Jenson Button věří, že McLaren má díky Hondě v současné době ze všech čtyř výrobců motorů ten nejlepší systém pro rekuperaci energie (ERS). S pokroky svého týmu je spokojený, rád by se však posunul ještě dále a dosáhl na vítězství.
Moderní pohonné jednotky v F1 rekuperují díky motorgenerátorům kinetickou energii z brzd (přes MGU-K) i tepelnou energii výfukových plynů (přes MGU-H), která by jinak přišla vniveč. Díky tomu se jejich efektivita blíží už 50 %.
Honda v této oblasti loni propastně zaostávala, což bylo vidět hlavně na tratích s dlouhými rovinkami, jako je právě Monza, kde podle Buttona s Alonsem jen "čekali, až je ostatní předjedou." To se ale v průběhu letošní sezóny výrazně změnilo.
Když byl Button včera v Monze dotázán, jaké to je jezdit s tak velkým výkonnostním deficitem, odpověděl: "Obzvlášť tady a ve Spa vás to ve strategii ohromně omezuje, protože za sebou na rovinkách nikoho neudržíte. Teď to je ale úplně jiné." Letos už je situace ale jiná.
"Pohonná jednotka se posunula hodně dopředu, což platí i pro využívání energie. Zřejmě ji dokážeme využívat nejlépe ze všech. Teď jsem tady mnohem spokojenější," říká britský pilot McLarenu, který byl svou konkurenceschopností v Belgii příjemně překvapený - Button tam postoupil do Q3 a Alonso byl v cíli po startu z posledního místa jako sedmý.
"Ještě zbývá ujít velký kus cesty, než budeme řádně konkurenceschopní, je to ale skvělé pozorovat ten pokrok téměř v každé velké ceně, které se zúčastníme. Celý víkend ve Spa byl pozitivní a kluci ve Wokingu neustále připravují pro každý závod nové díly, možná více než je tomu u většiny ostatních týmů.
Stále na to tlačíme a na auto nasazujeme věci, které pomůžou tomu příštímu vozu. Je to příjemné vnímat tak velký pokrok, a je to mnohem záživnější, když bojujete mezi nejlepšími deseti. Oproti loňsku to je příjemný pocit. Velký pokrok, chcete však více. Šesté či sedmé místo je dobré z toho pohledu, jak jsme na tom nyní - není to však vítězství. Chceme se k nim opět dostat," dodává Button.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.