Jak už bylo řečeno, ochrana kokpitu se rozhodla jít cestou Halo konceptu. Pomiňme nyní klady a zápory tohoto řešení a berme jako daný fakt, že pokud dojde k definitivnímu požehnání ze strany FIA, rok 2017 se stane v tomto směru určitým přelomem.
Pořád ale není jisté, jak napsal jeden satiristický deník, že pokud si piloti příští rok "natáhnou na hlavu tanga", tak jim tam zůstanou navěky. FIA totiž stále nehází řešení Red Bullu, zvané aeroscreen, do starého železa. Na pořad dne by se mohl dostat v roce 2018, navzdory prohlášení rakouského týmu, že vývoj na tomto řešení pozastavuje (čtěte zde).
U aeroscreenu je potřeba mít více času pro vyřešení některých otázek, které jsou nutné pro jeho zavedení - především jde o otázku "volného objemu" kolem přilby pilota, s níž je nutné se popasovat. Red Bull především poukazuje na fakt, že finančně nelze zvládnout vývoj tohoto řešení a vedle toho investovat do přípravy vozu na rok 2017.
Halo 2 po premiéřeNová verze Halo konceptu - nazývaná Halo 2 - už si odbyla svou ukázku v rámci rakouské Grand Prix a má za sebou pár statických zkoušek ve spolupráci Ferrari a FIA. Došlo na několik simulačních testů, jejichž cílem bylo prověřit co největší počet možných komplikací, ke kterým by mohlo dojít při spolupráci se zdravotním týmem.
Plná doba vyproštění se pohybovala za hranicí deseti minut, což možná s ohledem na vysloveně naléhavý případ vyznívá jako dlouhá doba. Každopádně FIA dospěla k názoru, že s přihlédnutím k několika drobným problémům se první zkoušky odehrály v přijatelném časovém horizontu. Další test bude proveden v rámci Grand Prix Velké Británie, kdy lékařské týmy budou mít pro svou simulaci vytažení pilota z kokpitu k dispozici odpovídající figurínu a díky tomu mohou optimalizovat vyprošťovací techniku zraněného jezdce.
Techničtí ředitelé uspořádají na Silverstone setkání s FIA, aby mohli své zkušenosti prodiskutovat a měli přehled o tom, zda Halo koncept úspěšně absolvoval všechny nutné bezpečnostní aspekty. O nasazení této varianty ochrany kokpitu musí rozhodnout Strategická skupina F1 a Komise F1. Ozvaly se však i hlasy, že FIA zatím s definitivním řešením z bezpečnostních důvodů váhá.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.