Nico Rosberg dokončoval 47. kolo a blížil se do dvojice zatáček Club. Když najížděl do poslední před cílovou rovinkou, bylo slyšet, jak otáčky jeho motoru klesají a jeho Mercedes viditelně zpomalil. Vzápětí prolétla éterem komunikace...
Podle všeho to vypadalo, že Rosberg nemohl v danou situaci řadit sedmý rychlostní stupeň. Toto je přesný přepis jeho komunikace s inženýrem Tony Rossem:
Rosberg: Problém s převodovkou, mám problém s převodovkou.
Ross: Jo, výchozí pilotní nastavení 0-1, výchozí nastavení šasi 0-1, výchozí nastavení šasi 0-1, jsi zaseknutý na 7. převodovém stupni.
Ross: Vyhni se 7. převodovému stupni Nico, vyhni se sedmému převodovému stupni.
Rosberg: No, co to znamená? Musím řadit přes něj.
Ross: Potvrzuji Nico, je třeba jej přeskakovat. Potvrzuji, zkrátka ho je třeba přeskočit.
Ross: Takže Nico, jestli se znovu zasekneš, podřadí to ze sedmičky.
Rosberg: Co mám dělat, jestli se to znovu zasekne?
Ross: Nico, tak se jen snaž vyhnout sedmičce. Pokud se to stane, podřaď. Stále odvádíš opravdu dobrou práci.
Rosberg: Snažil jsem se z něj naposledy podřadit, nefungovalo to.
Ross: OK, rozumím. Rozumím.
Jaká jsou pravidla?
Taková komunikace se zdá být v rozporu s omezením radiokomunikace mezi týmem a pilotem, které umožňují pilotovi přijímat rady pouze v případě, že hrozí akutní nebezpečí zastavení vozu.
FIA před závodním víkendem na Silverstone deklarovala přísnější posuzování radiokomunikace. Jakékoli porušení předpisů mělo být nahlášeno sportovním komisařům, aby mohli vynést potenciální trest.
V případě penalizace 5 vteřin by Nico Rosberg, který dojel druhý, klesl za Maxe Verstappena, jehož odstup od pilota Mercedesu nebyl větší než 1,3 vteřiny. Čtvrtý Riccardo ztrácel téměř 20 vteřin. Pokud by závod nakonec dopadl takto, v průběžné klasifikaci by se Hamilton přiblížil Rosbergovi na jediný bod.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.