Holandský mladík hýbe Formulí 1. Od jeho přestupu a vítězství ve španělské Grand Prix je často v hledáčku médií, naštěstí ale stále nejvíc ohledně jeho závodních aktivit. Poslední kapitola zatím nese název "Maďarsko a Räikkonen".
Názor na jeho poslední závodní představení se různí, o tom jsme už informovali. Dokonce se jeho "případ" projednával při pravidelném pátečním briefingu před německou Grand Prix (čtěte zde). Jednoznačné odsouzení nebo podpora osmnáctiletého mladíka se nekonala, navíc je třeba si přiznat, že ani pravidla v této oblasti nejsou tak docela přesná. Což je letitá bolest F1, ale také je nutno podotknout, že ani ta sebelepší pravidla prostě nemohou postihnout všechny myslitelné kombinace.
Sám Max Verstappen se k celé situaci staví poměrně radikálně. Dle jeho názoru jakékoli pravidlo může omezit pilota bránícího svou pozici, i když samozřejmě připouští, že nemůže před dotírajícím sokem kličkovat jako zajíc na úprku. "Pokud by vám nebyl povolen pohyb po trati, nebylo by to fér. Protože pak si někdo najede na vnitřní stranu a vy nemáte povolenou možnost obrany. Je to pak ještě závodění? Je to o pravidlech. Asi mám mít na volantu pravidla a vzkázat soupeři »Počkej moment, musím si nalistovat stránku... aha, tady se píše, že můžeš předjet«. Takhle to nemůže fungovat!" hájí se Verstappen.
Nejmladší vítěz v historii F1 si je vědom, že ho soupeři zrovna nemilují, sám ale tvrdí, že jediné, co ho v tomto směru zajímá, je litera pravidel. A ty dodržuje. V tomto duchu se také svěřuje serveru motorsport.com.
"Myslím, že je to zcela jasné. Nebyl jsem ani penalizován. Ani jsem nebyl povolán komisaři k vysvětlení, takže nevidím důvod, proč bych měl něco měnit. Ano, bylo to na hraně, ale také v rámci pravidel. Udělal jsem přesně to, co bylo povoleno. Takže nehodlám své zvyky měnit. Chápu ostatní piloty. Nemají podobné situace rádi, ale já jsem tu od toho, abych závodil, bránil svou pozici. Kdyby byli oni v téže situaci, tak udělají to samé. Je jasné, že když jste vzadu, je to frustrující. Já se v Maďarsku po prvním stintu také nemohl dostat před Räikkönena a rozhodně jsem s tím nebyl smířen. Ale nezačal jsem si stěžovat nebo zkoušet nějaké pitomosti. Ale není možné se přinutit k předjetí, když to prostě není možné," dodává Verstappen.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.