Když loni Sebastian Vettel vyhrál tři závody, hovořilo se o blýskání na časy a mnoho lidí věřilo, že vzpínající se koník znepříjemní Mercedesu jeho pozici. Jenže nic takového se nestalo a italská stáj marně čeká na svůj 225. triumf.
Ještě déle se v barvách Ferrari na nejvyšší stupínek nepostavil Kimi Räikkönen, který shodou okolností vyhrál právě na trati v belgickém Spa-Francorchamps, ovšem před dlouhými sedmi lety. Tehdy měl co dělat s Giancarlo Fisichellou na podceňované Force Indii, třetí dojel jeho nynější týmový kolega Sebastian Vettel na Red Bullu.
Navzdory odchodu technického ředitele Jamese Allisona si Iceman nemyslí, že by to nějak zásadně ovlivnilo strukturu týmu. V management Ferrari má nadále "plnou důvěru" a věří, že se brzy tým dočká kýženého vítězství.
"Změny v polovině sezóny někdy mohou fungovat, někdy zase ne, ale pokud se na to podívám ze širšího hlediska, budeme v pořádku. Máme spoustu dobrých lidí, kteří vědí, co a jak dělat, jen to vyžaduje čas, aby si každý našel správnou pozici v týmu. Lidé mající odpovědnost jsou v týmu hodně, hodně dlouho a přesně vědí, jak funguje. Mám důvěru v to, co dělají, pokud právě teď nejsme tam, kde bychom si přáli být, není to určitě proto, že nemáme dobré pracovníky. Musíme jen víc zabrat a bude to v pořádku - chce to jen čas," komentoval situaci Räikkönen.
Pochopitelně musel Fin čelit otázce, co by rád vytěžil z druhé poloviny této sezóny. "Samozřejmě bych byl rád, kdybychom začali vyhrávat, jakmile to bude možné. Chceme maximalizovat naše možnosti, pokud to bude stačit, výborně. Po celou dobu se pokoušíme všechno zlepšit, jsou oblasti, ve kterých nejsme dost silní, víme o nich. Je to stejný příběh jako v předchozích závodech. Letní přestávka celou věc nijak nemění - víme, kde je potřeba se zlepšit, ale k tomu nedojde přes noc. Ostatní týmy svůj vývoj nezastaví, co by mě udělalo šťastným, to by bylo vítězství," dodává Räikkönen.
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.
Lawrence Barretto si povídal s Nicem Hülkenbergem o jeho návratu do F1, letošních bodech pro Sauber a budoucnosti s Audi od roku 2026. Německý jezdec věří, že je součástí projektu s velkým potenciálem.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.
Rakousko bylo dosud důležitým bodem v kariéře Landa Norrise. Velká cena v roce 2025 mu nabídne šanci napravit chybu z kanadského závodu.
Christian Horner popsal, jak byla F1 v jeho začátcích u Red Bullu méně formální a více spontánní. Dnes je podle něj šampionát výrazně profesionálnější a řízený s mnohem větší precizností.
Hungaroring se připravuje na velkou proměnu. Nové zázemí pro týmy, moderní tribuny i podzemní tunely promění legendární okruh v špičkové a moderní místo pro konání Velké ceny. Tato rozsáhlá rekonstrukce přichází právě včas na oslavu 40. ročníku maďarského závodu F1.