Jenson Button věří, že McLaren má díky Hondě v současné době ze všech čtyř výrobců motorů ten nejlepší systém pro rekuperaci energie (ERS). S pokroky svého týmu je spokojený, rád by se však posunul ještě dále a dosáhl na vítězství.
Moderní pohonné jednotky v F1 rekuperují díky motorgenerátorům kinetickou energii z brzd (přes MGU-K) i tepelnou energii výfukových plynů (přes MGU-H), která by jinak přišla vniveč. Díky tomu se jejich efektivita blíží už 50 %.
Honda v této oblasti loni propastně zaostávala, což bylo vidět hlavně na tratích s dlouhými rovinkami, jako je právě Monza, kde podle Buttona s Alonsem jen "čekali, až je ostatní předjedou." To se ale v průběhu letošní sezóny výrazně změnilo.
Když byl Button včera v Monze dotázán, jaké to je jezdit s tak velkým výkonnostním deficitem, odpověděl: "Obzvlášť tady a ve Spa vás to ve strategii ohromně omezuje, protože za sebou na rovinkách nikoho neudržíte. Teď to je ale úplně jiné." Letos už je situace ale jiná.
"Pohonná jednotka se posunula hodně dopředu, což platí i pro využívání energie. Zřejmě ji dokážeme využívat nejlépe ze všech. Teď jsem tady mnohem spokojenější," říká britský pilot McLarenu, který byl svou konkurenceschopností v Belgii příjemně překvapený - Button tam postoupil do Q3 a Alonso byl v cíli po startu z posledního místa jako sedmý.
"Ještě zbývá ujít velký kus cesty, než budeme řádně konkurenceschopní, je to ale skvělé pozorovat ten pokrok téměř v každé velké ceně, které se zúčastníme. Celý víkend ve Spa byl pozitivní a kluci ve Wokingu neustále připravují pro každý závod nové díly, možná více než je tomu u většiny ostatních týmů.
Stále na to tlačíme a na auto nasazujeme věci, které pomůžou tomu příštímu vozu. Je to příjemné vnímat tak velký pokrok, a je to mnohem záživnější, když bojujete mezi nejlepšími deseti. Oproti loňsku to je příjemný pocit. Velký pokrok, chcete však více. Šesté či sedmé místo je dobré z toho pohledu, jak jsme na tom nyní - není to však vítězství. Chceme se k nim opět dostat," dodává Button.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.