Pro někoho nadšení a důvod k oslavě, pro jiné zjištění, že se místa u Ferrari nebudou měnit. Co bylo v pozadí angažmá Kimi Räikkönena, který pojede ve Ferrari příští rok už sedmou sezónu a stává se tak jedním z nejvěrnějších pilotů Maranella?
Šéf týmu Maurizio Arrivabene poodhalil, že nový kontrat byl dotažen do konce po telefonátu s prezidentem Ferrari Sergio Marchionnem, kterýse uskutečnil ve čtvrtečních pozdních hodinách. Pak už mohla být zveřejněna, pro někoho možná překvapivá, zpráva o prodloužení smlouvy s finským pilotem na rok 2017.
Všeobecně se spekulovalo, že otázka druhého postu v italské stáji bude nejdříve před letní přestávkou, ale Arrivabene uvedl, že jednou z hlavních motivací dřívějšího rozhodnutí byla snaha odstranit určitý tlak vyplývající z nejistoty ohledně jezdecké sestavy, a to v době, kdy by se piloti a celý tým měl zaměřit především na zlepšení jízdních vlastností a vývoje vozu.
"Potvrdili jsme Kimiho setrvání, protože si to především on sám zaslouží. Pokud se mám vyjádřit, tak není v zájmu týmu hledat někoho jiného, nýbrž se plně soustředit na vývoj auta. Máme dva dobré piloty, takže pro nás nebyl problém zvolit toto rozhodnutí a tak sejmout tlak z Kimiho ramen. Proběhl telefonický hovor s Marchionnem a o pár hodin později jsme to sdělili Kimimu. Teď otočme list a zaměřme se na oblasti, kde máme největší problémy," vysvětluje Arrivabene.
Devětapadesátiletý rodák z Brescie také dodal, že pro Räikkönenovo angažmá výrazně hovoří zlepšené výsledky v tomto roce. Ale to nebyl jediný důvod, proč příští rok bude Iceman ve Ferrari trávit sedmý rok.
"Kimi byl vyzván, aby předvedl své schopnosti, výsledky, a na jejich základě si zaslouží kontrakt pro příští rok. Potřebujeme mít dobrou atmosféru a vzhledem k tomu, že tým je pořád relativně nový a naším cílem je u všech udržet stávající úroveň přístupu, nestojíme o prvky nebo novinky, které by naší nabývanou rovnováhu porušily.
Řekněme, že pro někoho jsme možná porušili tradici, že jsme oznámili nový kontrakt už nyní, protože obvykle se podobné rozhodnutí uvádělo při tiskové konferenci na Monze. Ale jak už jsem uvedl, jsme nový tým, a tak jsme si dovolili tuto tradici pozměnit, abychom se mohli zabývat problematikou vozu a ne tím, jestli někoho potvrdíme nebo ne. Takže to berte jako zprávu stability. Ostatně, víte sami lépe než já, že v posledních třech nebo čtyřech závodech, pokaždé, když byl Kimi na tiskové konferenci, někdo se ho ptal, jak to bude s jeho dalším působením u Ferrari. Mnohokrát jsem žádal o trochu respektu k muži, který Ferrari přivezl titul mistra světa.
Vím, že se mu říká Iceman, ale pořád je to člověk. Občas si musíme uvědomit, že ve F1 nemluvíme s neživými vozy, s těmi ať si hovoří computery. Vozy jsou pořád řízeny lidmi, takže i náš Iceman je lidská bytost se svými emocemi. A i on mohl nepochybně cítit nějaký tlak," dodává Arrivabene.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.