Dohady kolem setrvání či odchodu mistra světa 2007 se zdají být u konce. Maranello se rozhodlo prodloužit kontrakt s finským pilotem, který u něj tráví už šestou sezónu, čímž překonal svůj dosavadní rekord pobytu u jedné stáje v F1.
Říkají mu Iceman, což Kimi-Matias Räikkönen svým vystupováním potvrzuje. K Ferrari nastoupil v roce 2007, po sezóně 2009 opustil nejen italskou stáj, ale F1 vůbec, aby se do ní po dvou letech vrátil v barvách Lotusu. Další éra u maranellských začala v sezóně 2014. Pokud při svém prvním působení dobyl Kimi v roce 2007 mistrovský titul, jeho druhé angažmá u Ferrari je zatím méně úspěšné, ještě nevyhrál ani jeden závod - i proto se neustále mluví o jeho možném odchodu.
Vedení Ferrari dospělo k přesvědčení, že Kimi je tím nejlepším partnerem pro Sebastiana Vettela a jeho zkušenosti budou v příštím roce, kdy dochází k řadě velkých změn, pro tým přínosem. Räikkönen oslaví v říjnu 37. narozeniny, ve startovním poli je nejstarším pilotem.
"Vždy jsem říkal, že bych tu nebyl, kdyby mě závodění nebavilo nebo měl pocit, že nejsem schopen odvádět stoprocentní výkon. Když někdy nemáte ty nejlepší výsledky, ještě to neznamená, že do toho nedáváte 100 %. Bez motivace bych neztrácel svůj čas, ani čas týmu, pro nějž závodím. Samozřejmě mě mnohem víc baví, když jsou výsledky dobré, ale to neznamená, že kvůli nim budete jezdit lépe než předtím. Je to dáno tím, že celý balíček je lepší a my díky tomu odvádíme lepší práci," komentuje Fin svůj přístup k závodění.
Už před deseti lety jsem tvrdil, že bych se se závoděním rád rozloučil ve Ferrari a to pořád platí. Co přinese budoucnost, to netuším. Ukáže to čas, ale obvykle nedělám plány do daleké budoucnosti. V životě se věcí mění velmi rychle, doufám, že zůstanu zdravý a uvidíme, co všechno se ještě přihodí. Zatím jsem o tom moc nepřemýšlel, ale jsem si jist, že mě tu v budoucnu čeká ještě spousta hezkých věcí," vyjádřil se Räikkönen.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.