Venezuelan s tvrdými rysy a stejným chováním na trati, překvapivý vítěz Grand Prix Španělska 2012, se netají, že by se rád do F1 vrátil. Jenže to nebude tak jednoduché a nějak se živit musí. Nyní se rýsuje možnost, která by mohla i napomoci jeho hlavnímu úsilí.
Začíná se spekulovat, že by jedenatřicetiletý Pastor Maldonado mohl usednout do vozu World Endurance Championship při šestihodinovce v Mexiku na okruhu Autodromo Hernános Rodríguez, která se jede 3. září.
O této možnosti se zmínil mexický pilot Alfonso Toledano, který společně Torem Gravesem (Thajsko) budou v daném podniku pilotovat vůz Oreca 05 Nissan VK45DE se startovním číslem 44. Tor Graves je zatím jediným pilotem, který absolvoval všech pět závodů WEC tohoto ročníku, vedle něj se střídali i bývalí piloti F1 jako Antonio Pizzonia, Will Stevens nebo Roberto Mehri. Toledano by přítomnost dalšího muže se zkušeností z F1 přivítal.
"V týmu je ještě jedno místo. Zatím není zcela jisté, kdo ho získá, ale podle vedení týmu by to měl být zkušený pilot F1. Takže by to mohl být Pastor Maldonado. Tým se zatím nerozhodl, takže čekáme na potvrzení, kdo to bude," uvedl Graves.
Maldonado působil v F1 od roku 2011, kdy začal svou kariéru na Williamsu. V roce 2015 přešel k Lotusu a jeho jméno bylo spojeno s firmou PDVSA, která se po jistých potížích také "postarala" o jeho další kariéru. Tým Manor WEC je veden bývalými šéfy z F1 Johnem Boothem a Graeme Lowdonem, s týmem rovněž spolupracuje někdejší pilot F1 Roberto Mehri.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.