Máte-li v týmu dva ambiciózní piloty, kteří usilují o mety nejvyšší, může vám to kromě záplavy vyhraných závodů a mistrovství způsobit i pěkný bolehlav. U Mercedesu sice pořád triumfují, ale leckdy se zaťatými zuby.
Prozatím se zdá, že situace nedošla tak daleko jako u Williamsu v roce 1986, kdy se o titul vehementně prali Nigel Mansell s Nelsonem Piquetem, aby jim ho nakonec vyfoukl ten třetí vzadu - Alain Prost. Jenže nejde jen o ztracené body či případně vítězství (jako v letošním Španělsku). Ve hře je také prestiž a nejen u Mercedesu vědí, jak někdy umí být novinářská obec ironická až jízlivá, když se nějaký problém opakuje.
Proto se začalo hledat řešení, které by - alespoň dle vedení stáje - zabránilo další podobným excesům, jaké nastaly v Grand Prix Španělska a naposledy o tomto týdnu. Šéf Toto Wolff prohlásil, že se probraly opravdu všechny možnosti, mezi nimi i zavedení týmové režie, aby se v podání týmových kolegů zabránilo soubojům kolo na kolo.
To se ovšem vůbec nelíbilo Hamiltonovi, který bezprostředně po rakouské Grand Prix apeloval na vedení, ať jeho a Rosberga na trati nijak nelimituje, protože on je především závodník (viz článek zde). Jenže Toto Wolff byl po Rakousku neústupný.
"Učiníme zásadní rozhodnutí bez ohledu na to, co piloti říkají. Jádrem všeho je závodní tým, který udělá ono rozhodnutí, jakým směrem se bude dále pokračovat. Musíme se vyhnout střetům mezi oběma našimi vozy, bez ohledu na to, jakým způsobem toho dosáhneme. Takže na stole se může objevit jakékoli řešení. Nemůžeme být hodní strýčkové, musíme se na to zaměřit," nehodlá nijak ustoupit Wolff.
Týmová režie? NepravděpodobnáMercedes však nechce naplno říci, jaké řešení nakonec zvolil. Nicméně se zdá, že krajní řešení v podobě týmového pořádku během pracovní schůzky nakonec nebude uplatněno.
Ve hře jsou různé možnosti, například přísné nařízení o podobách vzájemného souboje, citelné tresty za další závodní incident včetně důrazného varování v podobě striktních opatření, pokud se situace v týmu nezlepší.
Konečně oznámení rozhodnutí Mercedesu ohledně situace mezi piloty týmu hodlá stáj učinit ještě před začátkem Grand Prix Velké Británie.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.