Kdo sledoval přenos třetího tréninku, musel si všimnout potíží Sebastiana Vettela po dojezdu posledního rychlého kola ve zbývající pětiminutovce, kterou po Ericssonově nehodě dostali piloti k dispozici.
Po průjezdu cílem měřeného kola vydala převodovka Vettelova Ferrari nezdravý zvuk, který už známe z Rakouska. Sebastian Vettel jen bezmocně spráskl ruce a poté hlásil do boxů, že opět bude čelit problémům s přtevodovkou. Vůz do boxů sice dovezl, dokonce to vypadalo, že původní odhad nebyl správný, ale tým vzápětí oznámil FIA, že provede výměnu.
Pro německého pilota to znamená opět posun o pět míst na startu směrem dozadu. V posledním tréninku, zvláště v závěrečné pětiminutové pasáži, kterou dostali po Ericssonově vážné nehodě k dispozici, nepokořil Vettel hranici 1:32,0, chybělo mu k tomu 0,049 vteřiny.
Stejnou penalizaci dostává i Marcus Ericsson, ovšem v jeho případě jde víceméně o symbolický trest, protože je nanejvýš pravděpodobné, že s ohledem na lékařské testy v Oxfordu a vážnost poškození jeho vozu ke kvalifikaci vůbec nenastoupí, takže se propadne na poslední místo.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.