Vijay Mallya neprožívá zrovna nejšťastnější období svého života, v němž se potýká s ramenem spravedlnosti. Alespoň jeho vozu mu dělají radost, i když v Rakousku tomu tak nebylo. Ale Pérez mu letos přivezl už dvě pódiová umístění.
Svérázná postava, kolem níž se točí několik kontroverzních témat včetně miliardového úvěru a zkrachovalé letecké společnosti Kingfisher, zvaná familiárně King of the Good Times čelí v Indii žalobě a ze strany vlády byl vznesen požadavek, aby byl vydán do své vlasti (více zde).
Ohledně právních otázek v Indii musí Mallya čelit značným omezením ve volnosti pohybu po světě, takže v Silverstone se objevil poprvé od doby, kdy byl na něj oficiálně vydán zatykač.
"Lhal bych, kdybych tvrdil, že mi pobyt v paddocku nechyběl. Je naprosto fantastické, že jsem zase zpátky. Nevzpomínám si, s výjimkou mého prvního roku v F1, kdy jsem přijel do místa konání závodu už ve čtvrtek. Vychutnávali jsem si každý okamžik. Miluji závodění, je to moje vášeň, to byl také důvod, proč jsem koupil tým formule 1. Bohužel jsem přišel o Monako, musel jsem vynechat bonus v podobě pódiového umístění, nemohl jsem do Baku, které je dle mého názoru fantastické. Lhal bych, že jsem toho neželel. Říká se, že život musí jít dál, takže se sídlem v této zemi mám víc času se věnovat tomu, co chci. Pracuji na sobě šest dní v týdnu, takže jsem shodil pár kilo a cítím se skvěle.
Strávil jsem hodně času s týmem, od změn pro tento rok, přechodu na ročník 2017, který je nyní potvrzen. Užívám si to, je to něco jiného než dříve, ale teď to je pro mě opravdovou zábavou. Skutečnost, že nemohu cestovat, je opravdu poněkud frustrující, ale to ještě neznamená, že nastal konec světa. Anglie byla vždy mým domovem, mám tu od roku 1992 povolení k pobytu na dobu neurčitou , takže si tu v žádném případě nepřipadám jako v cizí zemi," vysvětluje Mallya.
"Je to má kontrolní mise"Ačkoliv není Mallya u týmu během závodních víkendů fyzicky přítomen, tvrdí, že spojení s ním nadále funguje.
"Mám doma nastavenou takovou kontolni minimisi. Ta představuje obrovskou televizní obrazovku, několik počítačů a komunikačních zařízení. Mám spojení s garáží i boxovou zídkou, jsou mi k dispozici veškerá data. Takže někdy vidím i víc.
Mým životem v poslední době prošlo několik různých společností, s nimiž jsem byl víc než spokojen. Měl jsem štěstí na vynikající manažerské týmy. A když některé z těchto společností slavily úspěch, také jsem u toho nebyl vždycky přítomen. Takže si užívám ony okamžiku úspěchu na dálku," pokračuje Mallya.
"Cílem je čtvrté místo"Jestliže loni Force India usilovala o páté místo, skromnost jde v tomto případě stranou - Mallya hodlá připravit Williams o jeho pozici v Poháru konstruktérů.
"Čtvrté místo je cílem, uděláme všechno pro to, abychom ho získali. Ale pokud se to nepovede, ani páté místo není nijak špatné. Na Silverstone jsme přivezli novou aktualizaci. Jestli se nám díky ní podaří získat nějaké výhody, to teprve uvidíme, ale do budoucna by nám právě tento balíček měl přinést ve srovnání s Williamsem určitou výhodu. Což je přesně to, o co už delší dobu usilujeme," plánuje Mallya.
Na otázku ohledně existence týmu a jeho zajištění odpovídá Mallya suverénně: "Hospodaření stáje se výrazně zlepšilo, ve skutečnosti je rok od roku lepší. Akcionáře provoz týmu rozhodně nestojí tolik, jako před pěti nebo šesti lety," dodává Mallya.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.