Do konce třetího tréninku zbývalo 21 minut, když Sauber C35 švédského pilota Marcuse Ericssona vyjel ze zatáčky Stowe poněkud víc na obrubník a následná akce byla záležitostí několika vteřin.
Pětadvacetiletý absolvent 44 Grand Prix se po nájezdu na obrubník dostal do smyku, vůz se začal stáčet k vnitřní straně trati. Ericsson se pokoušel vytočit kola proti směru smyku, vzápětí se začalo kouřit od zablokovaných kol, ale vůz letící šikmo směrem k bariéře už zastavit nedokázal. Následoval náraz přídí pod tupým úhlem, o síle úderu svědčil i fakt, že Švédovi odpadl ze sloupku řízení volant a skončil na levém koleni pilota.
Podle prvních zpráv nemuselo nutně jít o Ericssonovu jezdeckou chybu, po předchozím dešti bylo okolí tratě mokré a nešlo vyloučit, že právě takto poznamenaný obrubník byl příčinou Švédových problémů.
Ericsson několik desítek vteřin seděl ve voze, poté se z kokpitu vysoukal vlastními silami, ale bezprostředně poté byl na místě prověřen lékařem. S ohledem na povahu nárazu rozhodl šéflékař FIA Ian Roberts, že pilot bude převezen do nemocnice k řádným testům, které by vyloučily případně zranění. Ericsson tak putoval sanitkou do Oxfordu a už v té chvíli bylo nanejvýš pravděpodobné, že odpolední kvalifikaci nestihne. To se také stalo. Během vyšetření si Švéd stěžoval na přetrvávající bolesti, náraz do svodidel popsal jako "obrovskou nehodu". O jeho zdravotním stavu a potažmo s tím způsobilosti startovat se rozhodne až zítra dopoledne, kdy švédský pilot podstoupí další testy v nemocnici.
Vůz byl značně poškozen, zejména závěsy a příď. Tým zatím neupřesnil rozsah škod a zda je vůbec bude možné opravit, protože Sauber průběžně bojuje s nedostatkem financí.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.