Renault dosáhl v Maďarsku znatelného zlepšení, v Německu chce opět "útočit." Co mu pomohlo k obrovskému zlepšení?
Zlepšila se rychlost i výdrž pneumatikNa Hungaroringu mířil Palmer s Renaultem za svými prvními body, než v zatáčce č. 4 dostal smyk. Magnussen pro změnu v úvodu vydržel na super-měkkých pneumatikách déle než kterýkoliv jiný pilot.
To potěšilo hlavního inženýra Alana Permana: "Očekávali jsme 14 kol, ale Kevin na nich jezdil dobré časy až do 24. kola. Získali jsme nejen rychlost, ale také nyní dokážeme mnohem lépe šetřit pneumatiky." Lituje ale, že se po první zastávce propadl za Felipeho Massu.
Co pomohlo k velkému pokroku?Podle Permana stojí za znatelným zrychlením Renaultu odtučňovací kúra, po které mohou lépe rozložit hmotnost, nové přední zavěšení a test v Silverstone, kde ho konečně vyladili - poprvé s ním nastoupili už v Monaku, ale piloti s ním moc spokojení nebyli. Na testovací stolici má i nové zadní zavěšení, které se chystá brzy vyzkoušet i na dráze. Monopost RS16 v posledním závodě zrychlil o 0,4 desetiny sekundy, což je ve světě F1 hodně.
Přínosy testu v Silverstone vypočítává technický ředitel Nick Chester: "Získali jsme docela hodně rychlosti z nových dílů a z odlišných přístupů k nastavení. Během testu v Silverstone jsme se toho hodně naučili a vyplývají z toho další věci. Rozhodně jsme zlepšili vyvážení vozu, abychom pneumatiky mohli využívat efektivněji, a také jsme dosáhli zlepšení v pomalých a středně-rychlých zatáčkách.
Rychlost, kterou jsme předvedli v 3. tréninku, nebyla iluzí. A v tomto směru dosáhneme dalších pokroků. Na vůz se dostane několik dalších dílů a v každém závodě se učíme, takže bychom rádi viděli další vylepšení," hodnotí Chester.
A ředitel Cyril Abiteboul vypočítává, jak se to v posledním závodu minulý týden projevilo: "V Budapešti jsme předvedli, že jsme dosáhli hmatatelného pokroku nejen v naší vlastní výkonnosti, ale i ve srovnání s našimi soupeři. V závodě jsme dokázali předčit Haas, Sauber i Force Indii a Jolyon skončil jen těsně za svými prvními body."
Od Německa v útokuA tento týden budou chtít lepší formu prokázat dalšími dobrými výsledky: "Nyní je pro Hockenheim úkolem převést tu extra rychlost, kterou jsme dokázali získat, do bodů, na něž jsme v Budapešti těsně nedosáhli. Děláme pokroky a přínosy skvělého výsledku ve Velké ceně Německa by všichni v Enstone a Viry uvítali.
Pro zbytek sezóny je naším cílem útočit na týmy před námi s využitím nových aerodynamických dílů, které jsme vyvinuli od začátku sezóny, a okrajových evolucí motoru, abychom udrželi tempo soupeřů i přes to, že se soustředíme na rok 2017," pokračuje Abiteboul.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.