Verstappen, Verstappen a zase Verstappen. Tentokrát však mladý holandský talent nebudí takové nadšení, jako když překvapivě vyhrál Grand Prix Španělska. Jeho chování na trati Spa-Francorchamps vedlo závodního ředitele Charlie Whitinga k osobnímu pohovoru.
Jestliže jsme informovali, že Charlie Whiting vyslovil záměr si pohovořit s oběma piloty Ferrari o belgických událostech (více zde) a Verstappen mezitím sděloval světu, že "on nic, on muzikant", obrazně řečeno došlo i na něj. Závodní ředitel FIA si s Maxem pohovořil před prvním volným tréninkem v Itálii. Jeho chování v Belgii se dostalo rovněž na přetřes při pravidelné schůzce manažerů ve čtvrtek večer.
Charlie Whiting uvedl, že zpětné přezkoumání Verstappenova chování na trati, zejména blokování Kimi Räikkönena na rovince Kemmel vedlo k názoru, že holandský pilot mohl vidět penalizační černobílé vlajky. Jedná se o poslední výstrahu pilotovi za jeho chování na trati před penalizací, její signalizace musí být schválena závodními komisaři. V relgementu FIA se uvádí: "Tuto vlajku lze použít jen jednou a je varováním pro pilota, že jeho chování na trati je nesportovní."
V návaznosti na toto jednání uvedl Jonathan Wheatley, manažer Red Bullu Racing a Maxe Verstasppena, že se jeho svěřenec setkal v pátek dopoledne s Charlie Whitingem za účelem přesného vymezení jeho chování na trati v budoucnu. Po závodě v Belgii se s ohledem na některé události na trati totiž ozvaly hlasy, že komisaři byli tlačeni k tomu, aby nechali piloty závodit a fotbalovou hantýrkou řečeno - nechali jim výhodu. Jaký přístup asi nastolí jejich kolegové na Monze, které povede několikanásobný vítěz Le Mans Tom Kristensen?
Hornera Whiting zklamalŠéf týmu Red Bull varování ze strany Charlie Whitinga k Maxi Verstappenovi vnímá jako "neférové". Nebyly zveřejněny podrobnosti ohledně komunikace mezi pilotem Red Bullu a závodním ředitele FIA, ale Horner se domnívá, že takové jednání týkající se obranné taktiky jezdce proti pilotům Ferrari může Verstappenovi uškodit. Podle něj Whiting a Verstappen diskutovali o tom, co se přihodilo v Belgii a pokud by se situace opakovala, mohlo by to pro Holanďana v budoucnu znamenat trest.
"Charlie mu ukázal záznamy z Belgie. Byl to jemný náznak ve stylu »podruhé už to bude černobílá vlajka...«. Já to vnímám jako jasné varování," uvedl Horner.
Whiting tento týden rovněž soukromě hovořil s Vettelem a Räikkönenem, abyl lépe pochopil jejich frustraci z Verstappenova jednání. Dá se očekávat, že se tato otázka dostane na pořad při klasickém briefingu pilotů, který se koná v pátek před Grand Prix.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.