Button: Potřebujeme správné okruhy pro závodění

Jenson Button stále vidí v bezpečnosti F1 rezervy
Jenson Button stále vidí v bezpečnosti F1 rezervy, foto: McLaren
Robert RoBertino Pavelka 27. června 2016 11:40
Sdílej:

Akce, vzrušení a přitažlivost pro diváky na straně jedné, bezpečnost na druhé. Podle veterána Jensona Buttona je třeba tyto aspekty položit na misky vah k dosažení správné rovnováhy při výběru tratí pro kalendář F1.

Formule 1 neprodukuje nic špatného domnívá se Jenson Alexander Lyons Button, ale pokud se týká otázky zajištění co nejlepších podmínek pro závodění, pořád tu je co zlepšovat. Šestatřicetiletý Brit, který zastává jednu z vedoucích funkcí v GPDA a nikdy se nebál prezentovat své názory na motorsport, zhodnotil kriticky z bezpečnostních hledisek premiérovou Grand Prix Evropy. Nelíbil se mu zejména nedostatek únikového prostoru v některých zatáčkách, což prý odporuje bezpečnostním snahám v F1.

"Pracujeme tvrdě na posílení bezpečnosti, vylepšování okruhů a pak přijedeme sem a máme tu zatáčky jako 3, 7 a 15, kde není absolutně žádný únikový prostor. Myslím, pokud je mi známo, že vyzkoušeli všechno z hlediska bezpečnosti... ale cesta, kterou jsme v otázce bezpečnosti nastoupili a způsob, jakým se snažíme ji prosadit přes některé problémy, které jsme měli v minulosti, by tu měli vzít na vědomí... Ale možná se mýlím," zhodnotil Button povahu trati v Baku po prvním dnu, tedy ještě předtím, než byly provedeny některé drobné úpravy.

Mistr světa 2009 rovněž rozvedl svůj původní názor, že úkol najít rovnováhu mezi bezpečným, ale zároveň dramatickým a atraktivním, novým a případně neobvyklým okruhem není vůbec nic jednoduchého. Podle jeho názoru by měly posílit kredit F1, ale zároveň by neměly nutit piloty k tomu, aby zbytečně riskovali.

"Potřebujeme ty správné okruhy pro závodění. Potřebujeme souměřitelné piloty, nikoli jen jeden, ale několik týmů schopných vítězit. Musíme mít okruhy, které skutečně představí silné stránky vozů F1, rychlé zatáčky... Musíme mít trati, které jsou pro vozy F1 vhodné, trati, kde můžete skutečně závodit, bojovat nadále o pozice, předjíždět a vracet se do závodu. To mají lidé rádi. Chtějí nás vidět bojovat - když se podíváte na letošní Barcelonu, tam byli čtyři piloti dvou různých týmů a bojovali o vítězství, proto byla z hlediska diváků tomuto závodu věnována daleko větší pozornost než kterémukoli jinému závodu v tomto ročníku," pokračuje současný pilot McLarenu.

"Ale i když jako piloti budeme sebestatečnější a bojovní, musíme mít únikové zóny, protože jsou prostě nezbytné. Jedná se o nebezpečný sport a všichni ho také tak chápeme, v některých případech podstupujeme zbytečná rizika. Je potřeba odvádět stále lepší práci, jít kupředu a udělat závodění lepší, protože náš sport není špatný. Ale pořád je tu velký prostor k tomu ho dostat na ještě vyšší úroveň," domnívá se Button.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.