Akce, vzrušení a přitažlivost pro diváky na straně jedné, bezpečnost na druhé. Podle veterána Jensona Buttona je třeba tyto aspekty položit na misky vah k dosažení správné rovnováhy při výběru tratí pro kalendář F1.
Formule 1 neprodukuje nic špatného domnívá se Jenson Alexander Lyons Button, ale pokud se týká otázky zajištění co nejlepších podmínek pro závodění, pořád tu je co zlepšovat. Šestatřicetiletý Brit, který zastává jednu z vedoucích funkcí v GPDA a nikdy se nebál prezentovat své názory na motorsport, zhodnotil kriticky z bezpečnostních hledisek premiérovou Grand Prix Evropy. Nelíbil se mu zejména nedostatek únikového prostoru v některých zatáčkách, což prý odporuje bezpečnostním snahám v F1.
"Pracujeme tvrdě na posílení bezpečnosti, vylepšování okruhů a pak přijedeme sem a máme tu zatáčky jako 3, 7 a 15, kde není absolutně žádný únikový prostor. Myslím, pokud je mi známo, že vyzkoušeli všechno z hlediska bezpečnosti... ale cesta, kterou jsme v otázce bezpečnosti nastoupili a způsob, jakým se snažíme ji prosadit přes některé problémy, které jsme měli v minulosti, by tu měli vzít na vědomí... Ale možná se mýlím," zhodnotil Button povahu trati v Baku po prvním dnu, tedy ještě předtím, než byly provedeny některé drobné úpravy.
Mistr světa 2009 rovněž rozvedl svůj původní názor, že úkol najít rovnováhu mezi bezpečným, ale zároveň dramatickým a atraktivním, novým a případně neobvyklým okruhem není vůbec nic jednoduchého. Podle jeho názoru by měly posílit kredit F1, ale zároveň by neměly nutit piloty k tomu, aby zbytečně riskovali.
"Potřebujeme ty správné okruhy pro závodění. Potřebujeme souměřitelné piloty, nikoli jen jeden, ale několik týmů schopných vítězit. Musíme mít okruhy, které skutečně představí silné stránky vozů F1, rychlé zatáčky... Musíme mít trati, které jsou pro vozy F1 vhodné, trati, kde můžete skutečně závodit, bojovat nadále o pozice, předjíždět a vracet se do závodu. To mají lidé rádi. Chtějí nás vidět bojovat - když se podíváte na letošní Barcelonu, tam byli čtyři piloti dvou různých týmů a bojovali o vítězství, proto byla z hlediska diváků tomuto závodu věnována daleko větší pozornost než kterémukoli jinému závodu v tomto ročníku," pokračuje současný pilot McLarenu.
"Ale i když jako piloti budeme sebestatečnější a bojovní, musíme mít únikové zóny, protože jsou prostě nezbytné. Jedná se o nebezpečný sport a všichni ho také tak chápeme, v některých případech podstupujeme zbytečná rizika. Je potřeba odvádět stále lepší práci, jít kupředu a udělat závodění lepší, protože náš sport není špatný. Ale pořád je tu velký prostor k tomu ho dostat na ještě vyšší úroveň," domnívá se Button.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.