Dohady kolem setrvání či odchodu mistra světa 2007 se zdají být u konce. Maranello se rozhodlo prodloužit kontrakt s finským pilotem, který u něj tráví už šestou sezónu, čímž překonal svůj dosavadní rekord pobytu u jedné stáje v F1.
Říkají mu Iceman, což Kimi-Matias Räikkönen svým vystupováním potvrzuje. K Ferrari nastoupil v roce 2007, po sezóně 2009 opustil nejen italskou stáj, ale F1 vůbec, aby se do ní po dvou letech vrátil v barvách Lotusu. Další éra u maranellských začala v sezóně 2014. Pokud při svém prvním působení dobyl Kimi v roce 2007 mistrovský titul, jeho druhé angažmá u Ferrari je zatím méně úspěšné, ještě nevyhrál ani jeden závod - i proto se neustále mluví o jeho možném odchodu.
Vedení Ferrari dospělo k přesvědčení, že Kimi je tím nejlepším partnerem pro Sebastiana Vettela a jeho zkušenosti budou v příštím roce, kdy dochází k řadě velkých změn, pro tým přínosem. Räikkönen oslaví v říjnu 37. narozeniny, ve startovním poli je nejstarším pilotem.
"Vždy jsem říkal, že bych tu nebyl, kdyby mě závodění nebavilo nebo měl pocit, že nejsem schopen odvádět stoprocentní výkon. Když někdy nemáte ty nejlepší výsledky, ještě to neznamená, že do toho nedáváte 100 %. Bez motivace bych neztrácel svůj čas, ani čas týmu, pro nějž závodím. Samozřejmě mě mnohem víc baví, když jsou výsledky dobré, ale to neznamená, že kvůli nim budete jezdit lépe než předtím. Je to dáno tím, že celý balíček je lepší a my díky tomu odvádíme lepší práci," komentuje Fin svůj přístup k závodění.
Už před deseti lety jsem tvrdil, že bych se se závoděním rád rozloučil ve Ferrari a to pořád platí. Co přinese budoucnost, to netuším. Ukáže to čas, ale obvykle nedělám plány do daleké budoucnosti. V životě se věcí mění velmi rychle, doufám, že zůstanu zdravý a uvidíme, co všechno se ještě přihodí. Zatím jsem o tom moc nepřemýšlel, ale jsem si jist, že mě tu v budoucnu čeká ještě spousta hezkých věcí," vyjádřil se Räikkönen.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.