Před touto sezónou se tvrdilo, že 21 Grand Prix není počet, který by se dal zvládnout. Jenže jak se zdá, vše se podaří dotáhnout do zdárného konce, a tak už se pomalu rodí podoba rozpisu závodů F1 pro příští rok.
Zatím je vše v rámci příprav a dohod, ale pokud se potvrdí například termín prvního závodu v australském Melbourne, kde se má jet 26. března 2017, znamenalo by to, že od roku 2011 si na F1 počkáme nejdéle. Tehdy začala sezóna ještě o den později. Zrovna tak se po tříleté přestávce opět úvodní Grand Prix propojí s následujícím závodem, který se pojede o pouhý týden později - v tomto případě by to měla být GP Číny.
Není to však ještě potvrzeno, protože není zcela jisté, jestli by přesun logistiky z Austrálie do Číny za pouhý týden byl realizovatelný. Čínský závod by tak mohl kalendářem poskočit a namísto s Austrálií by mohl být ve dvojici s Grand Prix Bahrajnu.
Zamýšlený posun čínského závodu za Austrálii je důsledek jednání zástupců Grand Prix Majasie, kteří odrážejí tlak ze strany Bernie Ecclestonea, který chce jejich závod opět přesunout na začátek kalendáře. Malajci usilovali o změnu termínu do druhé poloviny (čtrnáct dní za Grand Prix Singapuru) hlavně kvůli počasí panujícím v určitých ročních dobách. Pokud by se záměr s Čínou podařil, byl by to na začátku sezóny jediný zdvojený závodní víkend, protože další závody v Bahrajnu, Rusku, Španělsku, Monaku a Kanadě by proběhly ve čtrnáctidenních intervalech.
Očekává se, že finální podoba kalendáře F1 bude mít opět 21 Grand Prix a Světové radě motoristického sportu bude předložena Bernie Ecclestonem na konci měsíce září.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.