V boxech týmu Force India na Silverstone se mohlo slavit. Tým si připsal další body a počtvrté v této sezóně bodoval oběma vozy. Naplňuje se tak odhodlání, které šéf týmu Vijay Mallya před britským závodem vyhlásil.
Force India loni dosáhla svého maxima v Poháru konstruktérů, ale její šéf, který v současnosti čelí právním problémům, ani toto umístění nepovažuje za konečné. A jak se zdá, jeho snaha zaujmout 4. místo v Poháru konstruktérů na úkor Williamsu je stále reálnější.
"Získali jsme 14 dalších bodů a s ohledem na 11 zbývajících závodů a fakt, že nám na Williams před námi chybí 19 bodů jsme hodně blízko. Je to hodně velký pokrok, výsledkem jsem nadšen!" radoval se po skončení závodu Mallya. V Silverstone ani Massa, ani Bottas nepřivezli žádné body, takže se náskok Williamsu opět snížil.
Jak jsme uvedli, bývalý "pivní baron" většinu závodů sleduje prostřednictvím špičkové techniky, protože kvůli hrozícímu zatčení nemůže cestovat (více zde). S odvoláním na diplomatický pas se Mallya v letošním roce poprvé osobně zúčastnil závodu a britskou Grand Prix označil za "skvělý víkend".
Podle jeho slov však Force India už nechystá v této sezóně žádný další upgrade a plně se zaměří na přípravu vozu pro příští sezónu. "Je tu ještě pár maličkostí, které jsme na Silverstone nemohli přivézt a proto je nasadíme v příštích závodech, ale to je všechno. Teď jsme naší pozornost zaměřili plně na vůz pro rok 2017. I kdybychom pokračovali ve vývoji letošního monopostu, stejně bychom žádným způsobem nedokázali dostihnout Mercedes, Ferrari a Red Bull. Proto chceme naše úsilí zaměřit na rok 2017, v němž budou všichni začínat od nuly. Doufejme, že odvedeme dobrou práci," předpokládá Mallya, který nepředpokládá, že by se v dalších závodech objevil v paddocku, ale nadále hodlá být s týmem v kontaktu skrze vyspělé technologie.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.