Piloti do Velké ceny Británie startovali za safety carem, což diváky obralo o jednu z nejzajímavějších částí závodů. Bylo to nutné? A nebyla úvodní část za zpomalovacím vozem příliš dlouhá? Co si myslí piloti?
Podle Nica Rosberga, jenž po penalizaci nakonec klesl až na třetí místo, byl start za safety carem za daných podmínek nezbytný: "Ano, jistě. Protože tam byly v některých místech obrovské řeky, takže to bylo důležité umožnit nám alespoň se podívat na to, kde se nacházejí, než to rozjedeme."
Souhlasí s ním i Max Verstappen, jenž to opět dotáhl na pódium: "Ano, myslím, že jo. Obzvlášť na hlavní rovince tam byla spousta vody." Závodit se však podle něj mohlo podstatně dříve: "Možná to [safety car fáze] bylo příliš dlouhé. Já jsem byl na závodění připravený zhruba po dvou kolech."
Nejvíce nespokojený byl ale vítězný Lewis Hamilton, který svou nelibost dával jasně najevo v rádiu: "We go, Charlie!" apeloval na ředitele závodu, aby safety car z okruhu odvolal.
Po závodě to vysvětloval slovy: "Osobně si myslím, že jsme mohli startovat z roštu. Samozřejmě, že tam všude byla mokrá místa a bylo by to náročné - ale o tom je závodění!"
"Pak jsme určitě zůstávali kroužit [za safety carem] příliš dlouho. Už to šlo jasně na přechodných pneumatikách, když nás nechali jet, takže... mohla to být legrace. Bylo jednoduše tak mokro, ne-li... na dráze bylo více vody v roce 2008, když jsme startovali z roštu, proto jsem to říkal," dodává Hamilton.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.