Vijay Mallya neprožívá zrovna nejšťastnější období svého života, v němž se potýká s ramenem spravedlnosti. Alespoň jeho vozu mu dělají radost, i když v Rakousku tomu tak nebylo. Ale Pérez mu letos přivezl už dvě pódiová umístění.
Svérázná postava, kolem níž se točí několik kontroverzních témat včetně miliardového úvěru a zkrachovalé letecké společnosti Kingfisher, zvaná familiárně King of the Good Times čelí v Indii žalobě a ze strany vlády byl vznesen požadavek, aby byl vydán do své vlasti (více zde).
Ohledně právních otázek v Indii musí Mallya čelit značným omezením ve volnosti pohybu po světě, takže v Silverstone se objevil poprvé od doby, kdy byl na něj oficiálně vydán zatykač.
"Lhal bych, kdybych tvrdil, že mi pobyt v paddocku nechyběl. Je naprosto fantastické, že jsem zase zpátky. Nevzpomínám si, s výjimkou mého prvního roku v F1, kdy jsem přijel do místa konání závodu už ve čtvrtek. Vychutnávali jsem si každý okamžik. Miluji závodění, je to moje vášeň, to byl také důvod, proč jsem koupil tým formule 1. Bohužel jsem přišel o Monako, musel jsem vynechat bonus v podobě pódiového umístění, nemohl jsem do Baku, které je dle mého názoru fantastické. Lhal bych, že jsem toho neželel. Říká se, že život musí jít dál, takže se sídlem v této zemi mám víc času se věnovat tomu, co chci. Pracuji na sobě šest dní v týdnu, takže jsem shodil pár kilo a cítím se skvěle.
Strávil jsem hodně času s týmem, od změn pro tento rok, přechodu na ročník 2017, který je nyní potvrzen. Užívám si to, je to něco jiného než dříve, ale teď to je pro mě opravdovou zábavou. Skutečnost, že nemohu cestovat, je opravdu poněkud frustrující, ale to ještě neznamená, že nastal konec světa. Anglie byla vždy mým domovem, mám tu od roku 1992 povolení k pobytu na dobu neurčitou , takže si tu v žádném případě nepřipadám jako v cizí zemi," vysvětluje Mallya.
"Je to má kontrolní mise"Ačkoliv není Mallya u týmu během závodních víkendů fyzicky přítomen, tvrdí, že spojení s ním nadále funguje.
"Mám doma nastavenou takovou kontolni minimisi. Ta představuje obrovskou televizní obrazovku, několik počítačů a komunikačních zařízení. Mám spojení s garáží i boxovou zídkou, jsou mi k dispozici veškerá data. Takže někdy vidím i víc.
Mým životem v poslední době prošlo několik různých společností, s nimiž jsem byl víc než spokojen. Měl jsem štěstí na vynikající manažerské týmy. A když některé z těchto společností slavily úspěch, také jsem u toho nebyl vždycky přítomen. Takže si užívám ony okamžiku úspěchu na dálku," pokračuje Mallya.
"Cílem je čtvrté místo"Jestliže loni Force India usilovala o páté místo, skromnost jde v tomto případě stranou - Mallya hodlá připravit Williams o jeho pozici v Poháru konstruktérů.
"Čtvrté místo je cílem, uděláme všechno pro to, abychom ho získali. Ale pokud se to nepovede, ani páté místo není nijak špatné. Na Silverstone jsme přivezli novou aktualizaci. Jestli se nám díky ní podaří získat nějaké výhody, to teprve uvidíme, ale do budoucna by nám právě tento balíček měl přinést ve srovnání s Williamsem určitou výhodu. Což je přesně to, o co už delší dobu usilujeme," plánuje Mallya.
Na otázku ohledně existence týmu a jeho zajištění odpovídá Mallya suverénně: "Hospodaření stáje se výrazně zlepšilo, ve skutečnosti je rok od roku lepší. Akcionáře provoz týmu rozhodně nestojí tolik, jako před pěti nebo šesti lety," dodává Mallya.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.