Do konce třetího tréninku zbývalo 21 minut, když Sauber C35 švédského pilota Marcuse Ericssona vyjel ze zatáčky Stowe poněkud víc na obrubník a následná akce byla záležitostí několika vteřin.
Pětadvacetiletý absolvent 44 Grand Prix se po nájezdu na obrubník dostal do smyku, vůz se začal stáčet k vnitřní straně trati. Ericsson se pokoušel vytočit kola proti směru smyku, vzápětí se začalo kouřit od zablokovaných kol, ale vůz letící šikmo směrem k bariéře už zastavit nedokázal. Následoval náraz přídí pod tupým úhlem, o síle úderu svědčil i fakt, že Švédovi odpadl ze sloupku řízení volant a skončil na levém koleni pilota.
Podle prvních zpráv nemuselo nutně jít o Ericssonovu jezdeckou chybu, po předchozím dešti bylo okolí tratě mokré a nešlo vyloučit, že právě takto poznamenaný obrubník byl příčinou Švédových problémů.
Ericsson několik desítek vteřin seděl ve voze, poté se z kokpitu vysoukal vlastními silami, ale bezprostředně poté byl na místě prověřen lékařem. S ohledem na povahu nárazu rozhodl šéflékař FIA Ian Roberts, že pilot bude převezen do nemocnice k řádným testům, které by vyloučily případně zranění. Ericsson tak putoval sanitkou do Oxfordu a už v té chvíli bylo nanejvýš pravděpodobné, že odpolední kvalifikaci nestihne. To se také stalo. Během vyšetření si Švéd stěžoval na přetrvávající bolesti, náraz do svodidel popsal jako "obrovskou nehodu". O jeho zdravotním stavu a potažmo s tím způsobilosti startovat se rozhodne až zítra dopoledne, kdy švédský pilot podstoupí další testy v nemocnici.
Vůz byl značně poškozen, zejména závěsy a příď. Tým zatím neupřesnil rozsah škod a zda je vůbec bude možné opravit, protože Sauber průběžně bojuje s nedostatkem financí.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.