Po několika slabších letech se tým Franka Williamse opět vyšvihl do popředí, dokonce sebevědomě předpokládal, že by se mohl zapojit do honu na Mercedes. Opak je pravdou a místo boje s Red Bullem a Ferrari začíná mít problémy s poklesem na nižší příčky.
Po Grand Prix Belgie už se Williams propadl na páté místo v Poháru konstruktérů, ačkoliv oba jeho piloti v tomto závodě bodovali. Jenže jejich soupeři z Force Indie předvedli vynikající výkon a ziskem 22 bodů se posunuli na 4. místo. Právě to je jejich cílem, který nedávno vyhlásil majitel týmu Vijay Mallya. Zatím je rozdíl mezi oběma týmy dvoubodový.
Claire Williamsová prohlásila, že už jenom z důvodu finančních důsledků si tým "nemůže dovolit" další pokles. V předchozí sezóně se Williams umístil na třetím místě, sice s velkou ztrátou na Ferrari, ale rovněž se slušným náskokem na čtvrtý Red Bull.
"Máme určité problémy, týkají se práce s pneumatikami, aerodynamiky a podobně... Mám z toho určité obavy, protože ztrátou čtvrtého místa přijdeme o poměrně hodně dolarů, stejně tak i v oblasti prize money. Opravdu takovou věc nemůžeme připustit, musíme tvrdě zapracovat na návratu před Force Indii. Vím, že by nás o čtvrté místo rádi připravili a pro nás by takový výsledek byl hodně velkým zklamáním," reagovala Claire Williamsoná na otázku stanice ESPN, zda se obává silné druhé poloviny sezóny v podání jejich konkurenta.
"Domnívám se, že první tři týmy budou většinou okupovat čelních šest pozic, takže Williams a Force India budou bojovat o pozice, kde rozhoduje každý bod. Na přetřes přijde i otázka spolehlivosti a další ukazatele, takže boj s tímto týmem mi opravdu dělá starosti. Takový scénář jsem si nepředstavovala, je to důsledek zklamání v některých závodech na tratích, které pro nás měly představovat výhodu, bohužel jsme se dopustili několik chyb," lituje Williamsová.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.