Vijay Mallya neprožívá zrovna nejšťastnější období svého života, v němž se potýká s ramenem spravedlnosti. Alespoň jeho vozu mu dělají radost, i když v Rakousku tomu tak nebylo. Ale Pérez mu letos přivezl už dvě pódiová umístění.
Svérázná postava, kolem níž se točí několik kontroverzních témat včetně miliardového úvěru a zkrachovalé letecké společnosti Kingfisher, zvaná familiárně King of the Good Times čelí v Indii žalobě a ze strany vlády byl vznesen požadavek, aby byl vydán do své vlasti (více zde).
Ohledně právních otázek v Indii musí Mallya čelit značným omezením ve volnosti pohybu po světě, takže v Silverstone se objevil poprvé od doby, kdy byl na něj oficiálně vydán zatykač.
"Lhal bych, kdybych tvrdil, že mi pobyt v paddocku nechyběl. Je naprosto fantastické, že jsem zase zpátky. Nevzpomínám si, s výjimkou mého prvního roku v F1, kdy jsem přijel do místa konání závodu už ve čtvrtek. Vychutnávali jsem si každý okamžik. Miluji závodění, je to moje vášeň, to byl také důvod, proč jsem koupil tým formule 1. Bohužel jsem přišel o Monako, musel jsem vynechat bonus v podobě pódiového umístění, nemohl jsem do Baku, které je dle mého názoru fantastické. Lhal bych, že jsem toho neželel. Říká se, že život musí jít dál, takže se sídlem v této zemi mám víc času se věnovat tomu, co chci. Pracuji na sobě šest dní v týdnu, takže jsem shodil pár kilo a cítím se skvěle.
Strávil jsem hodně času s týmem, od změn pro tento rok, přechodu na ročník 2017, který je nyní potvrzen. Užívám si to, je to něco jiného než dříve, ale teď to je pro mě opravdovou zábavou. Skutečnost, že nemohu cestovat, je opravdu poněkud frustrující, ale to ještě neznamená, že nastal konec světa. Anglie byla vždy mým domovem, mám tu od roku 1992 povolení k pobytu na dobu neurčitou , takže si tu v žádném případě nepřipadám jako v cizí zemi," vysvětluje Mallya.
"Je to má kontrolní mise"Ačkoliv není Mallya u týmu během závodních víkendů fyzicky přítomen, tvrdí, že spojení s ním nadále funguje.
"Mám doma nastavenou takovou kontolni minimisi. Ta představuje obrovskou televizní obrazovku, několik počítačů a komunikačních zařízení. Mám spojení s garáží i boxovou zídkou, jsou mi k dispozici veškerá data. Takže někdy vidím i víc.
Mým životem v poslední době prošlo několik různých společností, s nimiž jsem byl víc než spokojen. Měl jsem štěstí na vynikající manažerské týmy. A když některé z těchto společností slavily úspěch, také jsem u toho nebyl vždycky přítomen. Takže si užívám ony okamžiku úspěchu na dálku," pokračuje Mallya.
"Cílem je čtvrté místo"Jestliže loni Force India usilovala o páté místo, skromnost jde v tomto případě stranou - Mallya hodlá připravit Williams o jeho pozici v Poháru konstruktérů.
"Čtvrté místo je cílem, uděláme všechno pro to, abychom ho získali. Ale pokud se to nepovede, ani páté místo není nijak špatné. Na Silverstone jsme přivezli novou aktualizaci. Jestli se nám díky ní podaří získat nějaké výhody, to teprve uvidíme, ale do budoucna by nám právě tento balíček měl přinést ve srovnání s Williamsem určitou výhodu. Což je přesně to, o co už delší dobu usilujeme," plánuje Mallya.
Na otázku ohledně existence týmu a jeho zajištění odpovídá Mallya suverénně: "Hospodaření stáje se výrazně zlepšilo, ve skutečnosti je rok od roku lepší. Akcionáře provoz týmu rozhodně nestojí tolik, jako před pěti nebo šesti lety," dodává Mallya.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.