Jak už bylo řečeno, ochrana kokpitu se rozhodla jít cestou Halo konceptu. Pomiňme nyní klady a zápory tohoto řešení a berme jako daný fakt, že pokud dojde k definitivnímu požehnání ze strany FIA, rok 2017 se stane v tomto směru určitým přelomem.
Pořád ale není jisté, jak napsal jeden satiristický deník, že pokud si piloti příští rok "natáhnou na hlavu tanga", tak jim tam zůstanou navěky. FIA totiž stále nehází řešení Red Bullu, zvané aeroscreen, do starého železa. Na pořad dne by se mohl dostat v roce 2018, navzdory prohlášení rakouského týmu, že vývoj na tomto řešení pozastavuje (čtěte zde).
U aeroscreenu je potřeba mít více času pro vyřešení některých otázek, které jsou nutné pro jeho zavedení - především jde o otázku "volného objemu" kolem přilby pilota, s níž je nutné se popasovat. Red Bull především poukazuje na fakt, že finančně nelze zvládnout vývoj tohoto řešení a vedle toho investovat do přípravy vozu na rok 2017.
Halo 2 po premiéřeNová verze Halo konceptu - nazývaná Halo 2 - už si odbyla svou ukázku v rámci rakouské Grand Prix a má za sebou pár statických zkoušek ve spolupráci Ferrari a FIA. Došlo na několik simulačních testů, jejichž cílem bylo prověřit co největší počet možných komplikací, ke kterým by mohlo dojít při spolupráci se zdravotním týmem.
Plná doba vyproštění se pohybovala za hranicí deseti minut, což možná s ohledem na vysloveně naléhavý případ vyznívá jako dlouhá doba. Každopádně FIA dospěla k názoru, že s přihlédnutím k několika drobným problémům se první zkoušky odehrály v přijatelném časovém horizontu. Další test bude proveden v rámci Grand Prix Velké Británie, kdy lékařské týmy budou mít pro svou simulaci vytažení pilota z kokpitu k dispozici odpovídající figurínu a díky tomu mohou optimalizovat vyprošťovací techniku zraněného jezdce.
Techničtí ředitelé uspořádají na Silverstone setkání s FIA, aby mohli své zkušenosti prodiskutovat a měli přehled o tom, zda Halo koncept úspěšně absolvoval všechny nutné bezpečnostní aspekty. O nasazení této varianty ochrany kokpitu musí rozhodnout Strategická skupina F1 a Komise F1. Ozvaly se však i hlasy, že FIA zatím s definitivním řešením z bezpečnostních důvodů váhá.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že tým v Montrealu promarnil další příležitost a znovu nedokázal využít plný potenciál letošního vozu. Výsledek z Kanady označil za zklamání, které podtrhlo přetrvávající problémy se stabilitou a strategií.
Mercedes zatím nepotvrdil žádného ze svých jezdců pro sezónu 2026, přestože George Russell i Kimi Antonelli podávají silné výkony a tým čelí spekulacím o možném příchodu Maxe Verstappena. Russell však zůstává klidný.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.