Jenson Button věří, že McLaren má díky Hondě v současné době ze všech čtyř výrobců motorů ten nejlepší systém pro rekuperaci energie (ERS). S pokroky svého týmu je spokojený, rád by se však posunul ještě dále a dosáhl na vítězství.
Moderní pohonné jednotky v F1 rekuperují díky motorgenerátorům kinetickou energii z brzd (přes MGU-K) i tepelnou energii výfukových plynů (přes MGU-H), která by jinak přišla vniveč. Díky tomu se jejich efektivita blíží už 50 %.
Honda v této oblasti loni propastně zaostávala, což bylo vidět hlavně na tratích s dlouhými rovinkami, jako je právě Monza, kde podle Buttona s Alonsem jen "čekali, až je ostatní předjedou." To se ale v průběhu letošní sezóny výrazně změnilo.
Když byl Button včera v Monze dotázán, jaké to je jezdit s tak velkým výkonnostním deficitem, odpověděl: "Obzvlášť tady a ve Spa vás to ve strategii ohromně omezuje, protože za sebou na rovinkách nikoho neudržíte. Teď to je ale úplně jiné." Letos už je situace ale jiná.
"Pohonná jednotka se posunula hodně dopředu, což platí i pro využívání energie. Zřejmě ji dokážeme využívat nejlépe ze všech. Teď jsem tady mnohem spokojenější," říká britský pilot McLarenu, který byl svou konkurenceschopností v Belgii příjemně překvapený - Button tam postoupil do Q3 a Alonso byl v cíli po startu z posledního místa jako sedmý.
"Ještě zbývá ujít velký kus cesty, než budeme řádně konkurenceschopní, je to ale skvělé pozorovat ten pokrok téměř v každé velké ceně, které se zúčastníme. Celý víkend ve Spa byl pozitivní a kluci ve Wokingu neustále připravují pro každý závod nové díly, možná více než je tomu u většiny ostatních týmů.
Stále na to tlačíme a na auto nasazujeme věci, které pomůžou tomu příštímu vozu. Je to příjemné vnímat tak velký pokrok, a je to mnohem záživnější, když bojujete mezi nejlepšími deseti. Oproti loňsku to je příjemný pocit. Velký pokrok, chcete však více. Šesté či sedmé místo je dobré z toho pohledu, jak jsme na tom nyní - není to však vítězství. Chceme se k nim opět dostat," dodává Button.
Liam Lawson dostal minimální čas na adaptaci na monopost Red Bullu, a po pouhých dvou závodech musel uvolnit místo Yukimu Tsundovi. Giedo van der Garde tento krok označuje za nespravedlivý, přičemž srovnává situaci s šikanou.
Red Bull se stále snaží najít ideálního týmového kolegu pro Maxe Verstappena, ale žádný jezdec zatím dlouhodobě neobstál pod tlakem ani nedosáhl jeho úrovně. Nyní do svých služeb povolal Yukiho Tsunodu. Je to dobrá strategie?
Yuki Tsunoda dostal životní šanci! Red Bull potvrdil, že japonský jezdec nahradí Sergia Péreze a dokončí sezónu 2025 po boku Maxe Verstappena.
Red Bull provedl nečekanou změnu ve své jezdecké sestavě – Liam Lawson byl po dvou závodech odsunut do týmu Racing Bulls, zatímco Yuki Tsunoda získal místo vedle Maxe Verstappena pro Velkou cenu Japonska F1.
Šéf Mercedesu Toto Wolff naznačuje, že Red Bull by mohl urychlit přechod na motory V10, pokud má obavy ohledně nadcházejících změn. Varuje však, že by bylo pro F1 nevhodné a trapné předčasně zrušit pravidla pro rok 2026, což by poškodilo důvěru mezi výrobci.
Po pouhých dvou závodech byl Liam Lawson z Red Bullu odvolán, ale nyní se mu naskýtá příležitost znovu nastartovat svou kariéru v prostředí, které dobře zná a kde může znovu ukázat svůj potenciál.
Další změna v týmu Red Bull, když po neúspěchu svého předchůdce musí opustit tým další Verstappenův kolega. Na jeho místo přichází Júki Cunoda, který vzbuzuje velká očekávání, ale zůstává otázkou, zda má dostatek schopností, aby se vyrovnal vysokým nárokům a stal se skutečným konkurentem na vrcholu světového motorsportu.
Red Bull oficiálně potvrdil, že od nadcházející Velké ceny Japonska dojde k výměně mezi Liamem Lawsonem a Júkim Cunodou. Tým zdůraznil, že rozhodnutí má za cíl nejen posílit Cunodovy šance před domácím publikem, ale především zajistit další rozvoj a ochranu Lawsona v rámci dlouhodobé strategie.
Red Bull je známý svou nekompromisní politikou vůči jezdcům a častými změnami už během sezóny. S dalším možným přeskupením na obzoru stojí za to připomenout si, jak podobné kroky v minulosti ovlivnily tým i samotné závodníky.
Šéf Ferrari Fred Vasseur hodnotí začlenění Lewise Hamiltona do týmu jako postupný proces s viditelnými změnami, avšak bez zásadního odklonu od jeho závodního stylu.
Sezóna 2025 Formule 1 teprve odstartovala a už přicházejí spekulace, snad i jasné zprávy o změnách v týmu Red Bull Racing. Tým hledá náhradu za Liama Lawsona. Je však opravdu Lawson tím, kdo selhal, nebo je problém v druhém sedadle Red Bullu hlubší, než se zdá?
Ferrari zažilo víkend plný zklamání, když tým vlastními chybami zabil šance oběma svým hvězdným jezdcům na dobré umístění v rámci během Velké ceny Číny. Tým způsobil jejich vyloučení ze závodu kvůli zbytečným a neuváženým porušením pravidel.