Ačkoliv Renault nepředpokládal, že by se letos připojil k týmům, které usilují o vítězství v Grand Prix, ale tak bídnou první polovinu sezóny nejspíš nepředpokládali ani největší pesimisté. Jediné bodované místo ve 12 závodech je opravdu značně tristní výsledek.
V posledních závodech se však začalo poněkud blýskat na časy. Především šéf Renaltu Fred Vasseur je přesvědčen, že zatímco na začátku sezóny musel tým bojovat s hlavními úpravami, nyní už potřebuje doladit pouze detaily k tomu, aby se dočkal lepších výsledků v druhé polovině letošního ročníku.
"Když se zaměříme na dva tři poslední závody, je tam evidentní posun, ale ještě se musíme zaměřit na některé detaily. Týká se to především nastavení a strategie, je třeba se ujistit, že se naše práce ve srovnání s předchozími akcemi zlepšuje. Také si musíme lépe poradit s pneumatikami. Nesmíme sestoupit z cesty posledních závodů, je třeba se udržet v tomto kursu. Už se lepšíme i v boji o startovní rošt a když se podíváte na výsledky, v závodě jsme vždy lepší než v kvalifikaci. Znamená to, že je třeba vytěžit více ze sobotního programu. Jdeme správným směrem, ale je třeba ještě někde ubrat dvě nebo tři desetiny, a to je právě záležitost těch maličkostí, které je třeba dotáhnout," vysvětluje Vasseur.
Technický ředitel týmu Bob Bell se domnívá, že u Renaultu je obtížné udělat velký pokrok, stejně jako u ostatních týmů.
"Všichni zjišťují, že je těžké dosáhnout nárůstu výkonu, částečně s ohledem na současnou stabilitu v předpisech, která nedovoluje poskládat pár posledních dílů skládačky. Také v tom hraje roli blížící se změna pravidel pro rok 2017. Takže to není těžké jen pro nás, ale pro každého ve startovním roštu. My ale posilujeme stránky ve kterých jsme dobří a od Maďarska je tu znatelný pokrok," komentuje situaci Bell.
Na otázku, jak se Renault vypořádá s rozdělením potenciálu na zajištění letošního a příprav na příští ročník, Bell odpovídá: "Je to obtížná výzva udělat správné rozdělení zdrojů, závisí to na vašich aspiracích pro letošek a čeho chceme dosáhnout příští rok. Stejně jako většina ostatních týmů pomalu uzavíráme rok 2016 a chystáme se plně zaměřit své úsilí na příští sezónu."
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.