Holandský mladík hýbe Formulí 1. Od jeho přestupu a vítězství ve španělské Grand Prix je často v hledáčku médií, naštěstí ale stále nejvíc ohledně jeho závodních aktivit. Poslední kapitola zatím nese název "Maďarsko a Räikkonen".
Názor na jeho poslední závodní představení se různí, o tom jsme už informovali. Dokonce se jeho "případ" projednával při pravidelném pátečním briefingu před německou Grand Prix (čtěte zde). Jednoznačné odsouzení nebo podpora osmnáctiletého mladíka se nekonala, navíc je třeba si přiznat, že ani pravidla v této oblasti nejsou tak docela přesná. Což je letitá bolest F1, ale také je nutno podotknout, že ani ta sebelepší pravidla prostě nemohou postihnout všechny myslitelné kombinace.
Sám Max Verstappen se k celé situaci staví poměrně radikálně. Dle jeho názoru jakékoli pravidlo může omezit pilota bránícího svou pozici, i když samozřejmě připouští, že nemůže před dotírajícím sokem kličkovat jako zajíc na úprku. "Pokud by vám nebyl povolen pohyb po trati, nebylo by to fér. Protože pak si někdo najede na vnitřní stranu a vy nemáte povolenou možnost obrany. Je to pak ještě závodění? Je to o pravidlech. Asi mám mít na volantu pravidla a vzkázat soupeři »Počkej moment, musím si nalistovat stránku... aha, tady se píše, že můžeš předjet«. Takhle to nemůže fungovat!" hájí se Verstappen.
Nejmladší vítěz v historii F1 si je vědom, že ho soupeři zrovna nemilují, sám ale tvrdí, že jediné, co ho v tomto směru zajímá, je litera pravidel. A ty dodržuje. V tomto duchu se také svěřuje serveru motorsport.com.
"Myslím, že je to zcela jasné. Nebyl jsem ani penalizován. Ani jsem nebyl povolán komisaři k vysvětlení, takže nevidím důvod, proč bych měl něco měnit. Ano, bylo to na hraně, ale také v rámci pravidel. Udělal jsem přesně to, co bylo povoleno. Takže nehodlám své zvyky měnit. Chápu ostatní piloty. Nemají podobné situace rádi, ale já jsem tu od toho, abych závodil, bránil svou pozici. Kdyby byli oni v téže situaci, tak udělají to samé. Je jasné, že když jste vzadu, je to frustrující. Já se v Maďarsku po prvním stintu také nemohl dostat před Räikkönena a rozhodně jsem s tím nebyl smířen. Ale nezačal jsem si stěžovat nebo zkoušet nějaké pitomosti. Ale není možné se přinutit k předjetí, když to prostě není možné," dodává Verstappen.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.