Ačkoliv Renault nepředpokládal, že by se letos připojil k týmům, které usilují o vítězství v Grand Prix, ale tak bídnou první polovinu sezóny nejspíš nepředpokládali ani největší pesimisté. Jediné bodované místo ve 12 závodech je opravdu značně tristní výsledek.
V posledních závodech se však začalo poněkud blýskat na časy. Především šéf Renaltu Fred Vasseur je přesvědčen, že zatímco na začátku sezóny musel tým bojovat s hlavními úpravami, nyní už potřebuje doladit pouze detaily k tomu, aby se dočkal lepších výsledků v druhé polovině letošního ročníku.
"Když se zaměříme na dva tři poslední závody, je tam evidentní posun, ale ještě se musíme zaměřit na některé detaily. Týká se to především nastavení a strategie, je třeba se ujistit, že se naše práce ve srovnání s předchozími akcemi zlepšuje. Také si musíme lépe poradit s pneumatikami. Nesmíme sestoupit z cesty posledních závodů, je třeba se udržet v tomto kursu. Už se lepšíme i v boji o startovní rošt a když se podíváte na výsledky, v závodě jsme vždy lepší než v kvalifikaci. Znamená to, že je třeba vytěžit více ze sobotního programu. Jdeme správným směrem, ale je třeba ještě někde ubrat dvě nebo tři desetiny, a to je právě záležitost těch maličkostí, které je třeba dotáhnout," vysvětluje Vasseur.
Technický ředitel týmu Bob Bell se domnívá, že u Renaultu je obtížné udělat velký pokrok, stejně jako u ostatních týmů.
"Všichni zjišťují, že je těžké dosáhnout nárůstu výkonu, částečně s ohledem na současnou stabilitu v předpisech, která nedovoluje poskládat pár posledních dílů skládačky. Také v tom hraje roli blížící se změna pravidel pro rok 2017. Takže to není těžké jen pro nás, ale pro každého ve startovním roštu. My ale posilujeme stránky ve kterých jsme dobří a od Maďarska je tu znatelný pokrok," komentuje situaci Bell.
Na otázku, jak se Renault vypořádá s rozdělením potenciálu na zajištění letošního a příprav na příští ročník, Bell odpovídá: "Je to obtížná výzva udělat správné rozdělení zdrojů, závisí to na vašich aspiracích pro letošek a čeho chceme dosáhnout příští rok. Stejně jako většina ostatních týmů pomalu uzavíráme rok 2016 a chystáme se plně zaměřit své úsilí na příští sezónu."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.