Vettel, Räikkönen, Verstappen. Tři jména, která byla vyslovena, napsána nebo hledána v posledních dnech asi nejčastěji. Jejich příběh pokračuje i v předvečer italského závodu, protože záležitost alespoň po formální stránce ještě není uzavřena.
Závodní ředitel FIA Charlie Whiting hodlá privátně pohovořit s piloty Ferrari Sebastianem Vettelem a Kimi Räikkönenem především o chování Maxe Verstappena na trati. Mimoto se má záležitost obranné taktiky holandského pilota projednat na tradičním pátečním podvečerním briefingu pilotů. Jasné zatím není, kdy se chce Whiting s Räikkönenem a Vettelem setkat, zda už ve čtvrtek nebo v pátek před samotným briefingem.
Napětí mezi Räikkönenem a Verstappenem roste a zejména v posledních závodech graduje. Finský pilot byl zjevně rozladěn (dal by se použít i ostřejší termín) chováním Verstppena v Maďarsku, kde mu Holanďan obranným manévrem poškodil přední křídlo. Další výbuch zlosti následoval po belgickém závodě, kde Iceman prohlásil, že Verstappem se zajímal pouze o to, jak ho na konci rovinky Kemmel vytlačí z trati.
"Už jsem řekl, že jsem pro férové bitvy a závodění kolo na kolo. Ale když budu muset brzdit na výjezdu z Eau Rouge poté, co jsem se přesunul na jednu stranu trati, abych ho netrefil, protože v tom okamžiku změní směr také, tak si myslím, že to rozhodně není korektní. Měli jsme velké štěstí, že to neskončilo velkou nehodou a zraněním," nechal se slyšet Räikkönen.
FIA zatím setkání Vettela, Räikkönena a Whitinga nepotvrdila. "Normální zprávy se týkají záležitostí určených k projednání během pravidelného pátečního briefingu pilotů. Před ním nebudou poskytnuty žádné jiné informace," uvedl tiskový mluvčí FIA.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.