Pro někoho nadšení a důvod k oslavě, pro jiné zjištění, že se místa u Ferrari nebudou měnit. Co bylo v pozadí angažmá Kimi Räikkönena, který pojede ve Ferrari příští rok už sedmou sezónu a stává se tak jedním z nejvěrnějších pilotů Maranella?
Šéf týmu Maurizio Arrivabene poodhalil, že nový kontrat byl dotažen do konce po telefonátu s prezidentem Ferrari Sergio Marchionnem, kterýse uskutečnil ve čtvrtečních pozdních hodinách. Pak už mohla být zveřejněna, pro někoho možná překvapivá, zpráva o prodloužení smlouvy s finským pilotem na rok 2017.
Všeobecně se spekulovalo, že otázka druhého postu v italské stáji bude nejdříve před letní přestávkou, ale Arrivabene uvedl, že jednou z hlavních motivací dřívějšího rozhodnutí byla snaha odstranit určitý tlak vyplývající z nejistoty ohledně jezdecké sestavy, a to v době, kdy by se piloti a celý tým měl zaměřit především na zlepšení jízdních vlastností a vývoje vozu.
"Potvrdili jsme Kimiho setrvání, protože si to především on sám zaslouží. Pokud se mám vyjádřit, tak není v zájmu týmu hledat někoho jiného, nýbrž se plně soustředit na vývoj auta. Máme dva dobré piloty, takže pro nás nebyl problém zvolit toto rozhodnutí a tak sejmout tlak z Kimiho ramen. Proběhl telefonický hovor s Marchionnem a o pár hodin později jsme to sdělili Kimimu. Teď otočme list a zaměřme se na oblasti, kde máme největší problémy," vysvětluje Arrivabene.
Devětapadesátiletý rodák z Brescie také dodal, že pro Räikkönenovo angažmá výrazně hovoří zlepšené výsledky v tomto roce. Ale to nebyl jediný důvod, proč příští rok bude Iceman ve Ferrari trávit sedmý rok.
"Kimi byl vyzván, aby předvedl své schopnosti, výsledky, a na jejich základě si zaslouží kontrakt pro příští rok. Potřebujeme mít dobrou atmosféru a vzhledem k tomu, že tým je pořád relativně nový a naším cílem je u všech udržet stávající úroveň přístupu, nestojíme o prvky nebo novinky, které by naší nabývanou rovnováhu porušily.
Řekněme, že pro někoho jsme možná porušili tradici, že jsme oznámili nový kontrakt už nyní, protože obvykle se podobné rozhodnutí uvádělo při tiskové konferenci na Monze. Ale jak už jsem uvedl, jsme nový tým, a tak jsme si dovolili tuto tradici pozměnit, abychom se mohli zabývat problematikou vozu a ne tím, jestli někoho potvrdíme nebo ne. Takže to berte jako zprávu stability. Ostatně, víte sami lépe než já, že v posledních třech nebo čtyřech závodech, pokaždé, když byl Kimi na tiskové konferenci, někdo se ho ptal, jak to bude s jeho dalším působením u Ferrari. Mnohokrát jsem žádal o trochu respektu k muži, který Ferrari přivezl titul mistra světa.
Vím, že se mu říká Iceman, ale pořád je to člověk. Občas si musíme uvědomit, že ve F1 nemluvíme s neživými vozy, s těmi ať si hovoří computery. Vozy jsou pořád řízeny lidmi, takže i náš Iceman je lidská bytost se svými emocemi. A i on mohl nepochybně cítit nějaký tlak," dodává Arrivabene.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.