Nad Mercedesem se stále vznáší noční můra závodu ve Španělsku, vedení se obává, že počet týmů, které mohou Stříbrné šípy sesadit z jeho dominantní pozice. Vyjadřuje také zklamání nad nedávnými problémy, které postihly vozy německé značky.
Přestože Mercedes od pro něj kontroverzní Grand Prix Španělska vyhrál tři závody, šéf týmu Toto Wolff dal jasně najevo, že vůbec není spokojen s přísunem bodů, které piloti reprezentující automobilku s třícípou hvězdou ve znaku vybojovali. Při této příležitosti zmínil především Lewise Hamiltona v Baku, ať šlo o potíže při kvalifikaci nebo známé problémy s režimem motoru při závodě, které ho připravily o stupně vítězů.
"Nevyužili jsme plně náš potenciál v Baku. Na některých okruzích jsme si vytvořili převahu hned na začátku - a tato trať je pro naše vozy vhodná, pokd jde o nároky v oblasti motoru a aerodynamické účinnosti. Takže jsme odtud odjeli poněkud zklamaní. Náš balíček se zdá být konkurenceschopný jako ty předchozí, byli jsme svědky, že naši piloti jeli na svém limitu - občas i za ním. To je přesně to, co od nich očekáváme. Bylo by snadné usnout na vavřínech nebo po předchozích úspěších trochu ubrat. Ale oni si nic nedarují, takže i tým ženou kupředu. Proto chápeme, že některé závodní víkendy mohou v tomto důsledku být o něco těžší - ale je to dobré nejen pro nás, ale i samotný motorsport. Naší prioritou je eliminovat ony malé chyby, které nás několikrát stály body," vysvětluje Wolff.
Šéf Mercedesu si je vědom, že tým nesmí ustrnout a musí nadále usilovat o další posílení své pozice, protože očekává zlepšení týmů, které se doposud řadí ke středu pole - a některé z nich pravděpodobně zaútočí už tento víkend v Rakousku.
"Musíme využít veškerého potenciálu, který máme k dispozici, abychom dokázali odrazit narůstající konkurenci, která se nám postupně blíží. V posledních závodech projevila Force India značnou sílu, také Williams je na Spielbergu vždy velice rychlý, pak je tu samozřejmě neustálá hrozba ze strany Ferrari a Red Bullu. Ten navíc pojdede na domácí půdě," varuje Wolff před nadcházejícím závodem.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.