Mohlo se v Silverstone začít bez safety caru? Odpovědi Hamiltona a Rosberga se liší

Lewis Hamilton by na rozdíl od Nica Rosberga v Silverstone startoval bez safety caru
Lewis Hamilton by na rozdíl od Nica Rosberga v Silverstone startoval bez safety caru, foto: Daimler AG
Petr Hlawiczka 11. července 2016 06:20
Sdílej:

Piloti do Velké ceny Británie startovali za safety carem, což diváky obralo o jednu z nejzajímavějších částí závodů. Bylo to nutné? A nebyla úvodní část za zpomalovacím vozem příliš dlouhá? Co si myslí piloti?

Podle Nica Rosberga, jenž po penalizaci nakonec klesl až na třetí místo, byl start za safety carem za daných podmínek nezbytný: "Ano, jistě. Protože tam byly v některých místech obrovské řeky, takže to bylo důležité umožnit nám alespoň se podívat na to, kde se nacházejí, než to rozjedeme."

Souhlasí s ním i Max Verstappen, jenž to opět dotáhl na pódium: "Ano, myslím, že jo. Obzvlášť na hlavní rovince tam byla spousta vody." Závodit se však podle něj mohlo podstatně dříve: "Možná to [safety car fáze] bylo příliš dlouhé. Já jsem byl na závodění připravený zhruba po dvou kolech."

Nejvíce nespokojený byl ale vítězný Lewis Hamilton, který svou nelibost dával jasně najevo v rádiu: "We go, Charlie!" apeloval na ředitele závodu, aby safety car z okruhu odvolal.

Po závodě to vysvětloval slovy: "Osobně si myslím, že jsme mohli startovat z roštu. Samozřejmě, že tam všude byla mokrá místa a bylo by to náročné - ale o tom je závodění!"

"Pak jsme určitě zůstávali kroužit [za safety carem] příliš dlouho. Už to šlo jasně na přechodných pneumatikách, když nás nechali jet, takže... mohla to být legrace. Bylo jednoduše tak mokro, ne-li... na dráze bylo více vody v roce 2008, když jsme startovali z roštu, proto jsem to říkal," dodává Hamilton.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.