Verstappen, Verstappen a zase Verstappen. Tentokrát však mladý holandský talent nebudí takové nadšení, jako když překvapivě vyhrál Grand Prix Španělska. Jeho chování na trati Spa-Francorchamps vedlo závodního ředitele Charlie Whitinga k osobnímu pohovoru.
Jestliže jsme informovali, že Charlie Whiting vyslovil záměr si pohovořit s oběma piloty Ferrari o belgických událostech (více zde) a Verstappen mezitím sděloval světu, že "on nic, on muzikant", obrazně řečeno došlo i na něj. Závodní ředitel FIA si s Maxem pohovořil před prvním volným tréninkem v Itálii. Jeho chování v Belgii se dostalo rovněž na přetřes při pravidelné schůzce manažerů ve čtvrtek večer.
Charlie Whiting uvedl, že zpětné přezkoumání Verstappenova chování na trati, zejména blokování Kimi Räikkönena na rovince Kemmel vedlo k názoru, že holandský pilot mohl vidět penalizační černobílé vlajky. Jedná se o poslední výstrahu pilotovi za jeho chování na trati před penalizací, její signalizace musí být schválena závodními komisaři. V relgementu FIA se uvádí: "Tuto vlajku lze použít jen jednou a je varováním pro pilota, že jeho chování na trati je nesportovní."
V návaznosti na toto jednání uvedl Jonathan Wheatley, manažer Red Bullu Racing a Maxe Verstasppena, že se jeho svěřenec setkal v pátek dopoledne s Charlie Whitingem za účelem přesného vymezení jeho chování na trati v budoucnu. Po závodě v Belgii se s ohledem na některé události na trati totiž ozvaly hlasy, že komisaři byli tlačeni k tomu, aby nechali piloty závodit a fotbalovou hantýrkou řečeno - nechali jim výhodu. Jaký přístup asi nastolí jejich kolegové na Monze, které povede několikanásobný vítěz Le Mans Tom Kristensen?
Hornera Whiting zklamalŠéf týmu Red Bull varování ze strany Charlie Whitinga k Maxi Verstappenovi vnímá jako "neférové". Nebyly zveřejněny podrobnosti ohledně komunikace mezi pilotem Red Bullu a závodním ředitele FIA, ale Horner se domnívá, že takové jednání týkající se obranné taktiky jezdce proti pilotům Ferrari může Verstappenovi uškodit. Podle něj Whiting a Verstappen diskutovali o tom, co se přihodilo v Belgii a pokud by se situace opakovala, mohlo by to pro Holanďana v budoucnu znamenat trest.
"Charlie mu ukázal záznamy z Belgie. Byl to jemný náznak ve stylu »podruhé už to bude černobílá vlajka...«. Já to vnímám jako jasné varování," uvedl Horner.
Whiting tento týden rovněž soukromě hovořil s Vettelem a Räikkönenem, abyl lépe pochopil jejich frustraci z Verstappenova jednání. Dá se očekávat, že se tato otázka dostane na pořad při klasickém briefingu pilotů, který se koná v pátek před Grand Prix.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.