Vettel, Räikkönen, Verstappen. Tři jména, která byla vyslovena, napsána nebo hledána v posledních dnech asi nejčastěji. Jejich příběh pokračuje i v předvečer italského závodu, protože záležitost alespoň po formální stránce ještě není uzavřena.
Závodní ředitel FIA Charlie Whiting hodlá privátně pohovořit s piloty Ferrari Sebastianem Vettelem a Kimi Räikkönenem především o chování Maxe Verstappena na trati. Mimoto se má záležitost obranné taktiky holandského pilota projednat na tradičním pátečním podvečerním briefingu pilotů. Jasné zatím není, kdy se chce Whiting s Räikkönenem a Vettelem setkat, zda už ve čtvrtek nebo v pátek před samotným briefingem.
Napětí mezi Räikkönenem a Verstappenem roste a zejména v posledních závodech graduje. Finský pilot byl zjevně rozladěn (dal by se použít i ostřejší termín) chováním Verstppena v Maďarsku, kde mu Holanďan obranným manévrem poškodil přední křídlo. Další výbuch zlosti následoval po belgickém závodě, kde Iceman prohlásil, že Verstappem se zajímal pouze o to, jak ho na konci rovinky Kemmel vytlačí z trati.
"Už jsem řekl, že jsem pro férové bitvy a závodění kolo na kolo. Ale když budu muset brzdit na výjezdu z Eau Rouge poté, co jsem se přesunul na jednu stranu trati, abych ho netrefil, protože v tom okamžiku změní směr také, tak si myslím, že to rozhodně není korektní. Měli jsme velké štěstí, že to neskončilo velkou nehodou a zraněním," nechal se slyšet Räikkönen.
FIA zatím setkání Vettela, Räikkönena a Whitinga nepotvrdila. "Normální zprávy se týkají záležitostí určených k projednání během pravidelného pátečního briefingu pilotů. Před ním nebudou poskytnuty žádné jiné informace," uvedl tiskový mluvčí FIA.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.