Nad Mercedesem se stále vznáší noční můra závodu ve Španělsku, vedení se obává, že počet týmů, které mohou Stříbrné šípy sesadit z jeho dominantní pozice. Vyjadřuje také zklamání nad nedávnými problémy, které postihly vozy německé značky.
Přestože Mercedes od pro něj kontroverzní Grand Prix Španělska vyhrál tři závody, šéf týmu Toto Wolff dal jasně najevo, že vůbec není spokojen s přísunem bodů, které piloti reprezentující automobilku s třícípou hvězdou ve znaku vybojovali. Při této příležitosti zmínil především Lewise Hamiltona v Baku, ať šlo o potíže při kvalifikaci nebo známé problémy s režimem motoru při závodě, které ho připravily o stupně vítězů.
"Nevyužili jsme plně náš potenciál v Baku. Na některých okruzích jsme si vytvořili převahu hned na začátku - a tato trať je pro naše vozy vhodná, pokd jde o nároky v oblasti motoru a aerodynamické účinnosti. Takže jsme odtud odjeli poněkud zklamaní. Náš balíček se zdá být konkurenceschopný jako ty předchozí, byli jsme svědky, že naši piloti jeli na svém limitu - občas i za ním. To je přesně to, co od nich očekáváme. Bylo by snadné usnout na vavřínech nebo po předchozích úspěších trochu ubrat. Ale oni si nic nedarují, takže i tým ženou kupředu. Proto chápeme, že některé závodní víkendy mohou v tomto důsledku být o něco těžší - ale je to dobré nejen pro nás, ale i samotný motorsport. Naší prioritou je eliminovat ony malé chyby, které nás několikrát stály body," vysvětluje Wolff.
Šéf Mercedesu si je vědom, že tým nesmí ustrnout a musí nadále usilovat o další posílení své pozice, protože očekává zlepšení týmů, které se doposud řadí ke středu pole - a některé z nich pravděpodobně zaútočí už tento víkend v Rakousku.
"Musíme využít veškerého potenciálu, který máme k dispozici, abychom dokázali odrazit narůstající konkurenci, která se nám postupně blíží. V posledních závodech projevila Force India značnou sílu, také Williams je na Spielbergu vždy velice rychlý, pak je tu samozřejmě neustálá hrozba ze strany Ferrari a Red Bullu. Ten navíc pojdede na domácí půdě," varuje Wolff před nadcházejícím závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.