Když loni Sebastian Vettel vyhrál tři závody, hovořilo se o blýskání na časy a mnoho lidí věřilo, že vzpínající se koník znepříjemní Mercedesu jeho pozici. Jenže nic takového se nestalo a italská stáj marně čeká na svůj 225. triumf.
Ještě déle se v barvách Ferrari na nejvyšší stupínek nepostavil Kimi Räikkönen, který shodou okolností vyhrál právě na trati v belgickém Spa-Francorchamps, ovšem před dlouhými sedmi lety. Tehdy měl co dělat s Giancarlo Fisichellou na podceňované Force Indii, třetí dojel jeho nynější týmový kolega Sebastian Vettel na Red Bullu.
Navzdory odchodu technického ředitele Jamese Allisona si Iceman nemyslí, že by to nějak zásadně ovlivnilo strukturu týmu. V management Ferrari má nadále "plnou důvěru" a věří, že se brzy tým dočká kýženého vítězství.
"Změny v polovině sezóny někdy mohou fungovat, někdy zase ne, ale pokud se na to podívám ze širšího hlediska, budeme v pořádku. Máme spoustu dobrých lidí, kteří vědí, co a jak dělat, jen to vyžaduje čas, aby si každý našel správnou pozici v týmu. Lidé mající odpovědnost jsou v týmu hodně, hodně dlouho a přesně vědí, jak funguje. Mám důvěru v to, co dělají, pokud právě teď nejsme tam, kde bychom si přáli být, není to určitě proto, že nemáme dobré pracovníky. Musíme jen víc zabrat a bude to v pořádku - chce to jen čas," komentoval situaci Räikkönen.
Pochopitelně musel Fin čelit otázce, co by rád vytěžil z druhé poloviny této sezóny. "Samozřejmě bych byl rád, kdybychom začali vyhrávat, jakmile to bude možné. Chceme maximalizovat naše možnosti, pokud to bude stačit, výborně. Po celou dobu se pokoušíme všechno zlepšit, jsou oblasti, ve kterých nejsme dost silní, víme o nich. Je to stejný příběh jako v předchozích závodech. Letní přestávka celou věc nijak nemění - víme, kde je potřeba se zlepšit, ale k tomu nedojde přes noc. Ostatní týmy svůj vývoj nezastaví, co by mě udělalo šťastným, to by bylo vítězství," dodává Räikkönen.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.