera Whiting zklamalŠéf týmu Red Bull varování ze strany Charlie Whitinga k Maxi Verstappenovi vnímá jako "neférové". Nebyly zveřejněny podrobnosti ohledně komunikace mezi pilotem Red Bullu a závodním ředitele FIA, ale Horner se domnívá, že takové jednání týkající se obranné taktiky jezdce proti pilotům Ferrari může Verstappenovi uškodit. Podle něj Whiting a Verstappen diskutovali o tom, co se přihodilo v Belgii a pokud by se situace opakovala, mohlo by to pro Holanďana v budoucnu znamenat trest.
"Charlie mu ukázal záznamy z Belgie. Byl to jemný náznak ve stylu »podruhé už to bude černobílá vlajka...«. Já to vnímám jako jasné varování," uvedl Horner.
Whiting tento týden rovněž soukromě hovořil s Vettelem a Räikkönenem, abyl lépe pochopil jejich frustraci z Verstappenova jednání. Dá se očekávat, že se tato otázka dostane na pořad při klasickém briefingu pilotů, který se koná v pátek před Grand Prix.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.