Vettel, Räikkönen, Verstappen. Tři jména, která byla vyslovena, napsána nebo hledána v posledních dnech asi nejčastěji. Jejich příběh pokračuje i v předvečer italského závodu, protože záležitost alespoň po formální stránce ještě není uzavřena.
Závodní ředitel FIA Charlie Whiting hodlá privátně pohovořit s piloty Ferrari Sebastianem Vettelem a Kimi Räikkönenem především o chování Maxe Verstappena na trati. Mimoto se má záležitost obranné taktiky holandského pilota projednat na tradičním pátečním podvečerním briefingu pilotů. Jasné zatím není, kdy se chce Whiting s Räikkönenem a Vettelem setkat, zda už ve čtvrtek nebo v pátek před samotným briefingem.
Napětí mezi Räikkönenem a Verstappenem roste a zejména v posledních závodech graduje. Finský pilot byl zjevně rozladěn (dal by se použít i ostřejší termín) chováním Verstppena v Maďarsku, kde mu Holanďan obranným manévrem poškodil přední křídlo. Další výbuch zlosti následoval po belgickém závodě, kde Iceman prohlásil, že Verstappem se zajímal pouze o to, jak ho na konci rovinky Kemmel vytlačí z trati.
"Už jsem řekl, že jsem pro férové bitvy a závodění kolo na kolo. Ale když budu muset brzdit na výjezdu z Eau Rouge poté, co jsem se přesunul na jednu stranu trati, abych ho netrefil, protože v tom okamžiku změní směr také, tak si myslím, že to rozhodně není korektní. Měli jsme velké štěstí, že to neskončilo velkou nehodou a zraněním," nechal se slyšet Räikkönen.
FIA zatím setkání Vettela, Räikkönena a Whitinga nepotvrdila. "Normální zprávy se týkají záležitostí určených k projednání během pravidelného pátečního briefingu pilotů. Před ním nebudou poskytnuty žádné jiné informace," uvedl tiskový mluvčí FIA.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.