Po celou dobu historie F1 se mnohokrát řešila otázka, jak odejít z aktivní kariéry se ctí. Ne každý pilot tuto záležitost zvládl v době, kdy to podle mnoha rádců a rádoby expertů měl udělat. Na druhou stranu existuje i snaha ještě něco dokázat a ne utíkat předčasně.
Jak to řekl v roce 1980 Jacques Laffite poté, co přišel o možnost zisku mistrovského titulu: "Chci ještě závodit a podle určitých zvyklostí bych měl poté, co se stanu šampionem, odejít na vrcholu." Takový úzus opravdu v některých sportech a případech funguje. Je doprovázen slovy "už nemám motivaci a co bych více dokázal". Sedm titulů Michaela Schumachera, čtyři Alaina Prosta, tři Ayrtona Senny, Nelsona Piqueta a Lewise Hamiltona dokazují, že tato myšlenka není tak docela relevantní.
Nyní se loučí Felipe Massa, kterému se toho vrcholu dosáhnout nepodařilo, byť mu k němu chyběl opravdu jen pověstný krůček. Objevují se první hodnocení, názory a posouzení, zda měl či neměl Massa danou věc udělat už dříve nebo ještě na trati vydržet.
"Závodím s Felipem od doby, kdy se v F1 objevil, tedy už patnáct let. Je vždycky zvláštní, když náš sport někdo opouští, někdo, kdo toho tolik dosáhl, tolikrát vyhrál a byl tak blízko titulu. Každý ale máme svůj důvod. Jeho rozhodnutí vnímám jako odvážné, ale rozhodl se odejít, takže asi volil správně," komentoval Massův záměr ukončit kariéru v F1 Jenson Button při tiskové konferenci v areálu italského okruhu Monza.
"Je to škoda, ale taková je jeho volba. Měli jsme spolu dobrý vztah, když jsme byli v jednom týmu a prožili při jeho nehodě také pár hodně těžkých momentů, ale zůstal velice silným, i když rovněž nesmírně příjemným člověkem. Život jde dál a jsem si jist, že se rozhodl správně. Doufejme, že jeho závěr kariéry v F1 bude úspěšný," přidal se Kimi Räikkönen, který s Massou jezdil v týmu Ferrari v letech 2007-2009.
"Nejsem rád, že nás opouští, protože nám všem bude chybět. Přeji mu v jeho dalších krocích do budoucna vše nejlepší. Vedle talentu a rychlosti na trati je to také skvělý chlap a příjemný společník," přidal se Sebastian Vettel.
Měli jsme štěstí, že za nás jezdil"Pro náš tým bylo velkou ctí a měli jsme velké štěstí, že se k nám Felipe v roce 2013 připojil. Jako dnes si pamatuji, když jsem posílala textovou zprávu. Věděla jsem, že dostanu odpověď, protože je velice slušný, ale nečekala jsem, že mi potvrdí setkání, zvláště s ohledem na naše nijak valné výkony v předchozích letech," vzpomíná Claire Williamsová.
"Byli jsme opravdu rádi, že se Felipe stal členem našeho týmu. Byli jsme na tom tehdy dost špatně, skoro by se dalo říci na dně, potřebovali jsme někoho jako Felipe. Za poslední tři roky jsme s ním urazili opravdu hodně velký kus cesty. Pomohl nám v našem progresu a postupu na třetí místo v Poháru konstruktérů, kde jsme v posledních třech letech byli dvakrát, byl podstatnou součástí našeho úspěchu. Nejen kvůli jeho talentu, ale také díky osobnosti, jakou byl, čehož si jsme plně vědomi," dodává Williamsová.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.