Vettel, Räikkönen, Verstappen. Tři jména, která byla vyslovena, napsána nebo hledána v posledních dnech asi nejčastěji. Jejich příběh pokračuje i v předvečer italského závodu, protože záležitost alespoň po formální stránce ještě není uzavřena.
Závodní ředitel FIA Charlie Whiting hodlá privátně pohovořit s piloty Ferrari Sebastianem Vettelem a Kimi Räikkönenem především o chování Maxe Verstappena na trati. Mimoto se má záležitost obranné taktiky holandského pilota projednat na tradičním pátečním podvečerním briefingu pilotů. Jasné zatím není, kdy se chce Whiting s Räikkönenem a Vettelem setkat, zda už ve čtvrtek nebo v pátek před samotným briefingem.
Napětí mezi Räikkönenem a Verstappenem roste a zejména v posledních závodech graduje. Finský pilot byl zjevně rozladěn (dal by se použít i ostřejší termín) chováním Verstppena v Maďarsku, kde mu Holanďan obranným manévrem poškodil přední křídlo. Další výbuch zlosti následoval po belgickém závodě, kde Iceman prohlásil, že Verstappem se zajímal pouze o to, jak ho na konci rovinky Kemmel vytlačí z trati.
"Už jsem řekl, že jsem pro férové bitvy a závodění kolo na kolo. Ale když budu muset brzdit na výjezdu z Eau Rouge poté, co jsem se přesunul na jednu stranu trati, abych ho netrefil, protože v tom okamžiku změní směr také, tak si myslím, že to rozhodně není korektní. Měli jsme velké štěstí, že to neskončilo velkou nehodou a zraněním," nechal se slyšet Räikkönen.
FIA zatím setkání Vettela, Räikkönena a Whitinga nepotvrdila. "Normální zprávy se týkají záležitostí určených k projednání během pravidelného pátečního briefingu pilotů. Před ním nebudou poskytnuty žádné jiné informace," uvedl tiskový mluvčí FIA.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.