Ačkoliv Renault nepředpokládal, že by se letos připojil k týmům, které usilují o vítězství v Grand Prix, ale tak bídnou první polovinu sezóny nejspíš nepředpokládali ani největší pesimisté. Jediné bodované místo ve 12 závodech je opravdu značně tristní výsledek.
V posledních závodech se však začalo poněkud blýskat na časy. Především šéf Renaltu Fred Vasseur je přesvědčen, že zatímco na začátku sezóny musel tým bojovat s hlavními úpravami, nyní už potřebuje doladit pouze detaily k tomu, aby se dočkal lepších výsledků v druhé polovině letošního ročníku.
"Když se zaměříme na dva tři poslední závody, je tam evidentní posun, ale ještě se musíme zaměřit na některé detaily. Týká se to především nastavení a strategie, je třeba se ujistit, že se naše práce ve srovnání s předchozími akcemi zlepšuje. Také si musíme lépe poradit s pneumatikami. Nesmíme sestoupit z cesty posledních závodů, je třeba se udržet v tomto kursu. Už se lepšíme i v boji o startovní rošt a když se podíváte na výsledky, v závodě jsme vždy lepší než v kvalifikaci. Znamená to, že je třeba vytěžit více ze sobotního programu. Jdeme správným směrem, ale je třeba ještě někde ubrat dvě nebo tři desetiny, a to je právě záležitost těch maličkostí, které je třeba dotáhnout," vysvětluje Vasseur.
Technický ředitel týmu Bob Bell se domnívá, že u Renaultu je obtížné udělat velký pokrok, stejně jako u ostatních týmů.
"Všichni zjišťují, že je těžké dosáhnout nárůstu výkonu, částečně s ohledem na současnou stabilitu v předpisech, která nedovoluje poskládat pár posledních dílů skládačky. Také v tom hraje roli blížící se změna pravidel pro rok 2017. Takže to není těžké jen pro nás, ale pro každého ve startovním roštu. My ale posilujeme stránky ve kterých jsme dobří a od Maďarska je tu znatelný pokrok," komentuje situaci Bell.
Na otázku, jak se Renault vypořádá s rozdělením potenciálu na zajištění letošního a příprav na příští ročník, Bell odpovídá: "Je to obtížná výzva udělat správné rozdělení zdrojů, závisí to na vašich aspiracích pro letošek a čeho chceme dosáhnout příští rok. Stejně jako většina ostatních týmů pomalu uzavíráme rok 2016 a chystáme se plně zaměřit své úsilí na příští sezónu."
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.