Tým Renault letos podruhé nabídne v pátečním tréninku možnost vyzkoušet kokpit devatenáctiletému úřadujícímu šampionovi GP3, Francouzovi Estebanovi Oconovi. Jenom tentokrát nebude kroužit po Silverstone namísto Palmera.
Anglického pilota nahradil Esteban Ocon v Grand Prix Španělska, ale nebyl to jediný kontakt s F1. Rodák z Evreux po španělském závodním víkendu absolvoval dalších 105 kol při dvoudenních sezónních testech na stejném okruhu.
Ocon neměl při svém prvním pátečním tréninku zrovna štěstí - nejdřív se musel vypořádat s defektem pneumatiky a poté s napětím baterie. "S potěšením oznamuji, že mě zítra uvidíte v prvním volném tréninku na Silverstone," uvedl na svém tweetu Ocon s tím, že v úterý a středu po Grand Prix ho fanoušci uvidí při dalších testech, tentokrát ovšem v kokpitu Mercedesu. Německý tým ho pro páteční jízdy půjčuje Renautlu.
Proud to announce i'm gonna be driving tommorow during The FP1 of the #BritishGP here In #Silverstone! #onegoal @f1 pic.twitter.com/oVeouqAcyp
— Esteban Ocon (@OconEsteban) July 7, 2016Esteban Ocon v tomto ročníku pilotuje vůz Mercedes v seriálu DTM a pokud nepočítáme testovací jízdy, usedne do kokpitu F1 v tréninkové jízdě potřetí. Svůj debut absolvoval už před dvěma roky v Abú Zabí na voze Lotus s motorem Renault.
Není to jediná výměna při pátečním tréninku, jíž budeme na Silverstone svědky. Člen Ferrari Driver Academy Charles Leclerc si poprvé ve svém životě v pátek vyzkouší vůz Haas. Monacký mladík, který v 16. října oslaví devatenácté narozeniny, si letos nadmíru dobře vede v GP3 v barvách týmu ART Grand Prix.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.