Jenson Button věří, že McLaren má díky Hondě v současné době ze všech čtyř výrobců motorů ten nejlepší systém pro rekuperaci energie (ERS). S pokroky svého týmu je spokojený, rád by se však posunul ještě dále a dosáhl na vítězství.
Moderní pohonné jednotky v F1 rekuperují díky motorgenerátorům kinetickou energii z brzd (přes MGU-K) i tepelnou energii výfukových plynů (přes MGU-H), která by jinak přišla vniveč. Díky tomu se jejich efektivita blíží už 50 %.
Honda v této oblasti loni propastně zaostávala, což bylo vidět hlavně na tratích s dlouhými rovinkami, jako je právě Monza, kde podle Buttona s Alonsem jen "čekali, až je ostatní předjedou." To se ale v průběhu letošní sezóny výrazně změnilo.
Když byl Button včera v Monze dotázán, jaké to je jezdit s tak velkým výkonnostním deficitem, odpověděl: "Obzvlášť tady a ve Spa vás to ve strategii ohromně omezuje, protože za sebou na rovinkách nikoho neudržíte. Teď to je ale úplně jiné." Letos už je situace ale jiná.
"Pohonná jednotka se posunula hodně dopředu, což platí i pro využívání energie. Zřejmě ji dokážeme využívat nejlépe ze všech. Teď jsem tady mnohem spokojenější," říká britský pilot McLarenu, který byl svou konkurenceschopností v Belgii příjemně překvapený - Button tam postoupil do Q3 a Alonso byl v cíli po startu z posledního místa jako sedmý.
"Ještě zbývá ujít velký kus cesty, než budeme řádně konkurenceschopní, je to ale skvělé pozorovat ten pokrok téměř v každé velké ceně, které se zúčastníme. Celý víkend ve Spa byl pozitivní a kluci ve Wokingu neustále připravují pro každý závod nové díly, možná více než je tomu u většiny ostatních týmů.
Stále na to tlačíme a na auto nasazujeme věci, které pomůžou tomu příštímu vozu. Je to příjemné vnímat tak velký pokrok, a je to mnohem záživnější, když bojujete mezi nejlepšími deseti. Oproti loňsku to je příjemný pocit. Velký pokrok, chcete však více. Šesté či sedmé místo je dobré z toho pohledu, jak jsme na tom nyní - není to však vítězství. Chceme se k nim opět dostat," dodává Button.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.