Tahanice kolem Autodromo di Monza snad konečně míří do úspěšného finále - tedy jak pro koho. Zástupci okruhu v královském parku doufají, že u příležitosti Grand Prix Itálie bude podepsán kontrakt na další období.
Během středeční tiskové konference přímo v areálu okruhu uvedl šéf italské automobilové federace (ACI) Sticchi Angelo Damiani, že připravena předběžná dohoda, podle níž zajistí Monze místo v kalendáři Grand Prix suma 68 milionů eur. Konečné znění smluv mají ještě na stolech právníci, ale všeobecně se očekává, že podpis smlouvy by mohl proběhnout v rámci chystaného závodního víkendu.
ACI se potýkal s určitým problémem ohledně zabezpečení dostatku financí, některé skupiny obyvatel nelibě nesly, že by snad měl být závodní okruh podporován ze strany státu. Nakonec by uzavření smlouvy měl napomoci příspěvek regionu Lombardie, který se uvolil poskytnout dotaci ve výši zhruba 15 milionů eur.
Jen tři roky?Bývá obvyklé, že se nové smluvní období uzavírá na pět let. Damiani v této skutečnosti nevidí žádný důvod k obavám, pro něj je nejdůležitější samotný akt kontraktu.
"Jsou mezi námi takoví, kteří očekávali delší smluvní období, ale v případě, že náš systém na Monze bude bezchybně fungovat, nebude další prodloužení kontraktu žádným problémem. Je tu ještě jeden aspekt. Evropští organizátoři bojují s krizí a další destinace jako Turecko, Jižní Korea nebo Indie měly jen krátkou dobu existence. Je jasné, že je to především otázka peněz, ale také určité kultury. V Evropě existuje něco jako "závodní DNA". Takže počkejme a uvidíme, jak se vše vyvine," komentuje situaci Sticcho Angelo Damiani.
Imola zůstává stranouKonkurenční okruh v Imole, kde se Grand Prix Itálie jela v jediném případě (1980) a poté hostil závod symbolicky věnovaný San Marinu, nadále hodlá usilovat o závodu F1 pod italskou vlajkou na tento okruh. Daminai je pochopitelně nadšen, že se Bernie Ecclestone kloní spíše k Monze.
"Udělali jsme, co bylo potřeba. Imola by byla dobrým nouzovým řešením, pokud by se nerealizoval kontrakt s Monzou. Neviděl jsem ani řešení ve střídavém pořadatelství, protože by svým způspobem bylo nelogické mít dva pořadatele. Pokud dojde k podpisu kontraktu, můžeme říci, že si Ecclestone vybral. ACI nedostal peníze formou státní pomoci, ale peníze ACI mohou pomoci regionu Lombardie," vysvětluje Damiani.
Zástupci Monzy rovněž uvedli, že před startem bude vyhlášena minuta ticha jako uctění památky obětí velkého zemětřesení, které postihlo Itálii 24. srpna tohoto roku.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.