Holandský mladík hýbe Formulí 1. Od jeho přestupu a vítězství ve španělské Grand Prix je často v hledáčku médií, naštěstí ale stále nejvíc ohledně jeho závodních aktivit. Poslední kapitola zatím nese název "Maďarsko a Räikkonen".
Názor na jeho poslední závodní představení se různí, o tom jsme už informovali. Dokonce se jeho "případ" projednával při pravidelném pátečním briefingu před německou Grand Prix (čtěte zde). Jednoznačné odsouzení nebo podpora osmnáctiletého mladíka se nekonala, navíc je třeba si přiznat, že ani pravidla v této oblasti nejsou tak docela přesná. Což je letitá bolest F1, ale také je nutno podotknout, že ani ta sebelepší pravidla prostě nemohou postihnout všechny myslitelné kombinace.
Sám Max Verstappen se k celé situaci staví poměrně radikálně. Dle jeho názoru jakékoli pravidlo může omezit pilota bránícího svou pozici, i když samozřejmě připouští, že nemůže před dotírajícím sokem kličkovat jako zajíc na úprku. "Pokud by vám nebyl povolen pohyb po trati, nebylo by to fér. Protože pak si někdo najede na vnitřní stranu a vy nemáte povolenou možnost obrany. Je to pak ještě závodění? Je to o pravidlech. Asi mám mít na volantu pravidla a vzkázat soupeři »Počkej moment, musím si nalistovat stránku... aha, tady se píše, že můžeš předjet«. Takhle to nemůže fungovat!" hájí se Verstappen.
Nejmladší vítěz v historii F1 si je vědom, že ho soupeři zrovna nemilují, sám ale tvrdí, že jediné, co ho v tomto směru zajímá, je litera pravidel. A ty dodržuje. V tomto duchu se také svěřuje serveru motorsport.com.
"Myslím, že je to zcela jasné. Nebyl jsem ani penalizován. Ani jsem nebyl povolán komisaři k vysvětlení, takže nevidím důvod, proč bych měl něco měnit. Ano, bylo to na hraně, ale také v rámci pravidel. Udělal jsem přesně to, co bylo povoleno. Takže nehodlám své zvyky měnit. Chápu ostatní piloty. Nemají podobné situace rádi, ale já jsem tu od toho, abych závodil, bránil svou pozici. Kdyby byli oni v téže situaci, tak udělají to samé. Je jasné, že když jste vzadu, je to frustrující. Já se v Maďarsku po prvním stintu také nemohl dostat před Räikkönena a rozhodně jsem s tím nebyl smířen. Ale nezačal jsem si stěžovat nebo zkoušet nějaké pitomosti. Ale není možné se přinutit k předjetí, když to prostě není možné," dodává Verstappen.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.