Renault dosáhl v Maďarsku znatelného zlepšení, v Německu chce opět "útočit." Co mu pomohlo k obrovskému zlepšení?
Zlepšila se rychlost i výdrž pneumatikNa Hungaroringu mířil Palmer s Renaultem za svými prvními body, než v zatáčce č. 4 dostal smyk. Magnussen pro změnu v úvodu vydržel na super-měkkých pneumatikách déle než kterýkoliv jiný pilot.
To potěšilo hlavního inženýra Alana Permana: "Očekávali jsme 14 kol, ale Kevin na nich jezdil dobré časy až do 24. kola. Získali jsme nejen rychlost, ale také nyní dokážeme mnohem lépe šetřit pneumatiky." Lituje ale, že se po první zastávce propadl za Felipeho Massu.
Co pomohlo k velkému pokroku?Podle Permana stojí za znatelným zrychlením Renaultu odtučňovací kúra, po které mohou lépe rozložit hmotnost, nové přední zavěšení a test v Silverstone, kde ho konečně vyladili - poprvé s ním nastoupili už v Monaku, ale piloti s ním moc spokojení nebyli. Na testovací stolici má i nové zadní zavěšení, které se chystá brzy vyzkoušet i na dráze. Monopost RS16 v posledním závodě zrychlil o 0,4 desetiny sekundy, což je ve světě F1 hodně.
Přínosy testu v Silverstone vypočítává technický ředitel Nick Chester: "Získali jsme docela hodně rychlosti z nových dílů a z odlišných přístupů k nastavení. Během testu v Silverstone jsme se toho hodně naučili a vyplývají z toho další věci. Rozhodně jsme zlepšili vyvážení vozu, abychom pneumatiky mohli využívat efektivněji, a také jsme dosáhli zlepšení v pomalých a středně-rychlých zatáčkách.
Rychlost, kterou jsme předvedli v 3. tréninku, nebyla iluzí. A v tomto směru dosáhneme dalších pokroků. Na vůz se dostane několik dalších dílů a v každém závodě se učíme, takže bychom rádi viděli další vylepšení," hodnotí Chester.
A ředitel Cyril Abiteboul vypočítává, jak se to v posledním závodu minulý týden projevilo: "V Budapešti jsme předvedli, že jsme dosáhli hmatatelného pokroku nejen v naší vlastní výkonnosti, ale i ve srovnání s našimi soupeři. V závodě jsme dokázali předčit Haas, Sauber i Force Indii a Jolyon skončil jen těsně za svými prvními body."
Od Německa v útokuA tento týden budou chtít lepší formu prokázat dalšími dobrými výsledky: "Nyní je pro Hockenheim úkolem převést tu extra rychlost, kterou jsme dokázali získat, do bodů, na něž jsme v Budapešti těsně nedosáhli. Děláme pokroky a přínosy skvělého výsledku ve Velké ceně Německa by všichni v Enstone a Viry uvítali.
Pro zbytek sezóny je naším cílem útočit na týmy před námi s využitím nových aerodynamických dílů, které jsme vyvinuli od začátku sezóny, a okrajových evolucí motoru, abychom udrželi tempo soupeřů i přes to, že se soustředíme na rok 2017," pokračuje Abiteboul.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.