Venezuelan s tvrdými rysy a stejným chováním na trati, překvapivý vítěz Grand Prix Španělska 2012, se netají, že by se rád do F1 vrátil. Jenže to nebude tak jednoduché a nějak se živit musí. Nyní se rýsuje možnost, která by mohla i napomoci jeho hlavnímu úsilí.
Začíná se spekulovat, že by jedenatřicetiletý Pastor Maldonado mohl usednout do vozu World Endurance Championship při šestihodinovce v Mexiku na okruhu Autodromo Hernános Rodríguez, která se jede 3. září.
O této možnosti se zmínil mexický pilot Alfonso Toledano, který společně Torem Gravesem (Thajsko) budou v daném podniku pilotovat vůz Oreca 05 Nissan VK45DE se startovním číslem 44. Tor Graves je zatím jediným pilotem, který absolvoval všech pět závodů WEC tohoto ročníku, vedle něj se střídali i bývalí piloti F1 jako Antonio Pizzonia, Will Stevens nebo Roberto Mehri. Toledano by přítomnost dalšího muže se zkušeností z F1 přivítal.
"V týmu je ještě jedno místo. Zatím není zcela jisté, kdo ho získá, ale podle vedení týmu by to měl být zkušený pilot F1. Takže by to mohl být Pastor Maldonado. Tým se zatím nerozhodl, takže čekáme na potvrzení, kdo to bude," uvedl Graves.
Maldonado působil v F1 od roku 2011, kdy začal svou kariéru na Williamsu. V roce 2015 přešel k Lotusu a jeho jméno bylo spojeno s firmou PDVSA, která se po jistých potížích také "postarala" o jeho další kariéru. Tým Manor WEC je veden bývalými šéfy z F1 Johnem Boothem a Graeme Lowdonem, s týmem rovněž spolupracuje někdejší pilot F1 Roberto Mehri.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.