Renault dosáhl v Maďarsku znatelného zlepšení, v Německu chce opět "útočit." Co mu pomohlo k obrovskému zlepšení?
Zlepšila se rychlost i výdrž pneumatikNa Hungaroringu mířil Palmer s Renaultem za svými prvními body, než v zatáčce č. 4 dostal smyk. Magnussen pro změnu v úvodu vydržel na super-měkkých pneumatikách déle než kterýkoliv jiný pilot.
To potěšilo hlavního inženýra Alana Permana: "Očekávali jsme 14 kol, ale Kevin na nich jezdil dobré časy až do 24. kola. Získali jsme nejen rychlost, ale také nyní dokážeme mnohem lépe šetřit pneumatiky." Lituje ale, že se po první zastávce propadl za Felipeho Massu.
Co pomohlo k velkému pokroku?Podle Permana stojí za znatelným zrychlením Renaultu odtučňovací kúra, po které mohou lépe rozložit hmotnost, nové přední zavěšení a test v Silverstone, kde ho konečně vyladili - poprvé s ním nastoupili už v Monaku, ale piloti s ním moc spokojení nebyli. Na testovací stolici má i nové zadní zavěšení, které se chystá brzy vyzkoušet i na dráze. Monopost RS16 v posledním závodě zrychlil o 0,4 desetiny sekundy, což je ve světě F1 hodně.
Přínosy testu v Silverstone vypočítává technický ředitel Nick Chester: "Získali jsme docela hodně rychlosti z nových dílů a z odlišných přístupů k nastavení. Během testu v Silverstone jsme se toho hodně naučili a vyplývají z toho další věci. Rozhodně jsme zlepšili vyvážení vozu, abychom pneumatiky mohli využívat efektivněji, a také jsme dosáhli zlepšení v pomalých a středně-rychlých zatáčkách.
Rychlost, kterou jsme předvedli v 3. tréninku, nebyla iluzí. A v tomto směru dosáhneme dalších pokroků. Na vůz se dostane několik dalších dílů a v každém závodě se učíme, takže bychom rádi viděli další vylepšení," hodnotí Chester.
A ředitel Cyril Abiteboul vypočítává, jak se to v posledním závodu minulý týden projevilo: "V Budapešti jsme předvedli, že jsme dosáhli hmatatelného pokroku nejen v naší vlastní výkonnosti, ale i ve srovnání s našimi soupeři. V závodě jsme dokázali předčit Haas, Sauber i Force Indii a Jolyon skončil jen těsně za svými prvními body."
Od Německa v útokuA tento týden budou chtít lepší formu prokázat dalšími dobrými výsledky: "Nyní je pro Hockenheim úkolem převést tu extra rychlost, kterou jsme dokázali získat, do bodů, na něž jsme v Budapešti těsně nedosáhli. Děláme pokroky a přínosy skvělého výsledku ve Velké ceně Německa by všichni v Enstone a Viry uvítali.
Pro zbytek sezóny je naším cílem útočit na týmy před námi s využitím nových aerodynamických dílů, které jsme vyvinuli od začátku sezóny, a okrajových evolucí motoru, abychom udrželi tempo soupeřů i přes to, že se soustředíme na rok 2017," pokračuje Abiteboul.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.