 
            Tahanice kolem Autodromo di Monza snad konečně míří do úspěšného finále - tedy jak pro koho. Zástupci okruhu v královském parku doufají, že u příležitosti Grand Prix Itálie bude podepsán kontrakt na další období.
Během středeční tiskové konference přímo v areálu okruhu uvedl šéf italské automobilové federace (ACI) Sticchi Angelo Damiani, že připravena předběžná dohoda, podle níž zajistí Monze místo v kalendáři Grand Prix suma 68 milionů eur. Konečné znění smluv mají ještě na stolech právníci, ale všeobecně se očekává, že podpis smlouvy by mohl proběhnout v rámci chystaného závodního víkendu.
ACI se potýkal s určitým problémem ohledně zabezpečení dostatku financí, některé skupiny obyvatel nelibě nesly, že by snad měl být závodní okruh podporován ze strany státu. Nakonec by uzavření smlouvy měl napomoci příspěvek regionu Lombardie, který se uvolil poskytnout dotaci ve výši zhruba 15 milionů eur.
Jen tři roky?Bývá obvyklé, že se nové smluvní období uzavírá na pět let. Damiani v této skutečnosti nevidí žádný důvod k obavám, pro něj je nejdůležitější samotný akt kontraktu.
"Jsou mezi námi takoví, kteří očekávali delší smluvní období, ale v případě, že náš systém na Monze bude bezchybně fungovat, nebude další prodloužení kontraktu žádným problémem. Je tu ještě jeden aspekt. Evropští organizátoři bojují s krizí a další destinace jako Turecko, Jižní Korea nebo Indie měly jen krátkou dobu existence. Je jasné, že je to především otázka peněz, ale také určité kultury. V Evropě existuje něco jako "závodní DNA". Takže počkejme a uvidíme, jak se vše vyvine," komentuje situaci Sticcho Angelo Damiani.
Imola zůstává stranouKonkurenční okruh v Imole, kde se Grand Prix Itálie jela v jediném případě (1980) a poté hostil závod symbolicky věnovaný San Marinu, nadále hodlá usilovat o závodu F1 pod italskou vlajkou na tento okruh. Daminai je pochopitelně nadšen, že se Bernie Ecclestone kloní spíše k Monze.
"Udělali jsme, co bylo potřeba. Imola by byla dobrým nouzovým řešením, pokud by se nerealizoval kontrakt s Monzou. Neviděl jsem ani řešení ve střídavém pořadatelství, protože by svým způspobem bylo nelogické mít dva pořadatele. Pokud dojde k podpisu kontraktu, můžeme říci, že si Ecclestone vybral. ACI nedostal peníze formou státní pomoci, ale peníze ACI mohou pomoci regionu Lombardie," vysvětluje Damiani.
Zástupci Monzy rovněž uvedli, že před startem bude vyhlášena minuta ticha jako uctění památky obětí velkého zemětřesení, které postihlo Itálii 24. srpna tohoto roku.
 
            Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
 
            Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
 
            Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
 
            George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
 
            Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
 
            Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
 
            Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
 
            Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
 
            Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
 
            Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
 
            Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
 
            Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.