Nad Mercedesem se stále vznáší noční můra závodu ve Španělsku, vedení se obává, že počet týmů, které mohou Stříbrné šípy sesadit z jeho dominantní pozice. Vyjadřuje také zklamání nad nedávnými problémy, které postihly vozy německé značky.
Přestože Mercedes od pro něj kontroverzní Grand Prix Španělska vyhrál tři závody, šéf týmu Toto Wolff dal jasně najevo, že vůbec není spokojen s přísunem bodů, které piloti reprezentující automobilku s třícípou hvězdou ve znaku vybojovali. Při této příležitosti zmínil především Lewise Hamiltona v Baku, ať šlo o potíže při kvalifikaci nebo známé problémy s režimem motoru při závodě, které ho připravily o stupně vítězů.
"Nevyužili jsme plně náš potenciál v Baku. Na některých okruzích jsme si vytvořili převahu hned na začátku - a tato trať je pro naše vozy vhodná, pokd jde o nároky v oblasti motoru a aerodynamické účinnosti. Takže jsme odtud odjeli poněkud zklamaní. Náš balíček se zdá být konkurenceschopný jako ty předchozí, byli jsme svědky, že naši piloti jeli na svém limitu - občas i za ním. To je přesně to, co od nich očekáváme. Bylo by snadné usnout na vavřínech nebo po předchozích úspěších trochu ubrat. Ale oni si nic nedarují, takže i tým ženou kupředu. Proto chápeme, že některé závodní víkendy mohou v tomto důsledku být o něco těžší - ale je to dobré nejen pro nás, ale i samotný motorsport. Naší prioritou je eliminovat ony malé chyby, které nás několikrát stály body," vysvětluje Wolff.
Šéf Mercedesu si je vědom, že tým nesmí ustrnout a musí nadále usilovat o další posílení své pozice, protože očekává zlepšení týmů, které se doposud řadí ke středu pole - a některé z nich pravděpodobně zaútočí už tento víkend v Rakousku.
"Musíme využít veškerého potenciálu, který máme k dispozici, abychom dokázali odrazit narůstající konkurenci, která se nám postupně blíží. V posledních závodech projevila Force India značnou sílu, také Williams je na Spielbergu vždy velice rychlý, pak je tu samozřejmě neustálá hrozba ze strany Ferrari a Red Bullu. Ten navíc pojdede na domácí půdě," varuje Wolff před nadcházejícím závodem.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.