Piloti do Velké ceny Británie startovali za safety carem, což diváky obralo o jednu z nejzajímavějších částí závodů. Bylo to nutné? A nebyla úvodní část za zpomalovacím vozem příliš dlouhá? Co si myslí piloti?
Podle Nica Rosberga, jenž po penalizaci nakonec klesl až na třetí místo, byl start za safety carem za daných podmínek nezbytný: "Ano, jistě. Protože tam byly v některých místech obrovské řeky, takže to bylo důležité umožnit nám alespoň se podívat na to, kde se nacházejí, než to rozjedeme."
Souhlasí s ním i Max Verstappen, jenž to opět dotáhl na pódium: "Ano, myslím, že jo. Obzvlášť na hlavní rovince tam byla spousta vody." Závodit se však podle něj mohlo podstatně dříve: "Možná to [safety car fáze] bylo příliš dlouhé. Já jsem byl na závodění připravený zhruba po dvou kolech."
Nejvíce nespokojený byl ale vítězný Lewis Hamilton, který svou nelibost dával jasně najevo v rádiu: "We go, Charlie!" apeloval na ředitele závodu, aby safety car z okruhu odvolal.
Po závodě to vysvětloval slovy: "Osobně si myslím, že jsme mohli startovat z roštu. Samozřejmě, že tam všude byla mokrá místa a bylo by to náročné - ale o tom je závodění!"
"Pak jsme určitě zůstávali kroužit [za safety carem] příliš dlouho. Už to šlo jasně na přechodných pneumatikách, když nás nechali jet, takže... mohla to být legrace. Bylo jednoduše tak mokro, ne-li... na dráze bylo více vody v roce 2008, když jsme startovali z roštu, proto jsem to říkal," dodává Hamilton.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.