Button chválí motor Hondy: Teď dokáže využívat energii nejlépe ze všech

Pohonná jednotka Honda RA615H
Pohonná jednotka Honda RA615H, foto: Honda
Petr Hlawiczka 2. září 2016 06:40
Sdílej:

Jenson Button věří, že McLaren má díky Hondě v současné době ze všech čtyř výrobců motorů ten nejlepší systém pro rekuperaci energie (ERS). S pokroky svého týmu je spokojený, rád by se však posunul ještě dále a dosáhl na vítězství.

Moderní pohonné jednotky v F1 rekuperují díky motorgenerátorům kinetickou energii z brzd (přes MGU-K) i tepelnou energii výfukových plynů (přes MGU-H), která by jinak přišla vniveč. Díky tomu se jejich efektivita blíží už 50 %.

Honda v této oblasti loni propastně zaostávala, což bylo vidět hlavně na tratích s dlouhými rovinkami, jako je právě Monza, kde podle Buttona s Alonsem jen "čekali, až je ostatní předjedou." To se ale v průběhu letošní sezóny výrazně změnilo.

Když byl Button včera v Monze dotázán, jaké to je jezdit s tak velkým výkonnostním deficitem, odpověděl: "Obzvlášť tady a ve Spa vás to ve strategii ohromně omezuje, protože za sebou na rovinkách nikoho neudržíte. Teď to je ale úplně jiné." Letos už je situace ale jiná.

"Pohonná jednotka se posunula hodně dopředu, což platí i pro využívání energie. Zřejmě ji dokážeme využívat nejlépe ze všech. Teď jsem tady mnohem spokojenější," říká britský pilot McLarenu, který byl svou konkurenceschopností v Belgii příjemně překvapený - Button tam postoupil do Q3 a Alonso byl v cíli po startu z posledního místa jako sedmý.

"Ještě zbývá ujít velký kus cesty, než budeme řádně konkurenceschopní, je to ale skvělé pozorovat ten pokrok téměř v každé velké ceně, které se zúčastníme. Celý víkend ve Spa byl pozitivní a kluci ve Wokingu neustále připravují pro každý závod nové díly, možná více než je tomu u většiny ostatních týmů.

Stále na to tlačíme a na auto nasazujeme věci, které pomůžou tomu příštímu vozu. Je to příjemné vnímat tak velký pokrok, a je to mnohem záživnější, když bojujete mezi nejlepšími deseti. Oproti loňsku to je příjemný pocit. Velký pokrok, chcete však více. Šesté či sedmé místo je dobré z toho pohledu, jak jsme na tom nyní - není to však vítězství. Chceme se k nim opět dostat," dodává Button.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.